וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפך של "לברון הבא": אנדרו וויגינס כבר לא "רך, עצלן ולא תחרותי"

ב-NBA מנתחים את השינוי המפתיע של פורוורד גולדן סטייט, שפורח בנישה החדשה בתור שחקן משלים. קר יודע ש"הוא עשה צעד קדימה בפלייאוף", ועכשיו גם הוא מבין: "רק ווינרים מקבלים כבוד"

סטפן קרי אחרי ההצגה במשחק 4 של סדרת הגמר/מתוך טוויטר

החיבה המיוחדת של אמריקאים להשוואות מופרזות הציבה בפני אנדרו וויגינס קשיים רבים. מי שנחשב בצעירותו ללברון ג'יימס הבא ואף נבחר ראשון בדראפט 2014 על ידי קליבלנד - מה שרק חיזק את ההשוואה - לא עמד בציפיות במשך שנים ארוכות, אבל כעת מוצא לו נישה חדשה ומפתיעה.

הפלייאוף הנוכחי, ובייחוד ארבעת המשחקים הראשונים בסדרת הגמר, ממחישים את המהפך שעבר: מסקורר לא יעיל במיוחד בקבוצה לא מוצלחת, משחקן רך שנחשב לשומר בעייתי, הוא מתברר כהפך הגמור בגולדן סטייט - הוא לוקח על עצמו משימות מיוחדות בהגנה (ושומר מצוין לפרקים על כוכב הסלטיקס ג'ייסון טייטום), לא כופה את עצמו בהתקפה, ומצטיין בתור שחקן משנה.

"לא חושב שהייתה חסרה לי תחרותיות בשלב מסוים בקריירה, פשוט נקלעתי לקבוצה פחות טובה", ניתח וויגינס הלילה את השינוי שהוא עובר, כשהוא מתייחס לסטיגמות שדבקו בו. "במינסוטה הייתי רגיל לקלוע יותר ולעשות המון בהתקפה, אבל עכשיו אני נמצא בקבוצה מנצחת, אז אנשים מעריכים את זה יותר. אף אחד לא נותן כבוד ללוזרים, ועכשיו אני מבין את זה הרבה יותר טוב. אנשים פשוט מכבדים יותר ווינרים, ועכשיו אני בצד הווינרי".

אנדרו וויגינס, גולדן סטייט ווריירס. Thearon W. Henderson, GettyImages
שחקן מפתח. וויגינס/GettyImages, Thearon W. Henderson

עם ממוצעים של 17.2 נקודות ו-4.5 ריבאונדים למשחק בעונה הרגילה ו-16.1 נקודות ו-7.3 ריבאונדים בפלייאוף, וויגינס ממציא את עצמו מחדש, וסוף סוף גם זוכה להערכה. גם ההגנה שלו הולכת ומשתפרת, ובמשחק 4 הוא הגביל את ג'ייסון טייטום ל-33 אחוזים מהשדה בלבד בפוזשנים בהם שמר עליו.

"אנדרו בחור מאוד צנוע, אבל אני יכול להעיד שהוא עושה צעד קדימה בפלייאוף הזה. הוא מצליח להשפיע על המשחק גם בצד ההגנתי, והופך העונה לשחקן הגנה-התקפה משובח", הילל אותו סטיב קר.

ג'ייסון טייטום, בוסטון סלטיקס מול אנדרו וויגינס, גולדן סטייט ווריירס. Elsa, GettyImages
בהגנה, בהתקפה. וויגינס מול טייטום/GettyImages, Elsa

וויגינס מודה שלא האמין שהאופן שבו הוא נתפס על ידי הפרשנים, האוהדים וחובבי הליגה, ישתנה בצורה כל כך מהירה. מצד שני, הוא קיווה שזה יקרה. "הסטיגמה שהייתה עליי הפריעה לי. אמרו שאני לא מספיק קשוח, לא עובד מספיק קשה. לכן כשהגעתי לגולדן סטייט, קיבלתי מוטיבציה לשנות את זה - למרות שתמיד ידעתי שאני לא כזה. אתם רואים אותי משחק ככה עכשיו ומופתעים, אבל מבחינתי תמיד הייתי כזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully