וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוא מתחנן לשחק, המועדון מתנער ממנו: מה עובר על אוזיל בטורקיה?

אלוף העולם לשעבר הגשים חלום ילדות כשחתם בפנרבחצ'ה, אך ריב עם המאמן הזמני הוביל להשעייתו עד תום העונה. ז'ורז'ה ז'סוס הגיע, ולמרות הפנייה הנרגשת של הקשר, המאמן החדש הודיע שהכוכב יישאר מחוץ לתכניות

האנזי פליק ונבחרת גרמניה מתכוננים לליגת האומות/ספורט1

לפני עשור בדיוק, מסוט אוזיל היה על גג העולם. הקשר המוכשר ביסס את עצמו כאחד השחקנים החשובים ביותר בריאל מדריד, זכה איתה באליפות ספרד ראשונה אחרי ארבע שנים וקטע את השושלת של ברצלונה תחת פפ גווארדיולה. לאחר מכן הגיע מעבר לארסנל, בה הוא כיכב בשנים הראשונות, ובדרך הוא גם אסף זכייה במונדיאל 2014 עם נבחרת גרמניה.

כשמסתכלים על מצבו של הגרמני ב-2022, קשה שלא לתהות מה השתבש בדרך. משחקן שהיה אמור להיות אחד הקשרים המובילים בעולם, כעת הוא אפילו לא נכלל בסגל של פנרבחצ'ה.

קשר פנרבחצ'ה מסוט אוזיל. Seskim, GettyImages
עוד שלב בקריסה. אוזיל/GettyImages, Seskim

הירידה של אוזיל החלה במונדיאל 2018, אז גרמניה הודחה בבושת פנים כבר בשלב הבתים. מעט לפני הטורניר, הגרמני ממוצא טורקי הצטלם עם נשיא טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, במהלך שעורר ביקורות רבות במדינה אותה הוא מייצג. בהמשך, אחרי ההדחה, היכולת החלשה שלו הפכה אותו ל"שעיר לעזאזל" בגרמניה, ובסופו של דבר הוא מאס בכך והחליט לפרוש מהמדים הלאומיים.

גם בארסנל נרשמה דעיכה הדרגתית, וכאשר מיקל ארטטה מונה למאמן, הגרמני מהר מאוד מצא את עצמו מחוץ לתכניות על אף שהחזיק במשכורת עתק. בינואר 2021 הגיעו הגירושים בין ארסנל לאוזיל, שהגשים חלום ילדות וחתם לשלוש שנים וחצי בקבוצה אותה אהד בצעירותו - פנרבחצ'ה הטורקית.

באיסטנבול קיבלו באהבה את הבן האובד שהגיע כדי להצעיד אותם חזרה לפסגת הכדורגל הטורקי, אך אחרי ייבוש ממושך בלונדון לקח לו זמן להיכנס לעניינים ובחצי העונה הראשונה שיחק 11 פעמים בלבד ובישל שער בודד.

עוד בוואלה!

יום אחרי הפיגוע, מסוט אוזיל צייץ: "בפלסטין סובלים ממלחמות"

לכתבה המלאה
מסוט אוזיל בהצגתו כשחקן פנרבחצ'ה. OZAN KOSE/AFP, GettyImages
בטורקיה נרגשו מהגעתו. אוזיל מוצג בפנרבחצ'ה/GettyImages, OZAN KOSE/AFP

בחצי הראשון של העונה שהסתיימה זה עתה, המצב השתפר. אוזיל הבקיע תשעה שערים ובישל שניים נוספים ב-26 הופעות, אך בחודש מרץ האחרון, כרעם ביום בהיר, פנרבחצ'ה הודיעה כי אוזיל וחברו לקבוצה אוזאן טופאן הושעו וכי הם "כבר לא חלק מסגל הקבוצה".

בטורקיה דווח כי הסיבה להשעייה הינה ויכוח שהיה לקשר עם מאמנה הזמני של הקבוצה, איסמעיל קארטאל, בנוגע לכושר המשחק השלו. נשיא המועדון, עלי קוץ', אמר לקראת סיום העונה: "אוזיל רוצה לשחק יותר, אבל מעתה והלאה הוא צריך להתמקד ביכולת שלו ולהשאיר את האינטרסים השיווקיים שלו בצד. הוא צריך לחשוב על תרומה לקבוצה".

עונה חדשה בפתח, ונדמה שמצבו של אוזיל לא הולך להשתנות.

ז'ורז'ה ז'סוס, מאמן פנרבחצ'ה. YASIN AKGUL/AFP, GettyImages
מאמן בכיר הגיע למועדון. ז'סוס מוצג בפנרבחצ'ה/GettyImages, YASIN AKGUL/AFP

הקבוצה הטורקית הודיעה לאחרונה על מינוי מרשים לתפקיד המאמן - ז'ורז'ה ז'סוס. הפורטוגלי הוותיק הצעיד השנה את בנפיקה לשמינית גמר ליגת האלופות על חשבון ברצלונה, אך פוטר בעקבות תוצאות רעות במסגרת המקומית. אחרי חצי שנה בבית, ז'סוס מצא בית חדש באיסטנבול.

במסיבת העיתונאים הראשונה שלו כמאמן פנרבחצ'ה, ז'סוס התייחס גם לכוכב הסורר: "היה לו את הזמן ואת המקום שלו. יש לו היסטוריה נהדרת עם טורקיה, אף אחד לא יכול לקחת לו את זה. הוא שחקן מפורסם בכל העולם, אבל אמשיך לפעול לפי מה שהוגדר כ'סוף עידן אוזיל'. הדבר הכי חשוב כאן זה לא המאמן, לא אוזיל ולא אף שחקן אחר. הדבר הכי חשוב כאן זה המועדון, ועל פי זה אחליט מי יהיו השחקנים שיעבדו איתי".

מסוט אוזיל, קשר פנרבחצ'ה. רויטרס
סיום עגום לקריירה? אוזיל/רויטרס

ביום שלישי האחרון, עוד לפני שמינויו של ז'סוס הפך לרשמי, אוזיל ניסה לפנות לליבם של ראשי המועדון וצייץ: "השגתי את המטרה שלי בכך שחתמתי לשלוש שנים וחצי בפנרבחצ'ה, אהבת נעוריי, בלי לקבל משכורת בששת החודשים הראשונים. אני חוזר על כך - לא אסיים את הקריירה במועדון אחר. במשך החוזה שלי, המטרה היחידה שלי היא להזיע למען החולצה של פנרבחצ'ה, ההחלטה הזו היא סופית. אני אכבד את ההחלטה שיקבל המועדון, אמשיך לעבוד קשה ולהיות מוכן. הדבר הכי חשוב כאן זה פנרבחצ'ה".

גם סוכנו של אוזיל, ארקוט סוגוט, שידר מסר דומה, "אוזיל יותר בוגר ורגוע עכשיו. יש לו עוד שנתיים בחוזה והוא רוצה להישאר, הוא לא מעוניין ללכת לשום מקום".

עדיין לא ידוע מה יעלה בגורל הקריירה של הקשר בן ה-33, אך מה שבטוח הוא שמדובר בעוד רגע עגום בקריירה של אוזיל, שהפכה מהר מאוד ממבטיחה במיוחד לכזו עם תחושת פספוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully