וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב השעיית טניסאים מרוסיה ומבלארוס: בוטל הניקוד בווימבלדון

החלטה חסרת תקדים של ה-ATP לקראת הגרנד סלאם בקיץ בממלכה: "היכולת של שחקנים מכל לאום להתחרות היא הבסיס לסבב"

סיכום השבוע בספורט העולמי/ספורט1

החלטה דרמטית וחסרת תקדים של ה-ATP. הערב (שישי) יצאה הודעה רשמית שלפיה לא יוענקו נקודות דירוג על השתתפות והישגים בגרנד סלאם ווימבלדון הקרוב, וזאת מכיוון שנאסרה ההשתפות בגרנד סלאם על טניסאים מרוסיה ומבלארוס בעקבות הפלישה והמלחמה באוקראינה.

דניל מדבדב טניסאי רוסי. Megan Briggs, GettyImages
עבורו זו בשורה חשובה. דניל מדבדב/GettyImages, Megan Briggs

"היכולת של שחקנים מכל העולם להיכנס ולהשתתף בטורנירים על סמך יכולתם וללא כל אפליה היא הבסיס לסבב שלנו", נכתב בהודעה רשמית מטעם ה-ATP, "ההחלטה שהתקבלה בווימבלדון לאסור על טניסאים מרוסיה ומבלארוס מלהתחרות בבריטניה בקיץ הקרוב מערערת עקרון זה ופוגעת בשיטת הדירוג הקיימת.

"כל עוד לא יהיה שינוי, בצער גדול ובחוסר רצון אין לנו ברירה אלא להודיע על ביטול נקודות דירוג ה-ATP בתחרות בווימבלדון ב-2022", נכתב בנוסף.

לראשי מועדון "אול אינגלנד", מארגני הטורניר הלונדוני, הובהר כי מעמדם העצמאי הייחודי מאפשר להם להטיל וטו ובכך לאסור את השתתפותם של שחקנים רוסים ובלארוסים שלא יגנו את פוטין, אולם כעת הגיעה תגובת ה-ATP. כידוע, ווימבלדון זהו הגרנד סלאם היחיד שמארגניו קיבלו החלטה כזו, בניגוד לטורנירים אחרים בסבב שחששו מתביעות.

אמנם בממלכה נלחמים ביד קשה באוליגרכים הרוסים ומנסים להשפיע ככל שביכולתם על המלחמה באוקראינה, אך ההחלטה של ראשי ווימבלדון פוגעת בספורטאים רבים ובראשם דניל מדבדב הרוסי, המדורג שני בעולם. כעת ב-ATP החליטו בצעד תקדימי שבתחרות הקרובה לא יוענקו נקודות דירוג בשל כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully