וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בווימבלדון מתכננים לאסור את השתתפותו של דניל מדבדב: "יחזק את פוטין"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 9:09

האנגלים מתכננים צעד קיצוני, אחרי שלמארגני הטורניר הובהר כי יוכלו מבחינה חוקית למנוע השתתפות של טניסאים רוסים, אלא אם יצהירו בפומבי שהם לא מקבלים כסף מפוטין או תומכים בו

תקציר גמר מיאמי: קרלוס אלקראס - קספר רוד/ספורט1

באנגליה מדווחים שמארגני טורניר ווימבלדון מתכננים צעד קיצוני, ולאסור על טניסאים מרוסיה ובלארוס להשתתף בטורניר. המשמעות היא שטורניר הדשא היוקרתי ימנע את ההשתתפות של המדורג השני בעולם, דניל מדבדב, בטענה ש"זכייה של הטניסאי הרוסי עלולה לחזק ואף לתת לגיטימציה לשלטונו של ולדימיר פוטין", כך מדווח ב"טלגרף".

לראשי מועדון "אול אינגלנד", מארגני הטורניר הלונדוני, הובהר כי מעמדם העצמאי הייחודי מאפשר להם להטיל וטו ובכך לאסור את השתתפותם של שחקנים רוסים ובלארוסים שלא יגנו את פוטין. זה מייחד את הגראנד סלאם הלונדוני מטורנירי טניס אחרים בסבב, שנשארו ניטרליים מחשש לתביעות בבית משפט.

דניל מדבדב טניסאי רוסי. רויטרס
כרגע על טניסאים רוסים נאסר להציג דגל המדינה. מדבדב/רויטרס

התמונות האחרונות שפורסמו מאוקראינה שחושפות לכאורה פשעי מלחמה בפרברי קייב רק הוסיפו לחץ וחיזקו את דבריו של נייג'ל האדלסטון, שר הספורט הבריטי, שלאחרונה טען בנחרצות שאסור לאפשר לפוטין להרוויח הון פוליטי מהשתתפות ספורטאים רוסים בבריטניה.

ובעוד ששלושת סבבי הטניס העיקריים - המנוהלים על ידי ה-ATP, ה-WTA וה-ITF - הסתפקו בדרישה מנציגים רוסים להמשיך לשחק ללא דגלים או המנונים, כעת קיימת סבירות גדולה יותר שווימבלדון תלך רחוק יותר.

"למועדונים פרטיים יש יותר חופש לגבי מי לאפשר או לא, כך שהם לא יהיו כפופים לאותם חוקים של טורנירים אחרים בסבב", אמר גורם בכיר ב"אול אינגלנד קלאב", "אם אתה מנהל את הסבב, יש לך אפשרות לאסור השתתפות של שחקנים - אם הם נמצאו אשמים במכירת משחקים או סימום, למשל - אבל אתה צריך להיות מסוגל להראות שדרך הפעולה הזו היא סבירה. במקרה הזה, שחקנים רוסים יכולים לטעון שמונעים מהם להתפרנס שלא באשמתם. עם זאת, זה לא כל כך עניין של ווימבלדון".

עם המועד האחרון להרשמה לווימבלדון באמצע מאי, מארגני הטורניר מעוניינים לקבוע מדיניות כדי ששחקנים יידעו מה נדרש מהם. האדלסטון כבר הציע ששחקנים כמו מדבדב או ארינה סבלנקה המדורגת 5 בעולם, שהיא בלארוסית, יורשו להשתתף באירועי ספורט גדולים בבריטניה רק ​​אם יחתמו על טופס הצהרתי נגד פוטין. האדלסטון אמר בשבוע שעבר: "אנו רוצים לקבל הבטחה בהצהרה כתובה שהם לא מקבלים כסף מפוטין, רוסיה או בלארוס, ושהם לא יביעו שום תמיכה פומבית בפוטין, רוסיה או בלארוס".

הצהרות כאלה, בפועל, יהיו מסוכנות מדי עבור כל שחקן רוסי - אלא אם אין לו משפחה שעדיין גרה במדינה. לכן באנגליה מעריכים שיש סיכוי ריאלי שווימבלדון תמשיך ללא השתתפות רוסית הקיץ. אגב, מדבדב הודיע שהוא פצוע, וייעדר בשבועות הקרובים וכנראה יחמיץ את כל עונת החימר, כולל רולאן גארוס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully