וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איפה ואיפה בין הקבוצות": גליל עליון פנתה לאיגוד השופטים בטענה לאפליה

10.5.2022 / 16:08

בעקבות הטענות לטעויות שיפוט בהפסד למכבי תל אביב, בצפון תהו מדוע השופטים הבכירים בליגה לא משובצים למשחקים שלהם: "מצפים להסברים מקצועיים ושקיפות"

אנטה ז'יז'יץ' אחרי שיחרורו מבית החולים/מכבי ת"א, עמוד האינסטגרם הרשמי

את עונת החזרה של הפועל גליל עליון לליגת העל אי אפשר להגדיר אחרת מלבד הצלחה מסחררת. הקבוצה הצנועה מכפר בלום הגיעה לבית העליון, סיימה בו במקום החמישי, ותפגוש לסדרת רבע גמר הפלייאוף את הפועל חולון. לפני שהסדרה מול הסגולים יוצאת לדרך, במועדון החליטו היום (שלישי) לפנות לאיגוד השופטים עקב טענות לאפליה מתמשכת נגדם במהלך העונה.

שחקני הפועל גליל עליון. מאור אלקסלסי
אפליה? שחקני הפועל גליל עליון/מאור אלקסלסי

"בעקבות סדרה של החלטות שיפוט שנויות במחלוקת ברגעי מפתח במשחק מול מכבי תל אביב בשבת האחרונה, החליטה הנהלת הקבוצה לפנות לאיגוד השופטים במטרה לקבל הסברים להחלטות השופטים במשחק זה, ובנוסף לקבל הסברים לגבי מנגנון שיבוץ השופטים במשחקי הקבוצה ובכלל", נמסר מהמועדון הצפוני.

הקבוצה של ברק פלג פרסמה שני סרטונים עם טעויות שיפוט מהמשחק נגד מכבי תל אביב בו הפסידה 71:68, ובנוסף על כך ערכה בדיקה בה מצאה כי באופן די מובהק השופטים הבכירים בישראל לא משובצים למשחקים שלהם. שניים מאותם שופטים בכירים, עמית בלק וספי שמש, שובצו פעם אחת ופעמיים בהתאמה למשחקי הקבוצה, כאשר אף אחד מאותם המקרים לא היה במשחק ביתי בכפר בלום. לעומת זאת, למשחקים של מכבי והפועל תל אביב השניים משובצים באופן קבוע.

שופט הכדורסל עמית בלק. אודי ציטיאט
לא משובץ למשחקים של גליל עליון. בלק/אודי ציטיאט

בגליל טוענים ששופטים לא בכירים משובצים למשחקים שלהם בשופטים הבכירים, מה שפוגע ברמת השיפוט במשחקים שלהם. למשל, עופר מנהיים שובץ לא פחות משש פעמים במשחקים שלהם, דבר שלא קרה אצל אף קבוצה אחרת. במועדון דורשים תשובות מדוע נעשית אפליה מסוג זה, מקווים שהמצב ישתנה לקראת הפלייאוף וסיכמו: "מבדיקה שערכנו לגבי שיבוצי השופטים במשחקי הליגה עולה תמונה מדאיגה של איפה ואיפה בין הקבוצות. אנו מצפים מאיגוד השופטים להסברים מקצועיים ושקיפות לגבי החלטות בנושא שיבוץ השופטים במשחקי הליגה.

בתוך כך, שחקן הקבוצה יובל לוין נפצע בברכו אתמול במהלך האימון. יעבור בימים הקרובים סדרת בדיקות כדי לאבחן את חומרת הפציעה. כמוכן, איתי מושקוביץ' ייאלץ לעבור שיקום של כ-4-6 חודשים לאחר שיעבור ניתוח בכתפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully