וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרך הגב: מכבי חיפה שוב מגיעה לרגע ההכרעה שלה

10.5.2022 / 14:30

מתעלה עם הגב לקיר? כושלת כשכל הסיכויים לטובתה? מכבי חיפה של ברק בכר ידעה לא מעט עליות וירידות מפתיעות, ורגע לפני עוד משחק אליפות אפשרי מול מכבי תל אביב (20:30), זמן להיזכר ברגעי השיא והשפל של הירוקים בצמתי ההכרעה

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 0:1/ספורט1

מיד בסיום המשחק מול הפועל באר שבע לפני שלושה ימים, התיישב ברק בכר במסיבת העיתונאים וקבע: "בכל פעם שאנחנו באים כביכול למשחק נוח ונינוחים אנחנו נראים לא טוב ואחרי משחק לא טוב אנחנו מגיעים מוכנים יותר. אני והצוות מנסים למנוע את זה אבל לא הצלחנו".

הדברים של בכר לא היו מקריים ומבט עמוק יותר על התקופה של בכר בירוק מראה שחיפה אכן מציגה את היכולת הטובה ביותר שלה כשהיא עם הגב לקיר ומציגה את המשחקים החלשים ביותר שלה דווקא כשכולם בטוחים ששום דבר לא יכול לעצור את הירוקים מהכרמל. מהמשחק בעונה שעברה מול בית"ר ירושלים ועד המשחק בשבת מול באר שבע, המשחקים שנותנים תקווה לאוהדי מכבי חיפה שהשמפניות ייפתחו עוד הערב (20:30).

מכבי חיפה - בית"ר ירושלים (מחזור שמיני 20/21) - 0:2

אחרי עשור קשה במיוחד הגיעו הירוקים לעונת 2020/21 עם תקווה שברק בכר ישנה משהו. ההתחלה לא הייתה מזהירה מבחינת הירוקים ולמשחק מול היריבה מהבירה הגיעו הירוקים עם משקולות על הרגליים. הפסד כפול להפועל חיפה והפועל כפר סבא קדמו למשחק ובתקשורת כבר החלו רעשי רקע שהפסד נוסף עשוי עוד לגרום לעוד זעזוע בכרמל. לפני המשחק כינס בכר את שחקניו ואמר להם שהוא מאמין בהם ושהוא בטוח שהעונה הזו תהיה מצויינת. על הדשא הירוקים רצו להחזיק לקואץ', אלא שניקיטה רוקאביציה החמיץ פנדל כבר בהתחלה ועל הריבאונד היה זה מוחמד אבו פאני שכבש, אך השער נפסל כי הקשר נכנס מוקדם מדי לרחבה. למרות הלחץ והשער שנפסל הירוקים הצליחו בעזרת שערים של רוקאביציה ודולב חזיזה לנצח ויצאו לדרך של שמונה ניצחונות רצופים.

סאן מנחם שחקן מכבי חיפה מול סנטיאגו אוקמפוס שחקן בית"ר ירושלים. דני מרון
משחק השינוי. סאן מנחם/דני מרון

מ.ס אשדוד - מכבי חיפה (מחזור 29 20/21) - 3:0

את תחילת הפלייאוף העליון בעונה שעברה הירוקים ירצו לשכוח. חיפה פתחה עם שתי תוצאות תיקו ולמשחק מול אשדוד הגיעה כשמכבי תל אביב ארבע נקודות מעליה ועם משחק עודף. הירוקים ידעו שמעידה נוספת תרחיק מהם את תואר האליפות והלחץ בכרמל היה גבוה במיוחד. "זה היה משחק המפתח של העונה", קבע שחקן בחיפה, "כולם כבר אמרו שאיבדנו את האליפות אבל באנו והתפוצצנו". ואכן, הירוקים התפוצצו על המגרש כאשר עומר אצילי סיים עם צמד ויובל אשכנזי חתם את תוצאת המשחק כשבין היתר עוד הצליח ג'וש כהן לעצור פנדל ולהשאיר את הירוקים עם שער נקי.

פיראס אבו עקל שחקן מ.ס. אשדוד מול עומר אצילי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
התפוצצות באשדוד. עומר אצילי/דני מרון

הפועל באר שבע - מכבי חיפה (מחזור 31, 20/21) - 1:1

הניצחון באשדוד הוציא את הירוקים לדרך חדשה, ואחריו הוסיפו השחקנים של בכר שני ניצחונות משכנעים במיוחד. אל סוף הסיבוב הראשון של הפלייאוף הגיעה חיפה כשהיא יודעת שנצחון על באר שבע יגדיל את הפער בצמרת לארבע נקודות ויתן מקדמה רצינית בדרך אל הצלחת. לפני המשחק התחושה הייתה שהירוקים עלו על מסלול שאי אפשר יהיה להוריד אותם ממנו והניצחון על באר שבע המקרטעת היה משהו מחייב. במשחק עצמו דווקא באר שבע עלתה ליתרון משער של שגיב יחזקאל וצ'ארון שרי היה במקום לרשום שער נהדר מבעיטה חופשית שהעניק רק תיקו לחיפה והשאיר את מאבק האליפות חי ובועט.

צ'ארון שרי שחקן מכבי חיפה. דני מרון
היה במקום הנכון. צ'ארון שרי/דני מרון

עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה (מחזור 35 20/21) - 1:1

כ-6,000 אוהדים ירוקים הגיעו כבר שעות ארוכות לפני המשחק לעיר הצפונית כשהם יודעים שנצחון יבטיח להם אליפות ראשונה אחרי עשור. אף אחד, כולל אנשי קרית שמונה, לא האמינו שיהיה ניתן לעצור את האלופה שבדרך והחגיגות כבר הורגשו היטב. על כר הדשא הירוקים דווקא התקשו וניכר היה שהלחץ משפיע עליהם. למרות כך, בדקה ה-72 הצליח גודסוויי דוניו לכבוש והאליפות הייתה כבר עובדה מוגמרת מבחינת הירוקים, אלא ששוב ברגעי נוחות חיפה הלכה אחורה אפשרה למייק אמנגה לכבוש שער אדיר בתוספת הזמן. אלפי האוהדים הירוקים חזרו את כל הדרך הביתה חפויי ראש.

זיגוס ברטקוס עירוני קרית שמונה חוגג עם מייק אמנגה. מאור אלקסלסי
הימם את הירוקים. אמנגה/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה - הפועל באר שבע (מחזור 36 20/21) - 2:3

מיד בסיום המשחק בקרית שמונה, נשכבו כל שחקני חיפה על הדשא והאווירה הייתה שהאליפות כבר חמקה לה. בימים שקדמו למשחק הנעילה מול הפועל באר שבע נפתחו כל הצלקות של עשר השנים הרעות והתחושה הייתה ששוב הקבוצה תמעד ברגע האמת, אלא שאת המשחק מול באר שבע לא ישכחו בכרמל עוד הרבה שנים. אם מישהו ציפה שהמפלה תרסק את הירוקים, הוא התבדה מהר מאוד ובמחצית ראשונה אדירה הובילה חיפה 0:3 כשבסיום כבר הורידו רגל מהגז ונתנו למשחק להיגמר ב-2:3 שקבע - אחרי עשור ללא אליפות, הצלחת חזרה לחיפה.

ניקיטה רוקאביציה עם צ'ארון שרי שחקני מכבי חיפה חוגגים אליפות. מאור אלקסלסי
הצלחת חזרה/מאור אלקסלסי

הפועל ירושלים - מכבי חיפה (מחזור 6 21/22) - 4:1

גם את העונה הנוכחית חיפה פתחה לא טוב. הירוקים הפסידו ליריבה השנואה מקרית שלום ולאחר מכן גם להפועל באר שבע. אל המשחק מול העולה החדשה הגיעו הירוקים אחרי הפסדים לבאר שבע ותבוסה מול אוניון ברלין ושוב החלו דיבורים על קבוצה לא מחוברת שתתקשה לזכות באליפות. במשחק בטדי, שוב כשהם עם גב לקיר, הכל התפוצץ. חיפה עלתה ליתרון מהיר של דולב חזיזה, אלא שאז המארחים השוו ושוב היה ניראה שהירוקים בדרך למפח נפש אבל אז היו אלה מחמוד ג'אבר שהחזיר בצמד שהכניס אותו לתודעה ודוניו שקבעו את תוצאת המשחק.

שחקני מכבי חיפה מחמוד ג'אבר, גודסוויי דוניו. דני מרון
משום מקום. ג'אבר/דני מרון

מכבי חיפה - הפועל ירושלים (מחזור 19 21/22) - 1:1

אחרי עשרה נצחונות ליגה רצופים, בתוכם ניצחון ראשון מזה שנים ארוכות על מכבי תל אביב ורגע אחרי ניצחון במשחק העונה על הפועל באר שבע, הגיעו הירוקים למשחק מול הפועל ירושלים שהיה אמור להיגמר בטיול קליל. אף אחד בחיפה ובליגה בכלל לא חשב על אפשרות של איבוד נקודות ואפילו בטוטו הוציאו את הירוקים מהטופס. על הדשא הירוקים נראו נפוחים מדיי והשחקנים של זיו אריה היו נראים בחלקים גדולים במשחק עדיפים על האלופה. בדקה ה-85 וויליאם אגאדה הימם את סמי עופר וקבע 0:1 לאדומים מהבירה, אך למזלם של הירוקים שתי דקות אחר אחר כך דוניו הצליח להשוות. "אין ספק שהגענו יהירים מדי למשחק הזה", נזכר גורם במועדון", התחושה הייתה שלא משנה מה נעשה ננצח וזה התפוצץ בפרצוף".

וויליאם אגאדה שחקן הפועל ירושלים כובש לפני בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. דני מרון
היהירות עלתה ביוקר. אגאדה/דני מרון

עירוני קרית שמונה - מכבי חיפה (מחזור 22 21/22) - 1:2

אם יש משחק שממחיש עד כמה הירוקים מועדים כשנוח להם, זה המשחק העונה מול היריבה הצפונית. חיפה הגיעה למשחק אחרי נצחון מוחץ 0:6 על מ.ס אשדוד ונראה היה שאין קבוצה בארץ שיכולה לעצור אותה. מנגד, קרית שמונה הגיעה למשחק בצל מריבה מתוקשרת בין הבעלים איזי שרצקי והמאמן סלובודן דראפיץ' והשאלה שכולם שאלו היא עד כמה תהיה גדולה התבוסה של דראפיץ' וחניכיו. בפועל, הירוקים הציגו את אחד ממשחקיהם הגרועים העונה ולמרות שער נוסף של אצילי הם ירדו מנוצחים כשהבלם בוגדן פלאניץ' אף כובש שער עצמי שמכריע את המשחק.

בוגדן פלאניץ' שחקן מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
נפילה אחרי ה-0:6. פלאניץ'/מאור אלקסלסי

מכבי חיפה - הפועל נוף הגליל (מחזור 25 21/22) - 1:1

שלושים אלף ירוקים, ביניהם אלפי ילדים ומשפחות, הגיעו לסמי עופר בשעת צהריים מוקדמת ביום שבת. במשך כל השבוע דובר על ההפנינג, על הילדים שיראו את הקבוצה של הוריהם לראשונה ועל כך שנוף הגליל תשמש תפאורה בלבד. בפועל אותם ילדים התאכזבו, חיפה רשמה משחק חלש במיוחד אך בדקה ה-45 היה זה דין דוד שהקפיץ את העיר על הרגליים. במחצית השנייה המשיכו הירוקים להתנהל באדישות וכמה דקות לפני השריקה עבדאללה חליחל שלח 30 אלף אוהדים מאוכזבים חזרה לביתם.

חלוץ הפועל נוף הגליל עבדאללה חליחל. מאור אלקסלסי
איכזב 30 אלף צופים. חליחל/מאור אלקסלסי

הפועל תל אביב - מכבי חיפה (מחזור 32 21/22) - 2:0

אחרי תבוסה כואבת מאוד למכבי נתניה, התחושה הייתה שקרב האליפות נפתח מחדש והירוקים הגיעו למשחק מול הפועל תל אביב כשהביקורות שנשמעו עליהם הפכו לקונצנזוס. על הדשא שוב הוכיחו שרי, אצילי והחברים שכשמספידים אותם הם קמים כמו עוף החול ורשמו מחצית ראשונה מצויינת. במחצית השנייה הקצב ירד אך דולב חזיזה היה במקום להכריע את המשחק ולשלוח את הירוקים לחגיגות עד השעות הקטנות של הלילה בדרך לאליפות שנייה ברציפות.

שחקני מכבי חיפה דין דוד, מוחמד אבו פאני, נטע לביא, סאן מנחם, דולב חזיזה. אודי ציטיאט
שער ששלח לחגיגות. חזיזה/אודי ציטיאט

הפועל באר שבע - מכבי חיפה (מחזור 33 21/22) 0:1

שוב אלפי אוהדים ירוקים הגיעו למשחק שהם חשבו שיחזרו ממנו כאלופים בצורה רשמית. באר שבע הגיעה מרוסקת למשחק כשהירוקים עדין שיכורים מחגיגות האליפות המוקדמות (מדי). מהדקה הראשונה היה ברור ששוב הירוקים לא הופיעו ובאר שבע הייתה עדיפה כמעט בכל פרמטר. במחצית השנייה הוסיף אבו פאני לאווירה הרעה כשספג כרטיס אדום ואיתן טיבי היה זה שניצל את היתרון המספרי לקבוע את תוצאת המשחק. "אין ספק שהולך לנו טוב יותר כשאנחנו באים עם תחושה שאנחנו חייבים להוכיח", קובע גורם בקבוצה, "זה לא אמור להיות ככה אבל בסוף אם אכן נזכה באליפות לא יזכרו את זה אלא רק את התואר".

  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully