וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'וש כהן עבר MRI ששלל פציעה, עשוי לשחק נגד מכבי תל אביב

עודכן לאחרונה: 10.5.2022 / 13:21

השוער עדיין סובל מכאבים, אבל עשוי להיכלל בסגל מכבי חיפה במה שעשוי להיות משחק האליפות (שלישי, 20:30). משפתי בכוננות, לביא עשוי לפתוח במקום מוחמד. נחמיאס צפוי לפתוח במקום סה הפצוע, קרסטאיץ': "הם יגיעו בלחץ אחרי ההפסד בב"ש"

מחזור 34הסתיים10/05/2022
מכבי חיפה
  • שרי (62)
3:1
  • (23) פריצה
  • (87, פנדל) יובאנוביץ'
  • (90) גלוך
מכבי תל אביב
תקציר: מכבי תל אביב - מכבי חיפה 1:1/ספורט1

מכבי חיפה

הירוקים ערכו את האימון המסכם לקראת המשחק שיכול להבטיח להם אליפות שנייה ברציפות, ובמקביל עסוקים גם בסוגיית הקהל. בקבוצה סיכמו עם המשטרה שביציע הדרומי תיפרש רשת גדולה על מנת לחצוץ בין אוהדי חיפה שיישבו ביציע הדרומי ובין אוהדי מכבי תל אביב שיישבו בסמוך.

ברק בכר לא תרגל הרכב ברור. עושה רושם שנטע לביא עשוי לפתוח במקום עלי מוחמד שמרגיש עומס, אך עדיין לא התקבלה החלטה סופית. מחמוד ג'אבר יפתח בהרכב על חשבונו של אבו פאני המורחק כששון גולדברג ישוב להרכב על חשבונו של עופרי ארד. עומר אצילי צפוי לפתוח בצל ההחלטה הצפויה האם להעמידו לדין על תנועת היריקה מול באר שבע. רועי משפתי בכוננות בעקבות הכאבים מהם סובל ג'וש כהן, אולם האחרון עבר MRI שבו לא אובחן ממצא חריג וייתכן שהוא בכל זאת ייכלל בסגל ואולי גם יפתח בשער. בנוסף יש התלבטות רצינית בין מיקאל אלפונס לסאן מנחם.

עוד לפני האימון דיברו המאמן ברק בכר ושון גולדברג במסיבת עיתונאים לקראת המשחק. "הייתה לנו הזדמנות לנצח בבאר שבע ולקחת אליפות, אבל עכשיו יש לנו עוד הזדמנות, בבית מול הקהל שלנו", אמר בכר. "נצטרך לבוא יותר מוכנים להשתפר מנטלית ומקצועית. יש לנו ביקורת עצמית גם בתוך הצוות וגם כלפי השחקנים, לא הצלחנו לנתק את החגיגות אחרי הניצחון על הפועל תל אביב וכולנו אשמים בזה. לא היה כדורגל גדול, אבל הפסדנו כי לא באנו מוכנים למשחק הזה. אנחנו יודעים מה צריך לשפר לקראת מחר. אחרי עונה כזאת, אנחנו רוצים לנצח ולזכות באליפות ולא רוצים למתוח את הקהל ואת עצמנו עד המחזור האחרון. יודעים שניצחון יבטיח אליפות, גם אם זה רק באופן מעשי".

בכר הוסיף: "מכבי תל אביב קבוצה חזקה ובסך הכל ברור שאנחנו מתקשים מולה, אבל מול כל הקבוצות בפלייאוף אנחנו מתקשים כי זה אחד מהפלייאופים הכי חזקים שאני זוכר. ג'וש נפצע לצערנו ונראה מה חומרת הפציעה, אבל לשמחתנו יש את רועי משפתי שבכל פעם ששיחק, הראה שהוא שוער מצויין שאפשר לסמוך עליו. אין טעם להתעסק יותר בהחלטה לגבי היציע הצפוני, זה מצער וכואב אבל זה המצב ונצטרך להתעסק במה שתלוי בנו. לא תפקיד שלי לדבר על עונשים, אני מתעסק בכדורגל".


הרכב משוער: רועי משפתי, חוסה רודריגס, בוגדן פלאניץ', שון גולדברג, סאן מנחם, נטע לביא, מחמוד ג'אבר, צ'ארון שרי, עומר אצילי, דולב חזיזה, דין דוד.

רועי משפתי שוער מכבי חיפה. מאור אלקסלסי
בכר מנסה להחדיר בו ביטחון. רועי משפתי/מאור אלקסלסי

מכבי תל אביב

"כל הלחץ על מכבי חיפה. אנחנו נבוא משוחררים וננסה לאתגר אותם עד הסוף", כך אומרים הבוקר גורמים במכבי תל אביב לקראת המשחק מחר מול מכבי חיפה שבסיומו עשויה האלופה לחגוג אליפות שנייה ברציפות. "ברור שמכבי חיפה פייבוריטית בבית שלה, אבל לנו אין מה להפסיד. ההפסד להם בחיפה לפני כמה חודשים צרב מאוד כי הובלנו 0:2 והם ניצחו בסיום 2:3. ננסה להחזיר על ההפסד ההוא".

מכבי תל אביב תחסר מחר את דן גלזר המוצהב ובמקומו עשוי לשחק אייל גולסה בתור קשר אחורי. במקרה כזה עדן שמיר עשוי לחזור להרכב אחרי זמן רב שלא פתח. שמיר רשם את אחד ממשחקיו הטובים העונה במשחק הקודם בחיפה, בו גם כבש שער יפהפה ממרחק. מי שעשוי לשוב להרכב אחרי שיצא ממנו במשחק האחרון מול מכבי נתניה הוא אוסקר גלוך שעלה מהספסל בשבת וכבש את שער הניצחון מול מכבי נתניה. למרכז ההגנה עשוי לשוב עידן נחמיאס בעקבות פציעתו של ז'וסואה סה שייעדר, כמו גם שרן ייני דן ביטון.

מלאדן קרסטאיץ' מתלבט בנוגע לחלק הקדמי מאחר שאילון אלמוג שיחק היטב מול מכבי נתניה, אבל הסרבי העלה לאחרונה בכל משחק יחד את סטיפה פריצה וג'ורג'ה יובאנוביץ'. אם יחליט קרסטאיץ' לעלות עם שלושתם יחד, הוא עשוי להשאיר על הספסל שוב את גלוך או שיעשה שינוי אחר בקישור.

במסיבת העיתונאים אמר המאמן: "אני חושב שהיינו מצויינים בשני המפגשים הקודמים נגד מכבי חיפה. במשחק הראשון הובלנו 0:2 ואני חושב שלא היה לנו מספיק כוח כדי לשמור על היתרון, אבל מאז המשחק ההוא הקבוצה השתפרה בהמון אספקטים ויכולתם לראות את זה גם במפגש הקודם נגד מכבי חיפה וגם במשחקים אחרים. הראינו שאנחנו יכולים לשחק נגד הקבוצה הכי טובה בליגה כרגע. ספגנו נגד מכבי חיפה בתוספת הזמן, אבל אם זה לא היה קורה אז היינו כנראה בעמדה מעניינת יותר. בכדורגל זוכרים רק את הניצחונות. אני בטוח שהשחקנים מוכנים למשחק. מכבי חיפה הפסידה במשחק הקודם וכעת היא פוגשת את המועדון הכי גדול בארץ, אז אני בטוח שיש עליה לחץ".

כשנשאל המאמן אם זה אחד משלושת משחקיו האחרונים בישראל: "הייתי מקצוען כשחקן וכך אני גם כמאמן. אני נותן את המקסימום עד סיום העונה ואנחנו נראה היכן אהיה בעונה הבאה, בישראל או במקום אחר".

הקשר גבי קניקובסקי נשאל על הביקור הקודם בחיפה מול האלופה, שהסתיים בהפסד 3:2 למרות יתרון כפול: "אנחנו באים לשחק את הכדורגל שלנו בכל מגרש ולא משנה מול מי. אנחנו גם רוצים לתקן את מה שהיה במשחק הזה. יש אכזבה מהעונה הזו, זה עצוב וכואב ונצטרך להשתפר בעונה הבאה. הניצחון מול מכבי נתניה נתן לנו הרבה ביטחון, במיוחד אחרי ששחקנים עלו מהספסל והראינו שיש פה סגל טוב גם אם זה לא בא לידי ביטוי כל כך העונה. אנחנו מכבי תל אביב ויש לנו מטרה לסיים במקום השני, כך שכל משחק בשבילנו הוא חשוב. אין שחקן שלא רוצה לשחק, נשארו לנו שלושה משחקים ואנחנו צריכים לתת בהם את המקסימום".

על העונשים הקולקטיביים שספגו לאחרונה הקבוצות הגדולות: "זה עצוב לראות שחלק מהאצטדיון נשאר ריק. גם בשבת היה לא כיף לראות אצטדיון חצי ריק. אני לא יודע מה הפתרון, אבל צריך למצוא - כי להעניש את כל האוהדים בגלל שלושה אנשים זה לא הוגן".

הרכב משוער: דניאל פרץ, אנדרה ז'ראלדש, עידן נחמיאס, אנריק סבוריט, מתן בלטקסה, אייל גולסה, עדן שמיר, אבי ריקן, אילון אלמוג, ג'ורג'ה יובאנוביץ', סטיפה פריצה.

עוד בוואלה!

העתירה נדחתה, היציע הצפוני בחיפה יישאר סגור נגד מכבי תל אביב

לכתבה המלאה
עדן שמיר שחקן מכבי תל אביב. אריאל שלום
ההפתעה של קרסטאיץ'? עדן שמיר במפגש קודם נגד מכבי חיפה/אריאל שלום

טריוויה

* ניצחון ביתי בצירוף איבוד נקודות של הפועל באר שבע, יאפשרו למכבי חיפה לחגוג רשמית אליפות שנייה ברציפות ו-14 בתולדותיה. אם התוצאות של השתיים תהיינה זהות, האליפות תובטח מעשית.

* זה יהיה המפגש ה-171 בין הקבוצות בליגה הבכירה. המאזן עד כה: 49:70 למכבי תל אביב בניצחונות ועוד 51 משחקים לא הוכרעו.

* המהפך הגדול ב-2:3 בתחילת ינואר, קטע למכבי חיפה כמעט עשור ללא ניצחון ביתי על מכבי תל אביב. עונה לפני כן, ב-2011/12, הייתה הפעם האחרונה שגברה עליה פעמיים בבית (1:2 בשני המקרים).

* מכבי חיפה אמנם נוצחה פעמיים בחוץ במהלך הפלייאוף, אבל בבית סופרת 13 משחקים ללא הפסד, במהלכם רק הפועל ירושלים והפועל נוף הגליל הוציאו ממנה נקודות (שתיהן עם 1:1).

* מכבי תל אביב מגיעה אחרי שני הפסדי חוץ. בתחילת העונה כבר היה לה רצף של שלושה הפסדים כאורחת.

* זו עונה שלישית ברציפות שלמכבי חיפה יש שני שחקנים עם 10 שערי ליגה לפחות (עומר אצילי ודין דוד הפעם, ניקיטה רוקאביציה וצ'ארון שרי בשתי העונות הקודמות). שער של דולב חזיזה (או צמד של שרי) יוביל לשלושה שחקנים בספרות כפולות, לראשונה מאז האליפות ב-2010/11. אז עשו את זה תומר חמד (13), ולדימיר דבאלישווילי (12) וליאור רפאלוב (11).

הרכבי הקבוצות

שופט: עידן לייבה
אצטדיון: חיפה
קהל: 21141

משחקי המחזור ה-34 בפלייאוף העליון:

שלישי, 20:30: מכבי חיפה - מכבי תל אביב
שלישי, 20:30: הפועל תל אביב - הפועל באר שבע (ספורט2)
שלישי, 20:30: מכבי נתניה - בני סכנין (ספורט3)

בירה באדווייזר זירו. יחצ,
בירה באדווייזר זירו/יחצ

לראשונה בישראל, בירה מחבית תימזג במשחק כדורגל. חברת הכרם, היבואנית הרשמית של מותג הבירה "באדוויזר", תשיק במהלך המשחק הערב את ה"באדוויזר זירו", בירה ללא אלכוהול, שתימזג מהחבית במזנוני היציעים באצטדיון.

באדוויזר מותג הבירה הגדול בעולם המעניק את החסות המרכזית ומשמש כבירה הרשמית של משחקי המונדיאל קטאר 2022, היא מותג הבירה הראשון שיהיה זמין לאוהדי הכדורגל הישראלים ביציע. אצטדיון "סמי עופר" המשמש מגרשן הביתי של מכבי חיפה והפועל חיפה, הוא האצטדיון הראשון להציע לקהל את החוויה המשלימה לצפייה במשחק הנהוגה בתרבות הכדורגל העולמית.

המחירים באצטדיון סמי עופר: רבע ליטר באדוויזר זירו - 15 שקל | שליש ליטר באדוויזר זירו - 20 שקל | חצי ליטר באדוויזר זירו - 25 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully