וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לפוליטיקה? על הפוסט הזועם של ערן זהבי בעקבות גל הטרור

9.5.2022 / 14:00

כוכב הנבחרת הפך לספורטאי המשפיע ביותר בספורט הישראלי ומשתמש בכך כדי להביע את דעתו על המצב בארץ ("ממתי להניף את הדגל בתוך ישראל הפך להתססה?"). משה בוקר תוהה האם רק כעת זהבי הבין שאסור להניף דגלים בהר הבית, קורא לו לשמור על עקביות ומזכיר לו את סרט הקפטן

תיקתקנו: קליפ סיכום היום, 10.5/ספורט1

יכול להיות שערן זהבי מתכנן להיכנס בעתיד לפוליטיקה? יכול להיות שהוא החל לאחרונה בקמפיין סמוי, כזה שקורץ למצביעי הימין? על רקע גל הפיגועים הקשים והאיומים בשבועות האחרונים, מספר כדורגלנים ביקרו את ראש הממשלה נפתלי בנט. אחרי שזהבי צפה מביתו בהולנד בסרטונים בהם נראים שוטרים מחרימים את דגלי ישראל מיהודים שרצו להניף אותם בהר הבית, זהבי הגיב בפוסט נוקב וזועם באינסטגרם וכהרגלו השתמש במילים קשות.

"ממתי התחילו להחרים דגלי ישראל שמישהו רוצה להניף בגאווה במדינה שלנו? נראה לי שהשתגענו לגמרי. מספיק עם הפחד והרצון לשקט תעשייתי, אתם משיגים בדיוק את המטרה ההפוכה! ממתי להניף את הדגל שלנו בתוך מדינת ישראל הפך להתססה? אם מישהו מתעצבן מזה, אולי הוא הבעיה וצריכים להעיף אותו מהמדינה, לא חשבתם על זה ככה? האמת, אני מתבייש לראות את הסרטון הזה".

ערן זהבי מגיב לתמונות מהר הבית. מתוך אינסטגרם, צילום מסך
ערן זהבי מגיב לתמונות מהר הבית/צילום מסך, מתוך אינסטגרם

אין ספק שהתמונות הללו היו קשות לצפייה, מותר לזהבי להביע את דעתו ולשתף את העוקבים שלו ברגשותיו, אבל ראוי כי קפטן נבחרת ישראל לשעבר, אחד השגרירים הטובים שיש לנו באירופה, יהיה עיקבי. אם לא על המגרש, לפחות עם האצבע על המקלדת.

זהבי הוא ללא ספק אחד הכדורגלנים הגדולים של ישראל בכל הזמנים, הוא הפך לספורטאי המשפיע ביותר בספורט הישראלי, וכל אמירה שלו תופסת מייד כותרת ראשית, עובדה, זהבי מחזיק במספר העוקבים הרב ביותר מבין הספורטאים שלנו. מותר לזהבי לשתף את העוקבים שלו ברגשות על כר הדשא ומחוצה לו, מותר לו למתוח ביקורת על החברים שלו בנבחרת, מותר לו גם להביע את דעתו על המצב בארץ. אבל מזהבי (ולא רק) מצופה ממנו להתנסח בכבוד, ובעיקר לשמור על עיקביות.

איך כתב זהבי: "ממתי התחילו להחרים דגלי ישראל שמישהו רוצה להניף בגאווה במדינה שלנו? נראה לי שהשתגענו לגמרי. מספיק עם הפחד והרצון לשקט תעשייתי".

רגע, איפה בדיוק היה זהבי ביוני 2020 כאשר רעשה הארץ בעקבות החלטת ראש הממשלה נתניהו לצמצם את מצעד הדגלים של הימין בירושלים? התקשורת בישראל עסקה בלי הפסקה במגבלות שהטילה הממשלה על עליית יהודים להר הבית, על שינוי מסלול הצעדה וההחלטה למנוע מהיהודים לצעוד עם דגלי ישראל בשער שכם. אמיר אוחנה שהיה השר לביטחון הפנים הסביר: "משיקולים מבצעיים, ומתוך כוונה להגן על ביטחונם של העולים להר, מתקבלות החלטות נקודתיות בנושאים אלו". יכול להיות שבאותה תקופה בסין לא קלטו את ערוצי הטלוויזיה מישראל ולכן זהבי לא הביע את רגשותיו וכתב פוסט זועם?

"אם מישהו מתעצבן מזה, אולי הוא הבעיה וצריכים להעיף אותו מהמדינה, לא חשבתם על זה ככה?", כתב זהבי בסוף השבוע. רגע מר זהבי, את מי בדיוק להעיף מהמדינה? את ראש הממשלה בנט? את המפכ"ל שבתאי? את הרמטכ"ל כוכבי? או שאולי את כל אותם שוטרים, אנשי משמר הגבול, כוחות הימ"מ והשב"כ שפועלים סביב השעון בשבועות האחרונים כדי לשמור על ביטחון המדינה?

עוד בוואלה!

זהבי על התמונות מהר הבית: "צריך להעיף מהמדינה את מי שמתעצבן מדגל ישראל"

לכתבה המלאה
ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן לאחר הזכייה בגביע. Soccrates Images, GettyImages
כל אמירה שלו תופסת מייד כותרת ראשית. ערן זהבי/GettyImages, Soccrates Images

באמת ערן רק בסוף השבוע ראית והבנת שאסור להניף דגלים של ישראל בהר הבית? ואיפה בדיוק היית בשנת 2014 כאשר הימין כמעט הפיל את ממשלת נתניהו בגלל שמנע מהיהודים חופש פעולה בהר הבית? לא שמעת את הדיון המיוחד שהתקיים בכנסת (היית בארץ, שיחקת במכבי), את הזעם של ח"כ משה פייגלין שאמר לנתניהו מעל דוכן הכנסת: "כל ארגון טרור יכול להניף שם את דגלו- דגל ישראל? הס מלהזכיר". ואת מירי רגב שאמרה באותו דיון: "אני קוראת לראש הממשלה שיעמוד באומץ מול העולם. הר הבית הוא שלנו אבל לצערי הוא לא בידינו". במאי 2021 הורה (שוב) נתניהו משיקולים ביטחוניים למנוע מיהודים לעלות להר הבית, גם אז הימין עורר סערה, אז זהבי לא הפגין את תסכולו ולא שיתף אותנו ברגשות שלנו.

ערן זהבי נמצא כבר כמה שנים מחוץ למדינה, הוא עושה קריירה אדירה וגורף מיליונים לחשבון הבנק שלו (שיהיה לו לבריאות), והוא מטיף לכולם (בעצם לא לכולם). בפוסט שני שכתב זהבי הוא נתן מביתו בהולנד הוראות לכוחות הביטחון שלנו: "במקום שיעמדו סביבם כמו חומת מגן ומי שינסה להתקרב ולפגוע בהם יקבל תגובה קשה, מעדיפים לתקוף אותם ולהוריד להם את הדגל שחס וחלילה לא יעצבנו אף אחד. שערורייה אחת גדולה!".

רגע זה לא אותו זהבי שנפגע מקומץ אוהדים שקילל אותו במשחק הנבחרת נגד מקדוניה בסמי עופר וזרק בזעם את סרט הקפטן לדשא? זו היתה אז "שערורייה אחת גדולה". חס וחלילה אני לא רוצה לעצבן אותך, אבל אז, באותו רגע איבדת לרגע את זהבי הווינר והפכת לזהבי הלוזר. מאז חזרת לנבחרת (וטוב שכך) זכית בגביע ההולנדי והפכת לסופרסטאר. זה לא אומר שאתה יכול להעיף לנו אנשים מהמדינה. לפחות בינתיים.

  • עוד באותו נושא:
  • ערן זהבי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully