וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי חיפה מאשימה: "נגררנו אחרי באר שבע". ג'וש כהן פרק את הכתף?

8.5.2022 / 6:10

בכר וחזיזה גיחכו למשמע ההאשמות של קלטינס אחרי ההפסד: "הזוי שדווקא באר שבע מתלוננת על פרובוקציות". בקבוצה חוששים שהשוער לא יחזור העונה, בטוחים שאצילי לא צריך להיענש ומבקרים את פוקסמן. שיחת הבהרה תיערך לאבו פאני, לייבה ישפוט את המשחק בשלישי

תקציר: הפועל באר שבע - מכבי חיפה 0:1/ספורט1

1. ההתרגשות של שחקני מכבי חיפה לפני המשחק נגד הפועל באר שבע הורגשה היטב. הירוקים הרגישו שהם לפני רגע היסטורי, אבל כבר בדקות הראשונות היה ברור שהם נתנו להתרגשות להשפיע עליהם יותר מדי, מה שגרר אפקט שלילי. "צריך להיות כנים, לא הופענו למשחק. לא הצלחנו לעשות את הדברים הכי פשוטים שיש, ובאר שבע ניצחה בצדק", אמר אחד השחקנים.

בחיפה נשמעו בעיקר ביקורות על הגישה והריכוז שהשחקנים הציגו. "במשחק כזה אי אפשר לאבד כל כך הרבה כדורים. היינו לא מרוכזים ואחר כך גם עצבניים, ואסור שזה יקרה", ניתחו במועדון. בסיום היה ניתן להרגיש היטב את האכזבה של כל אנשי הקבוצה, שירדו שפופים לחדר ההלבשה. מי שזכה לעידוד מאנשי באר שבע דווקא הוא ברק בכר. גם מאמן היריבה אליניב ברדה חיפש בסיום בחדרי ההלבשה את בכר ולאחר מכן היה זה אלי ברקת שנכנס לחדרו של בכר ועודד אותו.

בשורה רעה נוספת לחיפה הגיעה מכיוונו של ג'וש כהן. השוער סיים את המשחק עם כאבים עזים, ובמועדון חוששים שהוא סובל מפריקת כתף. הוא יעבור צילום במהלך היום ואם אכן יתברר שהוא סובל מפריקה, הוא לא יחזור לשחק העונה.

למרות האכזבה הגדולה של אלפי אוהדי חיפה שהצליחו לשים יד על כרטיס ולהגיע לטרנר, הקהל נשאר דקות ארוכות אחרי המשחק ועודד את השחקנים למרות ההפסד הכואב. "הקהל שלנו העביר לנו מסר בסוף המשחק. יש משחק ביום שלישי נגד יריבה קשה, אוהדים העבירו לנו את המסר שהיינו צריכים לשמוע", אמר דולב חזיזה, שסיפר על התחושות הקשות אחרי ההפסד. "הייתי עצבני אחרי המשחק, וראיתי שכל הקהל ממשיך לעודד. זה נתן לנו את הבוסט שאנחנו צריכים להמשך הדרך".

שחקני מכבי חיפה מאוכזבים, נטע לביא במרכז. לירון מולדובן
קריאת השכמה. שחקני חיפה בסיום/לירון מולדובן

2. עם השריקה לסיום, הבהיר גם הכרוז בטרנר לשחקני באר שבע שמה שנשאר העונה זה גביע המדינה, ושצריכים לתת הכל כדי לזכות בו. גם בסיום הודה אליניב ברדה שסביר להניח שחיפה תזכה באליפות ושלצערו הקבוצה שלו לא תלויה בעצמה. הירוקים שכבר חגגו בסוף המשחק מול הפועל תל אביב ואפילו בילו בסיום המשחק במסעדה - הודו שהיו נינוחים מדי. "כשאנחנו מרגישים יותר מדי בנוח העונה, אנחנו מפסידים". ניתח המאמן ברק בכר. "דווקא עם הגב לקיר ואחרי הפסדים, ההכנה שלנו מצליחה יותר. אנחנו מנסים למנוע את זה, אבל לא הצלחנו".

למרות ההפסד, צריך לקרות משהו דרמטי במיוחד כדי שחיפה לא תניף את הצלחת. בקבוצה יודעים שאם הם לא רוצים לגרום לדפיקות לב מוגברות לאוהדים, הם חייבים לנצח את מכבי תל אביב ביום שלישי. שלוש נקודות יבטיחו מעשית את האליפות, אך אם באר שבע תנצח את הפועל תל אביב עדיין לא יהיה אפשר להכתיר רשמית את חיפה. הירוקים יודעים שהפער כמעט בלתי מחיק, אבל מרגישים את התשישות והשחיקה אצל השחקנים. "בחודשים האחרונים יש אצלנו הרבה לחץ וגם עייפות אצלנו", אומר דולב חזיזה. "יש לנו שלושה משחקים, אבל אנחנו צריכים לנצח במשחק הקרוב. אני לא רוצה להתעסק בהפרש ובמה קבוצה אחרת עשתה. אם נעשה את העבודה שלנו, לא נזדקק לאף אחד. זה המסר שאני מעביר לשחקנים ולקהל".

חיפה תערוך כמה שינויים לקראת המשחק בשלישי. מי שיחסרו במיוחד הם יושבי היציע הצפוני, שצפוי להיות סגור. בחיפה מיצו את כל הניסיונות לשנות את ההחלטה או לדחות את הביצוע שלה. כעת התקווה האחרונה של האוהדים והמועדון, היא העתירה למניעת ההחלטה לבית המשפט בחיפה שיתקיים היום בצהריים. אוהדי הקבוצה הגישו עתירה באמצעות עורכי הדין קים רטוש ואיל וייס, ומקווים שבית המשפט יורה על מניעת ההחלטה של בית הדין של ההתאחדות.

"אותי אישית זה מעציב שדווקא במשחק כזה החליטו להעניש את הקהל שלנו", מחה חזיזה. "בדברים האלה אני לא מתעסק, אבל אני מקווה שיצליחו איכשהו שהקהל יגיע, כי זה חשוב בכלל לכדורגל הישראלי ולא רק למכבי חיפה. במשחק כזה האיצטדיון צריך להיות מלא".

דולב חזיזה שחקן מכבי חיפה. לירון מולדובן
המסר מהקהל חלחל. חזיזה/לירון מולדובן

3. במסיבת העיתונאים בסיום המשחק נשאל קשרה של באר שבע דויד קלטינס מדוע יש במפגשים העונה בין מכבי חיפה ובאר שבע כל כך הרבה כרטיסים אדומים וענה: "אתם עוקבים אחרי מכבי חיפה ויודעים שהיא קבוצה די פרובוקטיבית". בהמשך אף הסביר ש"זה לא רק נגדנו, אלא גם נגד קבוצות אחרות". כמה דקות לאחר מכן כשנשאלו ברק בכר ודולב חזיזה מה הם חושבים על האמירה הם צחקו ביחד באופן לא מתוכנן, מה שהביע יותר מכל את מה שבחיפה חושבים על הטענות הללו.

הירוקים מאשימים מנגד דווקא את החניכים של ברדה בפרובוקציות ובכך שבכל מפגש בין הקבוצות העונה, הם גררו אותו למתח ועצבים. "הזוי שבאר שבע מתלוננים על פרובוקציות שלנו. לצערנו אנחנו אלו שנגררנו לסגנון הזה".

בחיפה זעמו גם על השופט דוד פוקסמן, בעיקר בשל המהלך שקדם לספיגת השער של הירוקים, בו לא העניק להם כדור קרן. "פוקסמן נתן תצוגה חלשה מאוד", אמרו בחיפה. "היו בהתחלה עבירות מכוונות שאפילו לא זכו לכרטיס צהוב".

מלבד הכעס על השופט ועל היריבה, בחיפה כועסים גם על הקשר מוחמד אבו פאני ועל המהלך שהוביל לכרטיס האדום שספג. במועדון יבהירו לשחקן שהם לא מקבלים את חוסר האחריות שהוביל את הקבוצה לשחק דקות ארוכות בחיסרון מספרי.

גם אחר כך לא היה רגוע על הספסל של חיפה. בקרב חלק מהשחקנים הופתעו מההחלטה של בכר להכניס שחקן הגנה בדמות סאן מנחם במצב של פיגור, ולהשאיר על הספסל שחקנים התקפיים כמו בן שהר ומאוויס צ'יבוטה או את הקשר מאור לוי. צ'יבוטה מתחיל להיות מאוכזב ממעמדו אחרי שלא שיחק בשני המשחקים האחרונים, אבל בחיפה מאמינים שהוא ישפר משמעותית את הסטטוס שלו בעונה הבאה.

מוחמד אבו פאני שחקן מכבי חיפה לאחר הרחקתו. לירון מולדובן
חוסר אחריות. אבו פאני/לירון מולדובן

4. אם יש משהו שמדאיג יותר מכל את אנשי חיפה, זו תנועת היריקה של עומר אצילי לעבר אוהדי באר שבע. הקשר שהוחלף אחרי האדום של אבו פאני, היה מתוסכל מאוד מהחילוף ואז שמע קללות קשות. הוא טען בפני אנשי המועדון שאוהדי באר שבע קיללו את בני משפחתו ואת ילדיו. בנוסף, אצילי הבהיר בסיום לאנשי חיפה שהוא מכחיש בתוקף שירק ומדובר רק בתנועה של כעס לעבר הקהל האדום. "אנחנו מאמינים לעומר ב-100 אחוז", אמרו במועדון.

התקרית לא צוינה בדוח השיפוט משום שאף אחד מהצוות לא צפה באירוע. מי שיצטרך להחליט האם להעמיד את אצילי לדין הוא תובע ההתאחדות ניר רשף. בחיפה יחכו להחלטה של רשף, אך משוכנעים כך שהוא לא צריך לספוג עונש כבד, אם בכלל יוחלט להעמידו לדין. בחיפה אף ציינו את העובדה שבמשחק הקודם בין הקבוצות, רמזי ספורי נצפה רץ בצורה מאיימת לעבר אוהדי חיפה וקיבל עונש על תנאי בלבד. בחיפה התלוננו על האווירה העוינת של אוהדי באר שבע שישבו מעל הספסל של הקבוצה, וטענו שמדובר בבעיה שחוזרת על עצמה בכל ביקור באצטדיון. בקבוצה אף החליטו שבמשחק הבא בטרנר, יביאו עימם את מאבטחים משלהם כדי לחצוץ בין הקהל לספסל הקבוצה.

את המשחק ביום שלישי מול מכבי תל אביב ישפוט עידן לייבה, כאשר שופט המסך יהיה איתן שמואלביץ'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully