וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקו שנגליה במגעים מתקדמים להישארות בווירטוס בולוניה

6.5.2022 / 13:00

אף שניהל שיחות עם ברצלונה לקראת מעבר אפשרי, הכוכב הגאורגי נוטה לקבל הצעה לחתום לטווח ארוך בקבוצתו האיטלקית. ביום רביעי הוא והבולונזים יארחו את בורסאספור בגמר היורוקאפ, וינסו להבטיח את מקומם ביורוליג לראשונה מאז 2008

יום רביעי הקרוב עשוי להפוך לכזה שלא יישכח זמן רב: וירטוס בולוניה תארח את בורסאספור בגמר היורוקאפ, ומעבר לאפשרות שתזכה בתואר אירופי שישי - היא תוכל להבטיח שוב את מקומה ביורוליג, לראשונה מאז 2008.

המסע המפותל של הבולונזים לעבר הבמה המרכזית, שהחל עם חזרתם לליגה הראשונה באיטליה לפני חמש שנים, כלל לא מעט החתמות נוצצות - ובראשן אלו של מילוש תיאודוסיץ', מרקו בלינלי ודניאל האקט. במהלך הדרך הם זכו בתארים (אליפות המדינה אשתקד וליגת האלופות ב-2019), וגם חוו שברון לב גדול, עם ההדחה מהיורוקאפ בחצי הגמר בעונה שעברה.

בלינלי כבר בן 36, תיאודוסיץ' בן 35 והאקט בן 34, ובבולוניה הבינו כי על מנת לבצע את קפיצת המדרגה הבאה, עליהם לבנות על כוכבים בעלי שם שיוכלו לסחוב את הקבוצה לאורך מספר שנים. לצד שני הצרפתים אייזיאה קורדינייה וממאדו ז'אטיי, סימנו ראשי המועדון את המצטרף הטרי טוקו שנגליה כיעד המועדף והחשוב ביותר לביסוס סגל מצליח.

שחקן וירטוס בולוניה טוקו שנגליה. הטוויטר של וירטוס בולוניה, אתר רשמי
הכוכבים האחרים בני 36-34, ובבולוניה סימנו אותו כפרנצ'ייז פלייר. טוקו שנגליה/אתר רשמי, הטוויטר של וירטוס בולוניה

שנגליה (30, 2.06) עזב לפני כחודשיים את צסק"א מוסקבה בעקבות המלחמה באוקראינה, והצטרף לווירטוס יחד עם האקט. אלא שבניגוד לחברו הגארד, הוא חתם עד תום העונה. בשבע הופעות עד כה ביורוקאפ תרם הגאורגי 8.6 נקודות, 5.3 ריבאונדים ו-3.7 אסיסטים. באירופה דווח על סיכום בין שנגליה לבין ברצלונה על הצטרפות עתידית אליה בקיץ, ושיחות אכן התנהלו בין הצדדים, אולם לוואלה! ספורט נודע כי לאחרונה חלה תפנית בעלילה.

בולוניה מפעילה לחץ על שנגליה להישאר בשורותיה ולחתום על חוזה ארוך טווח, ונראה כי מאמציה יישאו פרי: כוכב הקבוצה נוטה לקבל את ההצעה, והמגעים בינו לבין ראשי המועדון נמצאים בשלב מתקדם. למהלך כזה עשויה להיות השפעה משנית גם מחוץ לגבולות הפאלאמלאגוטי: אם בארסה לא תצליח לייבא אליה את הפורוורד המוערך, ייתכן שהיא תרד מהרעיון להיפרד מכוכבה הגדול ניקולה מירוטיץ' על מנת לבצע חלוקה מחדש של עוגת התקציב.

טורניקה שנגליה שחקן באסקוניה. GettyImages
להחלטתו תהיה השפעה על ברצלונה בפרט ועל שוק השחקנים בכלל. שנגליה/GettyImages

אבל לפני שדברים יהפכו סופיים, וכדי להקל על תהליך גיוס שחקנים מובילים, תצטרך אלופת איטליה "לנעול" את מקומה ביורוליג. כדי לעשות זאת, עליה להתגבר על בורסאספור ולהניף את היורוקאפ. באופן עקרוני, מובטחים שני כרטיסים לשתי הפיינליסטיות, אלא שאחד מהם הוקצה כבר למונאקו. הקבוצה מהנסיכות, שנכנסה ליורוליג על הטיקט הזה, הבטיחה לעצמה עונה נוספת במפעל הבכיר לאור העובדה שהעפילה לפלייאוף. לכן, נותרה רק משבצת אחת נוספת - שתישמר למחזיקת הגביע.

לאור המצב הפוליטי הסבוך באירופה, שעשוי להוביל להרחקת הקבוצות הרוסיות מהמפעלים הבינלאומיים גם בעונה הבאה, לא מן הנמנע שהיורוליג תציע כרטיס חופשי גם למועדונים שלא יגיעו למפעל דרך המגרש. במקרה שבולוניה תופתע על ידי הטורקים בגמר, ייתכן שהיא תקבל בכל זאת כרטיס שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully