וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירוטיץ' "השתחצן" על ריאל, שאראס "מבין פחות ביין מטרינקיירי"

ברצלונה בפיינל פור והאווירה לקראת הקלאסיקו כבר מתחממת. הליטאי שיבח את גיבור הניצחון: "ללאפרוביטולה יש ביצים כאלה גדולות". אקסום צפוי להיעדר שלושה שבועות. מאמן באיירן "מקווה למנוע מהאנטר לפרוש"

תקציר כדורסל ספרדי: ברצלונה - סן פאבלו בורגוס 69:84/ספורט1

ברצלונה הייתה קרובה מאוד להפוך לקורבן של הסנסציה הראשונה (ואולי היחידה) בפלייאוף היורוליג השנה, אבל מחצית שנייה מצוינת נגד באיירן מינכן אמש (שלישי) במשחק החמישי והמכריע בסדרת רבע הגמר הסתיימה בניצחון 72:81 שהבטיח לשארונאס יאסיקביצ'יוס ושחקניו את הכרטיס לפיינל פור, שם ממתינה להם ריאל מדריד לקלאסיקו רותח בחצי הגמר.

יהיה זה מפגש פיקנטי במיוחד עבור שניים משחקני בארסה, במקרה הצמד שסחף את הקבוצה לניצחון אמש. אחד מהם הוא ניקולה מירוטיץ', שכבר הופיע בפיינל פור במדי ריאל מדריד ובקלאסיקו האחרון נגדה אף הורחק בשל עימות עם אלברטו אבאלדה. הפורוורד הספרדי-מונטנגרי, שקלע 20 נקודות במשחק 5 נגד באיירן, הוגדר כ"שחצן" בתקשורת מעיר הבירה הספרדית בעקבות תשובתו לכך ש"ריאל מחכה" לקבוצה שלו: "גם אנחנו מחכים להם", השיב מירוטיץ', במסר פשוט שספק אם היה צריך להוסיף לו.

ניקולאס לאפרוביטולה, ברצלונה. רויטרס
גיבור המשחק החמישי. ניקולאס לאפרוביטולה/רויטרס

השחקן השני שבוודאי כבר סופר את הימים לקרב מול הבלאנקוס הוא ניקולאס לאפרוביטולה, הכוכב הבלתי מעורער של הניצחון במשחק המכריע ברבע הגמר. הרכז הארגנטינאי רשם שיאי קריירה ביורוליג בנקודות (26) ובמדד (30), כשהוא קולע 20 במחצית השנייה ובעיקר 13 ברבע השלישי, בו הבלאוגרנה השתלטו על המשחק לאחר מחצית ראשונה פושרת. חצי הגמר יהווה מפגש עם האקסית גם עבור "לאפרו", ששיחק במדי ריאל בעונה שעברה ולא הצליח להטביע חותם.

"לאפרו היה אגרסיבי מאוד, הוא לא מרגיש את הלחץ. יש לו ביצים כאלה גדולות", שיבח שאראס את הרכז שלו. "כל מי ששיחק ביורוליג יודע כמה קשה להעפיל לפיינל פור. מקווה שנגיע לבלגרד בכושר הכי טוב שלנו. זו הרמה בה אנחנו רוצים להיות, שואפים לפרויקט כמו של צסק"א מוסקבה ב-20 השנים האחרונות, בהן היא פספסה רק פיינל פור אחד. זה יהיה קשה, אבל אנחנו צריכים להגיע לשם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

החיבוק בין שאראס לנשיא ברצלונה

הליטאי, שהפך לראשון אי פעם ביורוליג שמעפיל לפיינל פור לפחות שלוש פעמים הן כשחקן והן כמאמן, היה מרוצה מהאווירה: "אנחנו לא סרבים או יוונים. שיחקתי בתל אביב, אתונה וקובנה, וספרד שונה, אבל ככה זה צריך להיות. הפלאו פקטור משמעותי בערבים הגדולים". בתום המשחק יאסיקביצ'יוס ויריבו על הקווים, אנדראה טרינקיירי, התחבקו שניות ארוכות. בהמשך מאמן ברצלונה החמיא לאיטלקי בדרכו האופיינית: "טוב שאני ביחסים טובים איתו. הוא בטוח מבין ביינות יותר ממני, וכנראה יודע יותר על כדורסל ממני. אני שמח על התחרות נגדו, הוא הפך אותי למאמן טוב יותר".

על שמחתה של בארסה העיבה בשורה אחת לא נעימה: שאראס אישר כי הגארד האוסטרלי דנטה אקסום, שנפצע במהלך המשחק, ככל הנראה סובל מקרע בשריר שעשוי להשביתו לתקופה של בין שבועיים לשלושה שבועות, משמע שהוא צפוי להחמיץ את הפיינל פור.

אנדראה טרינקיירי מאמן באיירן מינכן. Seskim Photo/MB Media, GettyImages
ביין הוא בטוח מבין. אנדראה טרינקיירי/GettyImages, Seskim Photo/MB Media

בצד של באיירן, טרינקיירי הביע גאווה בשחקניו והודה בשתי הסיבות העיקריות להפסד: "הרבע השלישי עלה לנו במשחק. בארסה שיחקה בו כמו אלופה, וזו הסיבה שהיא ניצחה. הפקטור השני היה לאפרוביטולה, שסיפק תצוגה שלא תיאמן. אפשר לדבר שעות על טעויות, אבל שיחקנו שלושה רבעים מעל הרמה שלנו ועשינו סדרה מדהימה. ברכות לשאראס ולבארסה, הם נתנו מחצית שנייה גדולה והיו ראויים לניצחון".

השחקן המוביל בבאיירן אמש היה אות'לו האנטר, שסיים עם 18 נקודות. בסיום סיפר טרינקיירי כי הסנטר, שיחגוג 36 בסוף החודש, היה קרוב מאוד לפרישה בקיץ שעבר, בעיקר בעקבות העונה השנייה הקשה שעברה עליו במכבי תל אביב, שכללה את משבר הקורונה ואת מבצע "שומר החומות" שהתרחש בישראל. המאמן האיטלקי שכנע בסופו של דבר את האנטר לוותר על תליית הנעליים ולהצטרף לפרויקט שלו במינכן, וכעת הוא ינסה לעשות זאת שוב: "המועדון מצא את הדרך הנכונה לאתגר וטרן כמו אות'לו. הוא נתן לנו את המקסימום בחדר ההלבשה ועל המגרש. הוא שחקן מהסוג שגורמים למאמן להיראות טוב יותר, ואני מקווה שאצליח למנוע ממנו לפרוש לפחות לשנה נוספת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully