וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המופע של ג'ה: 47 נקודות למוראנט, ממפיס קבעה 1:1 עם גולדן סטייט

הכוכב הצעיר הדהים עם 15 הנקודות האחרונות של הגריזליס וסידר להם ניצחון 101:106 במשחק צמוד וסוער. 27 של קרי לא הספיקו

דריימונד גרין מגיב להרחקה שלו במשחק 1 נגד ממפיס/מתוך טוויטר

הפלייאוף הוא המקום בו אגדות נוצרות. הבוקר (רביעי) נכתב הפרק הראשון באגדה בהתהוות העונה לשם ג'ה מוראנט. 47 נקודות כולל 15 האחרונות של הקבוצה, 8 ריבאונדים, 8 אסיסטים, 3 חטיפות - זה היה ההספק האדיר של הכוכב המחשמל הצעיר של ממפיס - ובזכותו הגריזליס נשארו בחיים בחצי גמר המערב נגד גולדן סטייט, עם ניצחון 101:106 שקבע 1:1 בסדרה.

47 הנקודות של מוראנט הן כמובן שיא פלייאוף מבחינתו, וגם שיא הנקודות של שחקן כלשהו בפלייאוף 2022. הוא הפך לשחקן השלישי בלבד בתולדות ה-NBA עם שני משחקים או יותר של 45 נקודות ומעלה בפלייאוף, לפני שהגיע לגיל 23. הקודמים שעשו זאת היו לברון ג'יימס וקובי בריאנט. והפרט המדהים ביותר: ברבע האחרון, בו קלע 18 נקודות וסחב את הגריזליס על גבו לגמרי לבד, הוא שיחק עם פציעה בעין.

ג'ה מוראנט, ממפיס גריזליס חוגג. Justin Ford, GettyImages
ענק. מוראנט חוגג/GettyImages, Justin Ford

המשחק התנהל ברובו בשליטה של הגריזליס. רבע ראשון דומיננטי שלהם סידר להם יתרון דו ספרתי מהיר, אבל די מהר היצרים התלהטו, כשדילון ברוקס עשה עבירה מסוכנת על גארי פייטון ג'וניור במתפרצת, פצע אותו והשבית אותו מהמשך המשחק, והורחק. דריימונד גרין, שהורחק במשחק הקודם, זכה לקבלת פנים עוינת במיוחד מאוהדי הגריזליס וגם משחקניה, וספג מכה בעין מזאבייר טילמן.

כל זה לא הפריע לגולדן סטייט להישאר במרחק נגיעה, ולהשלים מהפך מפיגור דו ספרתי נוסף ברבע השלישי בעזרת דקות מצוינות של האקס פקטור אנדרו וויגינס (שגם היה חתום על דאנק אימתני מעל שני שחקני הגנה). ברבע האחרון נראה היה שהניסיון שוב יעשה את ההבדל עבור הווריירס, כשסטף קרי צלף שתי שלשות רצופות ושמר את היתרון בצד של האורחת - אבל אז הגיע ג'ה. הרכז הצעיר לקח את העניינים לידיים, שלשה גדולה שלו החזירה את היתרון לממפיס, והוא לא עצר עד הסיום, כשגולדן סטייט פשוט לא מוצאת לו תשובות. במינוס שלוש, בהתקפה קריטית עבור הווריירס, קליי תומפסון עשה צעדים, ומוראנט סגר עניין עם שתי קליעות עונשין שסידרו ניצחון שפותח את הסדרה מחדש.

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס. רויטרס
לרגע היה נראה שהניסיון שלו שוב ינצח - ואז הגיע ג'ה. סטף/רויטרס

מלבד מוראנט, ממפיס קיבלה הבלחה של זאיר וויליאמס שקלע 14 נקודות מהספסל. ג'רן ג'קסון ג'וניור הוסיף 12 ו-7 ריבאונדים, וברנדון קלארק תרם 10. בצד השני, סטף קרי סיים עם 27, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, ג'ורדן פול המשיך את היכולת הטובה וקלע 20 ואנדרו וויגינס הוסיף 16 ו-9 ריבאונדים, אבל הווריירס שילמו על יום הקליעה החלש, שהסתיים עם 7 שלשות ב-18 אחוז בלבד (קליי תומפסון סיים עם 2 מ-12).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully