וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמו ג'ורדן, מעל צ'מברליין: דונצ'יץ' "עושה מה שהוא רוצה", גם בפלייאוף

המספרים החריגים של העילוי הסלובני ממחישים שהוא קורץ מהחומרים של הגדולים ביותר. כדי שהוא ינצח בקרב הרכזים הבין דורי וסוף סוף יגבור על המאסטר כריס פול, "מישהו צריך להצטרף למסיבה"

דריימונד גרין מגיב להרחקה שלו במשחק 1 נגד ממפיס/מתוך טוויטר

לוקה דונצ'יץ' מוכיח גם בפלייאוף הנוכחי שהוא קורץ מחומר מיוחד, כזה שמאפיין את השחקנים הכי גדולים והכי אגדיים בתולדות ה-NBA. הלילה רשם העילוי הסלובני 45 נקודות, 12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים מול פיניקס, ולמרות שזה הסתיים בהפסד 121:114 שקבע 0:1 לסאנס בחצי גמר המערב, בארצות הברית בעיקר התפעלו ממנו.

דונצ'יץ' שהתאושש רק לאחרונה מפציעה שהשביתה אותו מהחלק הראשון של הסדרה נגד יוטה, קיבל טיפול מיוחד מההגנה של הסאנס. מיקל ברידג'ס, אחד השומרים הטובים ב-NBA, הוצמד אליו, וברבע השני ג'יי קראודר בעט בו באיזור האשכים (ספק במכוון ספק בטעות) וגרם לו להתפתל מכאבים, אבל שום דבר לא מנע מלוקה להגיע למספרים אדירים. לדונצ'יץ' יש 17 הופעות בסך הכל בפלייאוף ה-NBA, אבל הוא כבר עומד על שישה משחקים עם 40 נקודות ומעלה (ארבעה מהם הסתיימו בהפסדים). בסך הכל, ממוצע הנקודות שלו ב-17 ההופעות בפלייאוף עומד על 33.4 - בדיוק כמו ג'ורדן, שמחזיק בממוצע הגבוה בכל הזמנים. נכון לעכשיו, דונצ'יץ' וג'ורדן הם שני השחקנים היחידים הם ממוצע קריירה של למעלה מ-30 נקודות בפלייאוף. כשמשקללים את הנקודות, הריבאונדים והאסיסטים של דונצ'יץ' בפלייאוף, מגיעים ל-51.4 - מעל ווילט צ'מברליין, שמחזיק בממוצע הכי גבוה בהיסטוריה.

שחקני דאלאס מאבריקס עם לוקה דונצ'יץ' הפצוע. רויטרס
גם המכה הזו לא עצרה אותו. דונצ'יץ' אחרי הבעיטה של קראודר/רויטרס

דונצ'יץ' הפך גם לשחקן הצעיר ביותר מאז קובי בריאנט ב-2001 שמגיע ל-45 נקודות ו-10 ריבאונדים במשחק, ובנוסף קבע את שיא הנקודות עד כה לשחקן במשחק בודד בפלייאוף 2022. "כשאתה מנתח את הזריקות שהוא לקח, את המהלכים שלו, ברור שהוא עשה מה שהוא רצה הערב", אמר מאמן המאבס ג'ייסון קיד. "הוא הגיע בדיוק לזריקות שהוא אוהב ומחפש. אבל הוא צריך עוד מישהו שיצטרף למסיבה".

בסיבוב הראשון הי זה ג'יילן ברנסון שהתעלה והצטיין בחלק ההתקפי, אבל הלילה הוא הסתפק ב-13 נקודות בלבד עם 6 מ-16 מהשדה. הסיוע היחיד ללוקה הגיע ממקסי קליבר שקלע 19 נקודות, אבל ברור שזה לא מספיק.

מצד שני, דונצ'יץ' טוען שההפסד נבע בראש ובראשונה מההגנה הלא מספיק טובה של המאבס. "ההגנה הפסידה לנו את המשחק היום. בחצי הראשון שמרנו בצורה זוועתית, ואנחנו חייבים לשנות את זה. התקשורת בינינו לא הייתה טובה בכלל. אולם היה רועש, האוהדים היו קולניים. זה קשה, אבל התקשורת בינינו לבין עצמנו היא המפתח. אני יודע שאנחנו מסוגלים לשמור טוב יותר, ומשוכנע שנעשה את זה במשחקים הבאים".

כריס פול, פיניקס סאנס, מול לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס. GettyImages
בדו קרב בין הרכזיים האגדיים, הוא עדיין "המאסטר". פול מול לוקה/GettyImages

הסדרה הזו כוללת מפגש מרתק בין שלושה דורות של רכזי על: ג'ייסון קיד שעומד על הקווים בדאלאס הוא הזקן שביניהם, כריס פול הבלתי הגמר מייצג את דור הביניים, ודונצ'יץ' הוא הדבר הגדול הבא. פול אף התמודד עם קיד בצעירותו, אי שם בפלייאוף 2008, כששיחק בניו אורלינס. מאז, טוען קיד, "פול שכלל לכדי שלמות את עמדת הפוינט גארד. ככל שהוא התמודד עם יותר סוגי הגנות, ככל שהוא צבר יותר ניסיון, הוא הבין טוב יותר מה עליו לעשות. היום הוא יודע איך להזיז את כל החלקים בפאזל, והבנת המשחק שלו יוצאת דופן, כמו גם רמת התחרותיות שלו.

פול סיים את המשחק עם 19 נקודות ו-3 אסיסטים בלבד, אבל בהנהגתו הפכה פיניקס למכונה התקפית משומנת, וההוכחה לכך היא העובדה שעדיין לא ירדה מ-50 אחוז מהשדה באף משחק בפלייאוף הנוכחי. לשם השוואה, רצף שבעת המשחקים של הסאנס הוא השני הכי ארוך בתולדות הפלייאוף (בעידן שעון ה-24). רק הלייקרס רשמו רצף ארוך יותר של 10 משחקים כאלה, בשנת 1984.

פול עלה הלילה למקום החמישי בטבלת האסיסטים של הפלייאוף בכל הזמנים, כשהוא מטפס מעל טוני פארקר ומגיע ל-1,444 אסיסטים בפוסט-סיזן. דבר אחד ברור: דונצ'יץ' עדיין לא מצא את הנוסחה כיצד לעבור אותו, ובעשרת המשחקים בהם שיחק מולו ה-NBA לא ניצח אפילו פעם אחת.

האם זה יקרה בפלייאוף הנוכחי? "אני בטוח שאנחנו מסוגלים לנצח את הסדרה הזאת. אנחנו לא נבהלים מפיגור 1:0, כבר התמודדנו עם זה מול יוטה. עכשיו אנחנו מבינים טוב יותר איך הם משחקים, מה הם מנסים לעשות", מסביר דונצ'יץ', "נבוא מוכנים מאוד להמשך הסדרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully