וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב לא תקבל החלטות על סמך הליגה, פסקוואל וגינת על הכוונת

1.5.2022 / 11:30

הצהובים חוזרים לליגה נגד הפועל ירושלים ("הדבר הכי טוב שקרה לנו, השחקנים יודעים את המשמעות") ורוב ההחלטות לעונה הבאה כבר התקבלו. המאמן הספרדי עשוי להגיע אם יעזוב את זניט, ווילבקין יישאר, התלבטות לגבי אוואנס, ז'יז'יץ' יעבור לטורקיה?

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

חמישה ימים אחרי תום הסדרה נגד ריאל מדריד, בעוד שתי סדרות יורוליג מתכוננות למשחק החמישי והמכריע, תשוב הערב (ראשון, 21:00) מכבי תל אביב לליגת העל כשתארח את הפועל ירושלים במסגרת הבית העליון. לצהובים מצפים עוד שני משחקים עד לפתיחת רבע גמר הפלייאוף, נגד הפועל גליל עליון במוצאי שבת בחוץ, ונגד הפועל חיפה בבית ביום שני הבא, כשאם ינצחו את כל המשחקים יסיימו במקום הראשון בטבלה ויזכו ליתרון הביתיות לאורך כל הפלייאוף.

בקבוצה הודו בימים האחרונים כי לא היה להם קל להתאושש מהאכזבה הגדולה בסדרת היורוליג, ומקווים כי יצליחו לעשות את המעבר לליגה בצורה חלקה, וללא ירידת מתח שעשויה להגיע. "הדבר הכי טוב שקרה לנו זה שאנחנו משחקים אחרי הסדרה הזאת נגד הפועל ירושלים", אמר אחד מאנשי מכבי בסוף השבוע, "השחקנים יודעים את המשמעות של המשחק, ואת החשיבות של משחק נגד הפועל ירושלים. במשחק נגד קבוצה פחות אטרקטיבית, זה יכול היה להיות יותר בעייתי".

אנטה ז'יז'יץ', מכבי תל אביב. מאור אלקסלסי
בקרוב בטורקיה? ז'יזי'ץ'/מאור אלקסלסי

הצוות המקצועי החליט לא לרשום לקראת המשחק את קיירי תומאס, אנג'לו קלויארו וג'יילן ריינולדס. השלושה עוד עשויים לשחק בשני המשחקים האחרונים שנותרו בבית העליון, אך חמשת הזרים שנרשמו למשחק הערב הם החמישייה שאיתה מכבי אמורה לרוץ לאורך הפלייאוף אלא אם יהיו פציעות או בעיות אחרות בדרך.

בניגוד לשנים קודמות, כשיכולת טובה של שחקן כזה או אחר במהלך סיום העונה בליגת העל סידרה לו חוזה לעונה הבאה, הפעם נראה כי המצב שונה. סקוטי ווילבקין הוא הזר היחיד שמחזיק בחוזה ללא אפשרות יציאה לעונה הבאה והוא גם ימשיך, כשבמכבי מעוניינים להמשיך גם עם אנטה ז'יז'יץ', אך אופציית היציאה שלו עשויה להוביל אותו לאחת הגדולות בטורקיה. לגבי קינן אוואנס קיימת התלבטות, כשהסדרה נגד ריאל מדריד דררדה מעט את מעמדו. כל שאר השחקנים הזרים אמורים לסיים את דרכם בקיץ.

תומר גינת, לבלואה מטרופוליטנס. Nikola Krstic/MB Media, GettyImages
יחזור לישראל? גינת/GettyImages, Nikola Krstic/MB Media

בגזרה הישראלית מכבי צפויה להגביר את מאמציה על מנת לצרף את תומר גינת ממטרופוליטן הצרפתית. בשלב הזה נראה כי גינת מעדיף את האפשרות להישאר באירופה, אך גורמים בקבוצה מעריכים כי בסכום הנכון הוא יסכים לחזור לארץ. יפתח זיו, ג'ון דיברתולומיאו ורומן סורקין אמורים להמשיך עם הסגל, כשלגבי ג'ייק כהן לא התקבלה החלטה סופית, למרות שלשחקן יש חוזה לעונה נוספת.

בגזרת המאמן הנטייה של מכבי נכון לעכשיו היא להחתים מאמן זר, כשבשלב הזה המועמד מספר 1 הוא צ'אבי פסקוואל שעשוי לעזוב את זניט בסוף העונה לאור חוסר הבהירות סביב השתתפות הקבוצה במפעלים האירופיים השונים. ההצלחה של אנדראה טרינקיירי בבאיירן מינכן לא נעלמה מעיני מכבי תל אביב, והוא נחשב למועמד מוביל גם כן, אך במכבי יעדיפו לראות את פסקוואל לפניו על הקווים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully