וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אכזבה מוויליאמס ונאנלי ותהיות על אוואנס: מכבי תל אביב ביום שאחרי ההדחה

27.4.2022 / 6:55

במועדון מתחו ביקורת על היכולת של שחקנים רבים בפלייאוף, כולל ווילבקין: "איבדנו את עצמנו, זה פספוס". קלויארו כבר מתחיל להיפרד, דיברתולומאו מודה ש"לא נתנו מספיק קרדיט לריאל", אבל עכשיו הפנים למאבק האליפות בליגה, "בשביל לפצות את האוהדים"

תקציר: בטיס - ריאל מדריד 71:69/ספורט1

1. עונת היורוליג של מכבי תל אביב הגיעה לסיומה אמש (שלישי) עם הפסד 87:76 לריאל מדריד, שקבע 3:0 בסדרת רבע גמר הפלייאוף. הצהובים סגרו עונה שמינית ברציפות מחוץ לפיינל פור ויקוו לשוב לבמה הגדולה של היורוליג בעונה הבאה.

כמו בשני המשחקים הקודמים, גם אמש הקבוצה של אבי אבן הייתה פחות טובה משמעותית מריאל שברחה ברבע השני ליתרון דו ספרתי, וירדה למחצית ביתרון 10. הצהובים עוד ניסו לחזור ברבע שלישי יותר טוב, אבל סיומת מדהימה של סרחיו יוי נתנה לבלאנקוס יתרון 12 שהפך את הרבע האחרון לגארבג' טיים ארוך, בו אפילו כמה מאות מהאוהדים עוזבים את היציעים דקות ארוכות לפני סיום המשחק.

בסיום ההתמודדות נראו אנשי מכבי מאוכזבים מאוד, המאמן אבי אבן היה עם דמעות בעיניים במסיבת העיתונאים, חלק מהשחקנים הלכו שפופים לכיוון רכבם וגם בהנהלה הסתובבו עם פרצוף חמוץ אחרי סדרת פלייאוף לא טובה.

"אחרי שחזרנו מהמקום שהיינו בו וסיימנו במקום החמישי, יש לנו הרבה גאווה. זו הצלחה", סיכם אנג'לו קלויארו בסיום המשחק. "אנחנו לא מרוצים מהתוצאות בפלייאוף, אבל הראינו הרבה אופי כקבוצה. הגענו לפלייאוף בזכות, לא רק בגלל שהקבוצות הרוסיות הודחו. צריכים להיות גאים על זה".

הקפטן ג'ון דיברתולומאו הוסיף: "צריך לתת לריאל קרדיט, הם מוכשרים, היה להם ביטחון במשחק הזה אחרי שהם שיחקו בבית, כל פעם שהם ראו טעות שלנו בהגנה הם ניצלו אותה. ברור שכולם קצת מאוכזבים מאיך שסיימנו את הפלייאוף. זאת הייתה חתיכת עונה, כשהקבוצות הרוסיות הודחו היינו במאזן 10:10 וסיימנו עם 17 ניצחונות. יש לנו הרבה על מה להיות גאים. יש לנו עוד כדורסל לשחק העונה, יש לנו עוד מטרה".

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. דני מרון
סיום מר לעונה הפכפכה. אבי אבן/דני מרון

2. ערב פתיחת הסדרה, התחושות במכבי תל אביב היו שונות לחלוטין. כזכור, חלק משחקני מכבי הפגינו ביטחון, ספק מוגזם ספק מוצדק, שהקבוצה תוכל לחזור ממדריד עם לפחות ניצחון אחד אם תשחק את הכדורסל שלה, אך בפועל הצהובים פיגרו כמעט לאורך 120 דקות של סדרה נגד הבלאנקוס, וסיימו את הסדרה עם הפסדים בהפרש כולל של 50 נקודות.

במועדון ניסו להסביר את הפערים בין הציפיות למציאות. "ריאל שיחקה בסדרה הזאת את הכדורסל הכי טוב שהציגה כמעט כל העונה, ואנחנו איבדנו את עצמנו ומלבד דקות בודדות שיחקנו מתחת לרמה של החודש הטוב שלנו", אמר אחד מאנשי המועדון, "בגלל זה מרגישים פספוס. גם נגד ריאל הזאת יכולנו להיראות יותר טוב".

"מהדקה הראשונה ועד הסיום הם היו הקבוצה הטובה יותר. זה מחורבן, אבל הם היו טובים יותר", חרץ קלויארו. "סבלנו מחוסר מזל שבגללו לא יכולנו להילחם יותר. היה מרגש לשחק מול הקהל שלנו הערב, חבל שלא יכולנו להעניק להם משהו בחזרה על התמיכה שלהם, אבל יש לנו עדיין אליפות לשחק עליה"

דיברתולומאו אמר מצידו כי: "יש הרבה רגשות מעורבים. אנחנו מאוכזבים ומרגישים שיכולנו להצליח יותר בסדרה הזאת. זאת הייתה עונה קשה ביורוליג והייתה לנו ריצה טובה. אנחנו גאים באיך ששיחקנו ומקווים שנוכל לסיים את העונה עם הכדורסל הטוב שלנו ועם אליפות. יש שילוב של דברים שגרמו לסדרה הזאת להיראות כך. יש להם ניסיון, ובגלל מה שקרה בחודש האחרון אנשים לא נתנו להם מספיק קרדיט, הם היו במקום השני כל העונה לפני החודש האחרון הלא טוב שלהם. הם מאוד עמוקים ומנוסים, היה להם ניצחון קשה במשחק הראשון, ואז הם פירקו אותנו במשחק השני, והיה לנו קשה לעצור אותם. חבל שלא היינו טובים יותר, אבל צריך לתת להם קרדיט".

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. דני מרון
מי לא נתן להם קרדיט? ריאל חוגגת/דני מרון

3. במכבי יוצאים מהסדרה הזאת עם תחושה שחלק משחקני המפתח של הקבוצה איכזבו במאני טיים. כמעט כל אחד מהשחקנים של הקבוצה זכה למידה כזאת או אחרת של ביקורת, כולל סקוטי ווילבקין שרשם משחק מאוד סוליסטי אמש בדרך ל-22 נקודות, אבל התחושה היא שכמה מהשחקנים הציגו יכולת מאכזבת יותר.

ג'יימס נאנלי קלע אמש 17 נקודות, אך היכולת ההגנתית שלו גרמה לחלק מאנשי מכבי לכעס, "לקחו אותו פעם אחרי פעם אחרי פעם לסל כאילו הוא שחקן צעיר", אמר אחד המקורבים למועדון באזור החנייה בהיכל בשעת לילה מאוחרת, "לא להאמין איך הוא נראה במשחק כזה מבחינה הגנתית".

דרק וויליאמס לא הופיע לסדרה וסיים אותה עם 6 נקודות ו-2.3 נקודות מדד בממוצע, אנטה ז'יז'יץ' היה קצת יותר טוב אמש, אך עדיין וולטר טבארס וגם ונסן פוארייה חגגו כששיחקו מולו ומול ג'יילן ריינולדס. קינן אוואנס שוב הלך אחורה, במשחק שגרם לאנשי מכבי לתהות לגבי היכולת שלו לבלוט במאני טיים ברמות הגבוהות.

קלויארו, שקיבל כמעט 23 דקות, רשם ככל הנראה את דקות היורוליג האחרונות שלו במכבי, באחד ממשחקיו האחרונים במדים הצהובים בכלל. "חשבתי על זה שזה יכול להיות המשחק האחרון שלי כאן ביורוליג. אני בן 32-33, זאת העונה העשירית שלי כמקצוען, אני אוהב לשחק כאן, אבל יכול להיות שזה סוף הפרק שלי כאן. אני מודה על כל ההזדמנויות שלי כאן, ועל החיים שלי כאן, אנחנו מבורכים לשחק כדורסל. זה היה כיף".

שחקן מכבי תל אביב דרק וויליאמס עם אנטה ז'יז'יץ', סקוטי ווילבקין. דני מרון
איכזבו אחד-אחד. וויליאמס, ווילבקין וז'יז'יץ'/דני מרון

4. מה שבכל זאת יקחו מהמשחק במכבי היה העידוד והאווירה ביד אליהו. שעתיים לפני ההתמודדות חיכו האוהדים לשחקנים באזור הכניסה בשער 9 ותמכו בהם עם שירים ונפצים. לאחר מכן, כחצי שעה לפני תחילת המשחק, ההיכל היה כמעט מלא לחלוטין בזמן החימום עם עידוד שמתאים לסיום משחק חשוב ובדקות רבות, עד לבריחה הסופית של ריאל, דחפו האוהדים את השחקנים עד כמה שניתן.

אוהדים רבים חיפשו להשיג כרטיסים לפני המשחק והמחירים באינטרנט וגם באזור ההיכל הרקיעו שחקים והגיעו ל-1,000 שקלים בחלק מהמקומות. עבור חלק מהמינויים הייתה זו הזדמנות להחזיק חלק מהמחיר של המנוי, רגע לפני ההכרזה על מחירי המנויים למחדשים שצפויה בקרוב מאוד.

"האווירה כאן היא הכי טובה שיש", אומר דיברתולומאו. "האוהדים תמכו בנו עוד לפני המשחק, התמיכה כאן היא מדהימה, היינו קבוצת בית חזקה כל העונה ומגיע קרדיט לכל האוהדים. זאת הייתה חוויה מדהימה לשחק מולם היום, חבל שלא יכולנו לתת להם יותר בשביל מה להריע בשבילו".

אוהדי מכבי תל אביב. דני מרון
גם השחקנים יודעים: הם הנכס הכי חשוב של המועדון. אוהדי מכבי תל אביב אמש/דני מרון

5. למרות הטיסה שחיכתה להם בנמל התעופה בן גוריון, חגגו שחקני ואנשי ריאל מדריד באזור חדר ההלבשה ביד אליהו את ההישג הנפלא שלהם. הבלאנקוס חוזרים לפיינל פור אחרי שלוש שנות היעדרות, ובכושר הנוכחי יהיה אפשר להמר עליהם כמועמדים מובילים לזכות בתואר אירופי 11 במספר.

פאבלו לאסו היה אדריכל הניצחון. המאמן הספרדי המושמץ, שזכה גם העונה לביקורות נרחבות, נכנס לחדר המאמנים האורחים בהיכל, שם חיכה לו בין היתר פליפה רייס שפרש לא מזמן, ובחדר עצמו כמעט והונף על הכתפיים. לאסו קרן מאושר במהלך מסיבת העיתונאים ובסיום חילק חיבוקים ולחיצות ידיים לתקשורת הישראלית ששיבחה את משחקה של ריאל.

גם השחקנים של הקבוצה חגגו. "אנחנו שמחים מאוד להשיג את אחד היעדים שלנו מתחילת העונה", אמר סרחיו יוי, "האווירה כאן ממש משוגעת, ממש כיף לשחק כדורסל באולם הזה. עשינו עבודה נהדרת בהתקפה ובהגנה. כולם היו מאוד מרוכזים ואנחנו ממש שמחים".

גרשון יאבוסלה סיפר: "לקחנו אותם ברצינות מההתחלה. ידענו מה הם מביאים למגרש, אז היינו צריכים להישאר ביחד, לעבוד ביחד. זה היה המפתח ביחד עם מלחמה, ולעשות פחות טעויות. היה חשוב מאוד לנצח את המשחקים האלה, כרגע ננוח ונהיה מוכנים לקראת האתגרים הבאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully