וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשבון פתוח: השאלות הבוערות לקראת העונה הבאה במכבי תל אביב

27.4.2022 / 10:00

מי יעמוד על הקווים, מה עושים עם ה-3 מיליון דולר שצריך לשלם לווילבקין וז'יז'יץ', האם להמשיך עם נאנלי, והאם יש סיכוי להביא את גינת ואם כן על חשבון מי? אור שקדי מנסה לעשות סדר כולל השאלה שתשפיע על כל בניית הסגל

תקציר: בטיס - ריאל מדריד 71:69/ספורט1

מכבי תל אביב סיימה אמש (שלישי) את עונת היורוליג 2021/22 אחרי הפסד 3:0 בסדרת רבע הגמר לריאל מדריד. אמנם לצהובים יש עוד חודש וחצי של משחקים בליגת העל ותחרות על האליפות, אך במועדון ניצבים בפני דילמות רציניות לקראת בניית הקבוצה לעונה הבאה. הנה כמה סוגיות שישפיעו מאוד על קבלת ההחלטות.

וויל קלייברן שחקן צסק"א מוסקבה. Sonia Canada, GettyImages
הקבוצות הרוסיות יחזרו בעונה הבאה? קלייברן/GettyImages, Sonia Canada

1. מה יעלה בגורל הקבוצות הרוסיות לקראת העונה הבאה?

אין ספק שמדובר בסוגיה המרכזית ביותר שתשפיע יותר מכל דבר אחר על העונה הבאה של מכבי תל אביב. מלבד העובדה שמדובר ביריבות איכותיות שהיו מגיעות ככל הנראה העונה לפלייאוף היורוליג, כל אחת מבין הקבוצות הרוסיות, כולל הקבוצות שמשחקות ביורוקאפ ובליגת האלופות של פיב"א, מושכות שחקנים בהרבה מאוד כסף ומשפיעות באופן ישיר על כל השוק האירופאי. הוצאת שחקן כל כך משמעותי מהמשוואה תקל על מכבי תל אביב ועל כל הקבוצות ותשנה את כל התמונה.

נכון להיום נראה כי רק שינוי קיצוני במצב הלחימה בין רוסיה לאוקראינה ושינוי מדיניות עולמי יחזיר את זניט סנט פטרסבורג ליורוליג, כשקאזאן שהגיעה דרך היורוקאפ לא תשוב בעונה הקרובה. לגבי צסק"א מוסקבה הנושא סבוך מאוד. מדובר באחת מבעלות המניות ביורוליג, ונראה שהנהלת המפעל שהתקשתה להדיח אותה השנה תמתין הרבה מאוד זמן עם ההחלטה מה לעשות עם אחת הענקיות של אירופה. הערכה היא שלא תתקבל החלטה סופית לגביה עד שלב מאוד מתקדם של הקיץ, אלא אם הלחימה באוקראינה תסתיים מוקדם.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. דני מרון
הריצה המצוינת שהובילה את מכבי תל אביב לפלייאוף גרמה לאנשים רבים לחשוב שהוא יכול להוביל את הקבוצה גם בעונה הבאה. אבן/דני מרון

2. מי יעמוד על הקווים?

נכון לעכשיו עומד על הקווים מאמן שמוגדר כממלא מקום עד לסיום העונה. אבי אבן הובא כמישהו שאמור לעשות את המעבר בין יאניס ספרופולוס למאמן בכיר בעונה הבאה, והריצה המצוינת שהובילה את מכבי תל אביב לפלייאוף גרמה לאנשים רבים לחשוב שאבן יכול להוביל את הקבוצה גם בעונה הבאה. הסדרה המאכזבת נגד ריאל הציבה תמונה אחרת מול אנשי מכבי, אך מאבק האליפות ייתן הרבה מאוד תשובות.

אם במכבי תתקבל החלטה סופית ללכת על מאמן אחר ולא להמשיך עם אבן, שני המועמדים הבולטים הם צ'אבי פסקוואל ואנדראה טרינקיירי כפי שפורסם בעבר. לפסקוואל חוזה בזניט, אלא שסימן השאלה לגבי תפקוד ומיקום הקבוצה בעונה הבאה הופך את עתידו למעורפל, ומעבר שלו למכבי עשוי לקרות רק בשלב יותר מתקדם של הקיץ. לגבי טרינקיירי הדעות חלוקות במועדון. חלק מהאנשים חושבים כי ניתן להסתדר עם אחד המאמנים המוכשרים אך הדעתניים והלא פשוטים ביבשת, בעוד אחרים טוענים כי החיבור שלו למכבי יהיה קשה עד בלתי אפשרי.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם סקוטי ווילבקין. דני מרון
החוזים שלהם כבדים. ווילבקין וז'יז'יץ'/דני מרון

3. מה עושים עם החוזים הכבדים של ווילבקין וז'יז'יץ'?

לסקוטי ווילבקין יש חוזה מובטח במכבי תל אביב לעונה הבאה, העונה האחרונה בחוזה החדש שנחתם בינו לבין הקבוצות בתחילת שנת 2020, והוא מוערך ב-1.8 מיליון דולר. לצהובים יש אופציה לעונה נוספת על החוזה של אנטה ז'יז'יץ', כשלסנטר הקרואטי יש אופציית יציאה אם מכבי תבחר לממש את הצד שלה, ושכרו מוערך ביותר ממיליון דולר. מדובר בשני המשתכרים המשמעותיים ביותר במכבי בעונה החולפת, ואם ימשיכו במכבי, הם גם ימשיכו להחזיק בתואר הזה.

בכל הנוגע לווילבקין, במכבי תל אביב כבר אין את תמימות הדעים שהייתה בה לאורך שנים רבות על תפקודו, ועם זאת במועדון יתקשו למשוך שחקנים ברמתו ששכרם יהיה סביב 2 מיליון דולר. ייתכן מאוד שהצהובים ינסו לעשות מהלך כדי להפחית בשכרו של האמריקאי, שאוהב מאוד את העיר והקבוצה. בכל הנוגע לז'יז'יץ', במכבי צפויים לממש את האופציה עליו, אך עם זאת ההערכה בסביבתו שהצעה טובה שעשויה להגיע תוביל לעזיבה מצידו.

קינן אוואנס שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
בשלב זה, הכוונה היא לא לוותר עליו. אוואנס/דני מרון

4. מי משחקני המשנה מקבל את האשראי?

מכבי תל אביב מחזיקה בשלב הזה שמונה זרים בסגל, לא כולל דראגן בנדר שעד תחילת העונה הבאה צפוי לשוב לפעילות, וקמרון טיילור שיחזור מהשאלה בשטרסבורג. על קינן אוואנס, ג'יילן ריינולדס, ג'יימס נאנלי, קיירי תומאס ואנג'לו קלויארו יש למכבי תל אביב אופציה לעונה נוספת, כשלאוואנס יש אופציית יציאה נגדית. לדרק וויליאמס אין חוזה.

בשלב הזה הכוונה של מכבי תל אביב היא לא לוותר על קינן אוואנס לאור ההתקדמות שלו, אבל לאור הסדרה הלא טובה שלו נגד ריאל מדריד, הצהובים יבחנו אותו מקרוב בפלייאוף ליגת העל. אנג'לו קלויארו יעזוב, כשמסתמן שגם ג'יילן ריינולדס ודריק וויליאמס בשלב הזה יתקשו לשמור על מקומם במועדון. במכבי מחזיקים מהיכולות של ג'יימס נאנלי וקיירי תומאס, אך נראה כי לפחות אחד מהשניים לא יהיה בקבוצה. דראגן בנדר ייבחן מקרוב במהלך הקיץ, עם סיכוי טוב מאוד שישוב לסגל, ואילו קמרון טיילור לא אמור לשוב מהשאלה.

שחקן מכבי תל אביב ג'ון דיברתולומאו מול שחקן ריאל מדריד פביאן קוזר. דני מרון
מעמדו יציב. דיברתולומאו/דני מרון

5. האם הולכים על מהפכה ישראלית?

שלושה ישראלים שיחקו בפלייאוף דקות משמעותיות - הקפטן ג'ון דיברתולומיאו, רומן סורקין ויפתח זיו שלא עלה על הפרקט במשחק האחרון. ג'ייק כהן שותף למספר דקות במשחק השני, עוז בלייזר לא התלבש כבר תקופה ארוכה ביורוליג, וכך גם עודד ברנדווין שמתלבש רק במשחקי הליגה. רק לזיו חוזה מובטח במועדון בעונה הבאה, כשעל סורקין, כהן ודיברתולומיאו יש למכבי אופציות ואילו לבלייזר וברנדווין אין חוזה והשניים יעזבו.

שני השחקנים במעמד היציב ביותר מבין הישראלים במכבי נכון להיום הם דיברתולומיאו וסורקין. השניים יישארו בקבוצה, כשהקפטן אף אמור לייצג את ישראל לראשונה ביורובאסקט 2022. בכל הנוגע ליפתח זיו, מעמדו תלוי בהחלטה האם תנסה ותצליח מכבי לצרף אחד מבין ים מדר, מקס היידיגר ותמיר בלאט, שני שחקנים שנחשבים מועמדים לקבוצה ואחד השייך לה ונמצא בהשאלה בגרמניה, ואם יגיעו זה יהיה על חשבונו. בשלב הזה, קיים רצוו להמשיך עם זיו ולא להביא את השלושה.

ג'ייק כהן ימשיך רק אם מכבי תיכשל בצירוף ישראלי גבוה אחר, כששני השמות הבולטים שמוזכרים בהקשר של הקבוצה הם תומר גינת וטי ג'יי ליף. גינת מעדיף נכון לעכשיו להמשיך באירופה, אם במטרופוליטן הצרפתית או בקבוצה אחרת כשרצונו להגיע לליגה הספרדית, ואילו ליף לא שיחק באירופה מעולם ולא ברור האם יגיע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully