וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי יפקח על המפקחים? שופטי המסך ממשיכים לעורר מחלוקת

26.4.2022 / 10:00

סוגיית השיפוט הופכת למסובכת: אליאס הורחק בצדק על היריקה, אבל למה ה-VAR לא התערב בעבירות של גלזר? כיום השופט על הדשא מכריע רק בשריקות ה"קטנות", בזמן שעל ההחלטות ה"גדולות" אין אחידות

תקציר ה-0:5 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב/ספורט1

הדרבי התל אביבי הסתיים אתמול (שני) בניצחון מוחץ של מכבי על הפועל, אבל האירועים השנויים במחלוקת מחזירים אותנו לאירועי דרבי אחר, זה של חצי גמר הגביע בין מכבי והפועל חיפה. מחצית השעה אל תוך הדרבי ההוא הורחק אלון תורג'מן לאחר פגיעה במגן מכבי חיפה, סאן מנחם. ייאמר מיד: הכרטיס האדום לתורג'מן היה מוצדק. השופט ראה, הסתפק בכרטיס צהוב, נקרא אל ה-VAR ושינה את החלטתו לאדום בוהק, שללא ספק סייע למכבי חיפה, שגם כך היא קבוצה עדיפה בהרבה על יריבתה, לנצח. השאלה האם הכרטיס האדום הכריע את ההתמודדות, תישאר פתוחה לנצח. מצד אחד, כאמור - מכבי חיפה נמצאת בליגה אחרת לעומת יריבתה העירונית. מצד שני, עד לאותו הרגע התנהל משחק גביע כשתוצאתו מאופסת - וכבר היו דברים מעולם.

במעבר חד לדרבי התל אביבי: בתוספת הזמן הארוכה של המחצית הראשונה, הורחק שחקן הפועל שי אליאס. ייאמר מיד - גם כאן מדובר בהחלטה נכונה: אליאס נראה בבירור כשהוא יורק לעבר שחקן יריב. הטענות של הפועל תל אביב, ממש כמו של הפועל חיפה, מתמקדות לא בהרחקה עצמה אלא בכמה אירועים שקדמו לה.

איתן שמואלביץ' שופט כדורגל ישראלי עם שלומי אזולאי קשר הפועל תל אביב. אריאל שלום
יכולים להתווכח עד מחר, לשופט לא נותר שיקול דעת. שמואלביץ'/אריאל שלום
דן גלזר שחקן מכבי תל אביב מתקל את דן איינבינדר שחקן הפועל תל אביב. מתוך טוויטר, צילום מסך
שווה אדום? לדעתם של אנשי ה-VAR - לא/צילום מסך, מתוך טוויטר

נפתח בטענות הפועל תל אביב, שהעיקרית שבהן היא על עבירה מכוערת שביצע שי גלזר על דן אייבינדר, ואכן, בהילוך החוזר נראה גלזר, שחקן קשוח אך לרוב גם הוגן, ברגל מלאה על ירך יריבו. ה-VAR שידע להתערב באופן נכון הן בהרחקה של תורג'מן החיפאי והן בהרחקה של אליאס מהצד האדום של תל אביב, החריש משום מה.

השופט שמואלביץ, לא שלף אפילו כרטיס צהוב - וכך אירע שכחלוף כמה דקות ביצע גלזר עוד עבירה קשה, הפעם על ליידנר הצעיר, ספג בגינה כרטיס צהוב ראשון - ונותר במשחק.

זאת ועוד. בשני המקרים קדמו לאובדן העשתונות (החמור לכשעצמו, למען הסר ספק) של תורג'מן ואליאס, שורה של מקרים שבהם שריקות שנשרקו או שלא, העבירו אותם על דעתם, מה שמחזיר את הדיון משופטי הווידיאו לשופטים שעל הדשא.

נטייה לטובת הקבוצות הגדולות היא נחלתם של שופטים בכל רחבי העולם. לכוכבים יש מעמד אחר ויחס אחר - והוא הדין למועדונים. ויחד עם זאת, נדמה שמאז כניסת מערכות הווידיאו להכרעה במקרים קשים של ספק אדום, ספק נבדל שקדם לשער או כל עבירה משמעותית אחרת, הפך תפקיד השופט לבעייתי יותר, זאת בשעה שהיה אמור להיות פשוט יותר.

הדרך היחידה של שופט להטביע את חותמו על משחק נתון, עברה מהשריקות הגדולות והמכריעות, לקטנות והמעצבנות. לכאורה היו השופטים אמורים לברך על כניסת ה-VAR שמציל אותם מטעויות קרדינליות. למעשה, אצל חלקם, פגע הווידיאו באגו שמבקש לא רק לתת למשחק להתנהל מבלי להיות מורגש, אלא להפך - מבקש שכולם יזכרו מי ניהל אותו.

עוד בוואלה!

מהדורה מוגבלת: ערב קשה להפועל תל אביב בדרבי, ולא בפעם האחרונה

לכתבה המלאה
איתן שמואלביץ' שופט כדורגל ישראלי. אריאל שלום
ההחלטות הקטנות מכריעות. שמואלביץ'/אריאל שלום

אז נכון - וייאמר מיד בפעם המי יודע כמה - ההרחקות של תורג'מן האדום מחיפה ואליאס האדום מתל אביב, היו מוצדקות בהחלט, אבל התנאים שהובילו שני שחקנים "לאבד את זה" נבעו משריקות קטנות ובלתי מכריעות לכאורה, מצד השופטים.

ראיתי שאיגוד השופטים מבצע מעין חריש עמוק לקראת העונה הבאה, ההחלטה בהחלט במקומה לאחר עונה של שיפוט חלש מאוד במשחקי שתי הליגות המצולמות והמשודרות. יחד עם זאת, לא תזיק גם איזו תביעה לאחידות בין שופטי ה-VAR. לא יתכנו מקרים שבהם הם מתערבים (התערבות נכונה!) ואחרים שמהם הם פשוט מתעלמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully