וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי אתם באים בטענות? רק שי אליאס אשם בהרחקה שלו בדרבי

26.4.2022 / 9:00

"השופט הרס את המשחק"? מוטי חביב טוען שכדאי שהפועל תל אביב ורפואה יעשו בדק בית בנוגע לשחקן שהשאיר אותם לא פעם ב-10 שחקנים

תקציר ה-0:5 של מכבי תל אביב על הפועל תל אביב/ספורט1

בדיוק לפני ארבע שנים, ב-26 באפריל 2018, הורחק שי אליאס במשחק של הפועל תל אביב נגד הפועל קטמון במסגרת הליגה הלאומית. תוצאת הסיום הייתה 2:3 לירושלמים. אחר כך, כשהושאל לסקציה נס ציונה בליגת העל והיא התארחה בסמי עופר אצל מכבי חיפה, הורחק אליאס באדום ישיר כבר בדקה ה-17, במצב של 0:0, ובסיום ירדה הסקציה מובסת 4:0. גם העונה, כשהפועל תל אביב הגיעה למשחק חוץ בגרין נגד הפועל נוף הגליל, ראה אליאס כרטיס אדום ישיר, השאיר את החברים שלו עם שחקן פחות ובסיום 2:2.

את העונה שעברה הוא סיים עם 13 כרטיסים צהובים, העונה כבר יש לו 10 צהובים ושני אדומים, אבל מי סופר בכלל? "אם היינו נשארים עם 11 שחקנים זה היה יכול להיגמר אחרת", אמר קובי רפואה אחרי הדרבי "ההיסטורי" אתמול בבלומפילד. אולי הוא צודק, אבל לא הצלחתי להבין למי הוא בעצם בא בטענות?

אחר כך, כשקראתי שרפואה התעמת עם השופט איתן שמואלביץ' אחרי ההרחקה וצעק לעברו: "הרסת את המשחק", ומיד לאחר מכן גם התפתח עימות מילולי בינו לאנשי צוות ממכבי תל אביב ורק בהתערבות האירוע הסתיים, הבנתי שבעצם כולם אשמים - רק לא אליאס.

הלו, הבנאדם ירק! אם באמת "ההרחקה שינתה את המשחק" כמו שאומר רפואה, אז צריך לבוא בטענות רק ליורק. לא לשופטי ה-VAR ובטח לא לשמואלביץ'. הצטמררתי לשמוע את אחד מפרשני המשחק טוען בלהט: "אנשים עושים טעויות". לא! לירוק זו לא טעות, לירוק זה גועל נפש.

במקום לעמוד מול המיקרופונים ולהודות ששחקן של הקבוצה הוביל לתבוסה, לסתם הפסד או תיקו, מטילים מאמני הכדורגל את האשמה בשופטים ש"הרסו את המשחק". בצורה עקיפה הם מעניקים גיבוי לשחקן שהעבירה שלו הובילה להרחקה.

ועוד: אין שום משמעות אם היריקה פגעה או פספסה, או במקרה הדרבי אתמול אם סבוריט ראה או לא ראה. עצם היריקה שווה כרטיס אדום. די בתנועה בלבד כדי לשלוח את השחקן לחדר ההלבשה. זה בדיוק כמו שחקן שמנסה לחבוט ביריב ומחטיא. עצם הניסיון, קובע התקנון, הוא כרטיס אדום.

השאלות לקובי רפואה היו צריכות להיות: "אמרת משהו במחצית לאליאס?", או "האם אתה מבין שאליאס עשה את הנזק ולא השופט?". ולא "מה אתה אומר על ההרחקה?".

שי אליאס שחקן הפועל תל אביב. אריאל שלום
בכלל לא משנה אם היריקה פגעה או לא. אליאס/אריאל שלום

עוד דבר שחייב להעסיק את הפועל תל אביב הבוקר הזה הוא השוער בוגדן סרנבסקי. בשביל זה הבאתם שוער מאוקראינה וחסמתם את דרכם של הצעירים יגאל בקר ורוי ברנס? בשביל שיקבל גול מכדור קרן?

לא ברורה לי ההחתמה הזו ומי עומד מאחוריה. הפציעה של ארנסטס שטקוס הייתה כשהאדומים כבר מחוץ למשחקי גביע המדינה ובתוך הפלייאוף העליון. הכרטיס לאירופה ממילא לא רלוונטי. אז אם זו לא הזדמנות לתת לשוערים הצעירים דקות משחק, מתי בדיוק?

קובי רפואה, נתת לשני בלמים מקבוצת הנוער לשחק ואמרת בסיום שהאחריות עליך (כל הכבוד), הצבת הרכב עם שבעה שחקני בית (יישר כוח), אז למה צריך שוער מאוקראינה? לא עדיף ילד מבית?

שוער הפועל תל אביב בוגדן סרנבסקי. אריאל שלום
לא היה עדיף לתת לבקר או ברנס לשחק? סרנבסקי/אריאל שלום

נקודה נוספת מהדרבי, או מנקודת הפתיחה של הדרבי: המופע הפירוטכני שכלל אבוקות משני מחנות האוהדים. הבוקר כבר התבשרנו ששתי הקבוצות יועמדו לדין משמעתי.

למה הקבוצות? הרי שנים זה קורה, ושנים מגיעים לבית הדין המשמעתי, וזה נגמר עם קנסות במקרה הטוב וסגירת יציעים במקרה הרע. מישהו אולי חשב פעם לקנוס את חברת האבטחה? הרי לא מדובר כאן באבוקה אחת שמישהו הצליח להבריח, אלא בעשרות. והקבוצות משלמות ממיטב כספם לחברת האבטחה כדי למנוע את הכנסתן. אני מבטיח לכם, קנס אחד של 50 אלף שקלים לחברת האבטחה ויותר לא תהיה אבוקה אחת. אבל כשמתנערים מאחריות ומעלימים עיניים בשערי הכניסה, והקנסות הם על הראש של הקבוצות, נמשיך לקבל מופעים כמו אתמול.

ועד שכבר יש לנו חגיגות כדורגל עם 30 אלף אוהדים נלהבים, אז סוגרים יציעים כעונש, מדכאים את האווירה, וקונסים את הגוף הלא נכון.

ויאללה, מחכים לדרבי הבא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully