וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשלו באוניברסיטה: ההתרסקות באמפולי שמה קץ לתקוות האליפות של נאפולי

25.4.2022 / 15:30

עד לפני שבועיים סברה נאפולי שהיא בדרך לאליפות היסטורית. במקום זאת, היא הפגינה לוזריות יוצאת דופן, ואתמול התרסקה ברעש גדול באיצטדיונה של האקסית המיתולוגית של לוצ'אנו ספאלטי שקרא לה "אוקספורד של הכדורגל"

תקציר מהליגה האיטלקית: אמפולי - נאפולי 2:3/ספורט1

לוצ'אנו ספאלטי אוהב מאוד את אמפולי. שם הוא סיים את הקריירה ככדורגלן, תוך שהוא משתף פעולה במשחקים בודדים עם החלוץ הצעיר האלמוני וינצ'נצו מונטלה. שם, זמן קצר אחרי שתלה את הנעליים, הוא אף התחיל את דרכו כמאמן, וביסס את מעמדו כשם מבטיח מאוד כאשר הצעיד את הקבוצה הכחולה הצנועה לשתי עליות רצופות - מהליגה השלישית ב-1996 עד לליגה הבכירה ב-1997.

כל ביקור באיצטדיון קרלו קסטלאני מעורר אצלו נוסטלגיה, ושלשום הוא היה ציורי במיוחד. מאמן נאפולי הצהיר: "זה כמו לחזור לאוניברסיטה בה גדלת. למעשה, אמפולי היא אחת האוניברסיטאות הטובות באיטליה. היא טיפחה הרבה מאוד שחקנים ומאמנים גדולים, לפניי ואחריי. זה כמו אוקספורד של הכדורגל האיטלקי. מקסים לפגוש שוב את הרקטור ואת המרצים איתם עבדתי פעם". ובמבחן הגדול שאירגנה לו אמפולי, נכשל ספאלטי עם ציון נמוך במיוחד, באחת הסנסציות המוזרות שידעה ארץ המגף בשנים האחרונות.

אולי זה היה קשור גם להיסטוריה של נאפולי שממש לא אוהבת להתארח באמפולי. מדהים, אבל בכל תולדותיה יש לה ניצחון בודד שם, ואפילו בשנותיו של דייגו מראדונה היא סיימה פעמיים בתיקו מאופס בקרלו קסטלאני. ספאלטי עצמו הביס כמאמן אמפולי את נאפולי 0:5 בתחילת 1998, כאשר התכולים היו בדרך לליגה השניה, עם מסימיליאנו אלגרי בהרכב. היחיד ששבר את הבצורת ויצא מאמפולי עם כל הנקודות ב-2017 היה מאוריציו סארי - אקס אמפולי מיתולוגי בעצמו. איך שלא תסתכלו על זה, העסק לא בישר טובות לפרטנופי שהיו זקוקים נואשות לניצחון אתמול (ראשון), אבל לפחות היריבה היתה במשבר מתמשך.

הירווינג לוסאנו שחקן נאפולי. Gabriele Maltinti, GettyImages
האליפות חמקה? לוסאנו/GettyImages, Gabriele Maltinti

עד אתמול אמפולי לא ניצחה ב-16 מחזורים ברציפות. הניצחון האחרון? הוא היה בנאפולי, כמובן, והושג בזכות שער אבסורדי של פטריק קוטרונה. ילד הפלא של מילאן לשעבר עלה אז לנגיחה, תיזמן את הניתור לא טוב, אבל בלם נאפולי נגח הישר על ראשו - והכדור ניתז ממנו לרשת. "עבדתי על זה הרבה זמן באימונים", התבדח קוטרונה בר המזל, שלא הבקיע מאז, אבל פתח אתמול שוב בהרכב. אולי המאמן אאורליו אנדראצולי סבר שזה ילך לו שוב במקרה. בפועל, הפעם היה זה תורו של ילד הפלא לשעבר של אינטר.

אנדראה פינאמונטי, המושאל מהנראזורי לאמפולי, חווה עונת פריצה לא רעה, כבש עד אתמול 10 שערי ליגה, ונגד נאפולי הוסיף אליהם צמד בנסיבות הזויות שהתעלו על המופע של קוטרונה בדצמבר. כי הרי כאשר הוא נכנס לפעולה, המשחק כבר היה צריך להיות גמור מזמן. עד הדקה ה-80 הובילה נאפולי 0:2 והיתה כה משוכנעת בניצחון שספלאטי החליף את השחקן המצטיין שלו במגרש, דריס מרטנס. מיד לאחר מכן, סדרת טעויות מביכות בהגנה איפשרה לליאם הנדרסון הסקוטי לצמק את התוצאה, ואז - בדקה ה-83 - היא תורו של השוער אלכס מרט שהתנהל עם הכדור ליד שערו ובעט אותו הישר על רגלו של פינאמונטי שהלחיץ אותו.

2:2 - והאורחת היתה בהלם מוחלט. התגובה של ספאלטי לא היתה הגיונית במיוחד - הוא דבק בתוכנית המקורית לבצע חילוף הגנתי, והוריד לספסל את לורנצו אינסינייה. העונש לא איחר להגיע, והשער השני של פינאמונטי גם היה יפה בפני עצמו. נאפולי לא סתם איפשרה ליריבה הצנועה לבצע קאמבק מהסרטים, אלא אירגנה אותו במו רגליה. קוטרונה, שהוחלף באמצע המחצית השניה, בהה במתרחש באושר, ושמח גם עבור מילאן. פינאמונטי חגג גם עבור אינטר. שתי המילאנזיות נותרו במירוץ האליפות, בעוד נאפולי נשרה ממנו ברעש גדול.

עוד בוואלה!

סגן הנשיא "חבט ובעט", אוסימן זעם: נאפולי סוערת אחרי ההתרסקות

לכתבה המלאה
אנדראה פינאמונטי שחקן אמפולי. Gabriele Maltinti, GettyImages
חגג גם עבור אינטר. פינאמונטי אתמול/GettyImages, Gabriele Maltinti

והרי רק לפני שבועיים הרגישה החבורה מהדרום שהיא בכלל פייבוריטית לזכות בסקודטו הנכסף. בעונה המלאה הראשונה ללא דייגו מראדונה המנוח, זו היתה אמורה להיות המחווה לאליל הארגנטיני, והיריבות חסרות היציבות העניקו לה את הבמה המרכזית. אינטר איבדה המון נקודות במסגרת המשבר בפברואר, מילאן התקשתה לתרגם תוצאות תיקו לנצחונות, והפרטנופי נכנסו לכאורה לכושר בדיוק בזמן, ונהנו מלוח משחקים נוח במיוחד במחזורי הנעילה.

ואולם, התברר שזה דווקא הזמן לקריסה. יכולת הגנתית עלובה הובילה לפני שבועיים להפסד 3:2 ביתי לפיורנטינה. בשבוע שעבר, היתה נאפולי אמורה לאכול בלי מלח את רומא והובילה 0:1 לאורך כל המשחק, אבל ספאלטי ביצע חילופים של פחד, הורה לשחקניו לסגל לאחור על מנת לשמור על התוצאה, ונענש באמצעות שער שיוויון של סטפן אל שעראווי בזמן פציעות - 1:1. הפיאסקו הזה הכין את הקרקע לתסריט באמפולי, כאשר ניצחון קל על הנייר הפך הפעם לא לתיקו, אלא אפילו להפסד. כך נגמר החלום היפה, וגם ארוחת הערב שקיים ספאלטי עם בנו של מראדונה לפני שבוע וחצי הפכה ללא רלוונטית. איחולי ההצלחה בה לא הועילו.

אחרי ההתבזות, נזכרו רבים כיצד היה קרוב ספאלטי לאליפות עם רומא ב-2008, אך היא הלכה לאיבוד בין היתר בגלל תיקו 2:2 באמפולי, אז הבקיע סבסטיאן ג'ובינקו את השיוויון בדקה ה-90 בכדור חופשי והרס לג'אלורוסי. הפרשנים זוכרים גם כיצד נאפולי עצמה מעדה בעיתוי לא מוצלח בשלהי עונת 2017/18, כולל תבוסה 3:0 מול אותה פיורנטינה משלושער של ג'ובאני סימאונה. לבסוף, גם העונה שעברה הסתיימה בצורה עגומה עבור הפרטנופי, עם תיקו 1:1 מול ורונה שגרם לאובדן הכרטיס לליגת האלופות.

לוצ'יאנו ספאלטי מאמן נאפולי. Gabriele Maltinti, GettyImages
לקח את האשמה על עצמו. לוצ'אנו ספאלטי/GettyImages, Gabriele Maltinti

האם אפשר להגדיר אותם כלוזרים? אולי לא על סמך העבר, אבל העונה זה בהחלט המצב, והעזיבה של הקפטן אינסינייה לטורונטו בקיץ תהיה אפילו עגומה יותר מהמתוכנן. בעוד מילאן ניצחה אתמול בזמן פציעות את לאציו באולימפיקו והפגינה רוח לחימה עד השניה האחרונה, הציגה נאפולי בדיוק את ההיפך, וספאלטי לקח את האשמה על עצמו. "המאמן נשא באחריות", הוא הצהיר - ואז הכריז על כך שהקבוצה תתכנס החל מיום שלישי למחנה אימונים סגור.

המועדון דאג להבהיר מיידית כי מדובר ביוזמה של המאמן, וזה לא מפתיע. אחד המשברים המפורסמים בתולדות המועדון התרחש לפני שנתיים וחצי כאשר הבעלים אאורליו דה לאורנטיס הורה להכניס את השחקנים למחנה אימונים סגור, הכוכבים מרדו, המאמן קרלו אנצ'לוטי לקח את הצד שלהם ופוטר במהרה, הקבוצה הידרדרה לרצף תוצאות איומות, וסיימה בסופו של דבר במקום השביעי אחרי שהתאוששה קלות עם ג'נארו גאטוזו על הקווים. הפעם לא צפוי מרד, אבל דה לאורנטיס מתרחק מהסערה בכוונה, תוך שהוא מתעתד לבצע שינויים נרחבים בסגל בקיץ.

לא רק אינסינייה צפוי לעזוב. גם שחקני מפתח נוספים, ביניהם ויקטור אוסימהן ופביאן רואיס, עלולים להימכר - בעוד מעמדו של ספאלטי התערער מאוד בשבועיים האחרונים. זו לא היתה עונה גרועה, אבל הציפיות היו מוגזמות אחרי שמונה נצחונות רצופים בפתיחתה, ויותר מדי דיוקנים של מראדונה על החולצות. כעת זה נגמר בהתרסקות, וגם יובנטוס מאיימת להוריד את נאפולי למקום הרביעי במשחקים שנותרו. בהתחשב במצבה של הגברת הזקנה, יהיה זה עלבון בקנה מידה משמעותי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully