וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבעלים הפרו פלסטיני עלה ליגה באנגליה: "ישראל רוצחת אזרחים"

פורסט גרין טיפסה לראשונה בתולדותיה לליג וואן. הבעלים דייל וינס בוודאי ינצל את הבמה כדי לקדם אג'נדות ירוקות, אבל גם לנגח עוד קצת את ישראל. גם הקטור ביירין שהתבטא לאחרונה בנוגע לסכסוך, מחזיק במניות במועדון

תקציר: פורסט גרין - אולדהאם 0:2/ספורט1

פורסט גרין רוברס העפילה אתמול (שבת) בפעם הראשונה בתולדותיה לליג וואן - הליגה השלישית באנגליה - ולמרות שמדובר בגרגר חול בחוף הים, מבחינת ההסברה הישראלית זו בוודאי לא חדשה טובה. פורסט גרין רחוקה שנות אור מהפרמיירליג והמועדונים הגדולים, אבל כעת היא ובעיקר הבעלים שלה, דייל וינס, עומדים על במה מרכזית יותר מבעבר.

הבעלים של המועדון הצנוע מהעיירה ניילסוורת' שבדרום-מערב אנגליה, הוא כאמור דייל וינס - תעשיין אנרגיה ירוקה, יזם ופעיל איכות סביבה מפורסם באי הבריטי - שנודע בין היתר בחיבה שלו לעסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני.

במשחק בו פורסט גרין אירחה את אולדהם לפני שישה ימים, הוחלט להניף באצטדיון ניו לון הקטן את דגל פלסטין. וינס צייץ והסביר: "היום אנחנו מניפים את הדגל לאות סולידריות עם פלסטין. בקונפליקט שם יש את אותם מרכיבים כמו באוקראינה - פלישה, כיבוש, רצח אזרחים, הרס בתים וסגר".

וינס המשיך: "במשך עשרות שנים פלסטין מתקיימת תחת סגר אווירי, קרקעי וימי של ישראל. ארה"ב מתירה זאת ומזרימה מיליארדים לישראל כדי לתמוך בכלכלה ובצבא שלה. היא גם משתמשת בזכות הווטו שלה באו"ם כדי למנוע צעדים משמעותיים נגד ישראל".

עוד בוואלה!

על המהפכה הירוקה של פורסט גרין

לכתבה המלאה
דייל וינס, הבעלים של פורסט גרין רוברס. Michael Steele, GettyImages
נעזר בכדורגל כדי לקדם אג'נדות. וינס/GettyImages, Michael Steele

פורסט גרין הוא מועדון בלי היסטוריה משמעותית בכדורגל האנגלי. הקבוצה בילתה את רוב שנותיה בליגות הנמוכות, אבל וינס רכש את מרבית המניות שלה ב-2010 - בעיקר כדי לקדם את האג'נדות שלו. במרוצת השנים על שחקני הקבוצה נאסר לאכול בשר, התגבר השימוש באנרגיה ירוקה וב-2021 הקבוצה הפכה לראשונה בעולם שכל התלבושת שלה עשויה מחומרים ממוחזרים.

בספטמבר 2020 מגן ארסנל דאז (ובטיס היום), הקטור ביירין, שמנהל אורח חיים טבעוני ופועל רבות בנושאי איכות סביבה וזכויות בעלי חיים, החליט להשקיע במועדון והפך למחזיק המניות השני בגודלו בפורסט גרין.

לפני כחודש ביירין ביקר את ה"צביעות" של העולם בנוגע ליחס למלחמה באוקראינה ואמר: "מהמלחמה בפלסטין התעלמו לחלוטין, אף אחד לא דיבר על זה, גם לא על תימן ועיראק. רוסיה נזרקה מהמונדיאל, אבל מדינות אחרות מתנהגות באותה צורה כבר שנים. להעלים עין מסכסוכים אחרים זו גזענות, זה מראה על חוסר רגישות כלפי כמות האנשים שמאבדים את חייהם לשווא".

seperator

פורסט גרין הבטיחה את העלייה לליג וואן אתמול - לראשונה ב-133 שנות קיומה - אחרי 0:0 בחוץ נגד בריסטול רוברס. שלוש קבוצות מעפילות אוטומטית מהליגה הרביעית לשלישית וכשנותרו 6 נקודות בקופה, לירוקים יתרון של 7 נקודות על פני הרביעית בטבלה, פורט וייל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully