וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניימאר ואמבפה סידרו ניצחון בקלאסיקו, פ.ס.ז' תחגוג אליפות ברביעי?

המוליכה ניצחה 1:2 את מארסיי והגדילה את הפער ל-15 נקודות, שוויון דרמטי של סאליבה (85) נפסל בסיוע ה-VAR. שישייה לליון

תיקתקנו - קליפ סיכום היום 16.4/ספורט1

פריז סן ז'רמן לא תזכור את העונה הזו לטובה, אבל הערב (ראשון) היא העניקה מעט נחת לאוהדיה עם ניצחון 1:2 בקלאסיקו הביתי מול מארסיי המדורגת שנייה והגדילה את הפער בפסגה ל-15 נקודות, בדרך לאליפות ה-10 בתולדות המועדון. ניס קטעה רצף של ארבעה משחקים ללא ניצחון על חשבון לוריין, ליון מחצה 1:6 את בורדו.

בשבת: סנט אטיין נחלצה לפחות זמנית מהמקום המוליך למבחנים עם 1:2 על ברסט, לאנס גברה 1:2 על ליל בדרבי הצפוני.

קיליאן אמבפה שחקן פריז סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
רוצה גם לסיים כמלך השערים. קיליאן אמבפה/רויטרס

פריז סן ז'רמן - מארסיי 1:2

הנציגה היחידה של צרפת באירופה לא הצליחה לנצח בפארק דה פראנס עונה שנייה ברציפות, המארחת חגגה בקלאסיקו ותוכל להבטיח אליפות מספר 10 בתולדות המועדון כבר ביום רביעי. זה יקרה אם פ.ס.ז' תנצח בחוץ את אנז'ה ובמקביל מארסיי תמעד בבית מול נאנט. גם אם השנייה תנצח, הפער יישאר 15 נקודות והאליפות תובטח מעשית כי גם בקופה יהיו 15 והפרש השערים של המוליכה טוב הרבה יותר.

מאוריסיו פוצ'טינו החזיר להרכב את מרקיניוס על חשבון סרחיו ראמוס, כשמארסיי שהגיעה אחרי שמונה ניצחונות רצופים בכל המסגרות עלתה גם הפעם ללא חלוץ טבעי. ניימאר, שכבש צמד לרשת לוריין ושלושער מול קלרמון, פתח את המשחק עם שער אקרובטי בדקה ה-12, כשברח מהמגן שלו והקדים את פאו לופס לכדור עומק נפלא ששלח מרקו וראטי.

האורחת הגיבה בדקה ה-31 עם שער של הבלם הקרואטי דויה צ'אלטה-צאר אחרי טעות קשה בכדור קרן של ג'אנלואיג'י דונארומה, אבל פ.ס.ז' המשיכה לשלוט, שער של ליאונל מסי נפסל בדקה ה-41 ובתוספת הזמן של המחצית קיליאן אמבפה החזיר את היתרון עם פנדל אחרי נגיעת יד ברחבה וחגג את ה-21 שלו בליגה. שער נוסף של הכוכב נפסל בדקה ה-76, אבל פסילה דרמטית יותר הייתה לשער של וויליאם סאליבה בדקה ה-85, כשה-VAR התערב וקבע נבדל של הבלם בכדור החופשי של דימיטרי פאייה. מארסיי לא הצליחה להפוך לקבוצה השנייה העונה שלוקחת נקודות בפארק (רק ניס עשתה את זה עם 0:0 בתחילת דצמבר), ראמוס נכנס בדקה ה-88 כדי לשמור על התוצאה והאליפות תחזור לפריז ברביעי או בשבוע הבא.

עוד בוואלה!

סרחיו ראמוס: "יש לי עוד ארבע-חמש שנים ברמות הגבוהות"

לכתבה המלאה
דויה צ'אלטה-צאר שחקן מארסיי כובש מול פריז סן ז'רמן. ANP Sport, GettyImages
ניצל טעות של ג'אנלואיג'י דונארומה. דויה צ'אלטה-צאר כובש/GettyImages, ANP Sport

ניס - לוריין 1:2

אחרי שחלומות ליגת האלופות ספגו מכה קשה בעקבות ארבעה משחקים ללא ניצחון, הקבוצה מהריביירה חזרה לעצמה בצורה דרמטית במיוחד. אנדי דלור כבש ראשון עבור הקבוצה של כריסטוף גאלטייה בדקה ה-54 מהנקודה הלבנה, אך היתרון החזיק מעמד שבע דקות בלבד עד לשוויון של ארמנד לוריאנט. דווקא כאשר המארחת חשבה שהיא בדרך למעידה נוספת, דלור השלים צמד בדקה ה-88 וסידר שלוש נקודות יקרות במאבקי המיקום על אירופה.

אנדי דלור, שחקן ניס חוגג. CLEMENT MAHOUDEAU/AFP, GettyImages
הציל את ניס. אנדי דלור חוגג/GettyImages, CLEMENT MAHOUDEAU/AFP

ליון - בורדו 1:6

התבוסה הביתית 3:0 מול ווסטהאם סיימה את הקמפיין האירופי של ליון והפנתה את הזרקור לעברו של פטר בוס, שראה את שחקניו פורקים תסכול על חשבון בורדו החלשה, שאמנם ניצחה בשבוע שעבר אך מציגה את ההגנה הכי גרועה בחמש הליגות הבכירות ומתקרבת לירידה אחרי 30 שנה. מוסא דמבלה נגח את הראשון (20), קרל טוקו אקמבי ניצל טעות של השוער גאטן פוסן (27) ולוקאס פאקטה ירה את השלישי (34). הטיול נמשך עם שער של הרכש מברסט רומן פאבר בדקה הראשונה של המחצית השנייה וטוקו אקמבי השלים צמד בדקה ה-68. סקו מארה המחליף צימק בפנדל (84) עבור האורחת שנותרה מתחת לקו האדום, אבל דמבלה חגג צמד משלו בתוספת הזמן וחתם את ניצחון הבית הגבוה ביותר של ליון על בורדו (בחוץ היה 0:5 בדצמבר 2014). המארחת התקדמה למקום השמיני ונמצאת עדיין במאבק על הכרטיסים לאירופה.

קרל טוקו אקמבי שחקן ליון חוגג שער. JEFF PACHOUD, GettyImages
ליון דרסה, הוא הגיע ל-10 שערי ליגה. קרל טוקו אקמבי/GettyImages, JEFF PACHOUD

ליל - לאנס 2:1

אחרי שניצחה 0:1 בסיבוב הראשון והדיחה את האלופה מהגביע עם ניצחון בפנדלים, לאנס השלימה דאבל עונתי בדרבי הצפוני ועלתה על חשבון ליל למקום השביעי בזכות ניצחון חוץ ראשון עליה זה 19 שנה. קרן של שחקן הנבחרת ג'ונתן קלוס בדקה הרביעית הורחקה לעבר הפולני פז'מיסלב פרנקובסקי שהכריע את הדרבי הראשון ובעט פנימה את החמישי שלו בליגה, ובדקה ה-37 ארנו קלימואנדו נעזר בהסטה של שחקן הגנה וחגג את ה-10 שלו. שקה הפורטוגלי צימק בנגיחה בתוספת הזמן של המחצית הראשונה, אבל ליל לא הצליחה להשוות במחצית השנייה וירדה מנוצחת אחרי שמונה משחקים ללא הפסד.

ארנו קלימואנדו שחקן לאנס חוגג שער. FRANCOIS LO PRESTI, GettyImages
עוד דרבי צהוב-אדום. ארנו קלימואנדו חוגג/GettyImages, FRANCOIS LO PRESTI

משחקים נוספים

טרואה - שטרסבורג 1:1
לטרואה: פלוריאן טארדיו (85 בפנדל). לשטרסבורג: חביב דיאלו (56 בפנדל)

מץ - קלרמון 1:1
למץ: ניקולא דה פרוויל (24), איברהימה ניאן הורחק (40). לקלרמון: ז'ודל דוסו (37)

נאנט - אנז'ה 1:1
לנאנט: קאליפה קוליבאלי (53). לאנז'ה: סופיאן בופאל (18)

מונפלייה - ריימס 0:0

שבת:

סנט אטיין - ברסט 1:2
לסנט אטיין: מהדי קמארה (14 ו-39). לברסט: פרנק הונורא (8)

המחזור ה-32 יצא לדרך ביום שישי עם ניצחון החוץ של מונאקו 2:3 על ראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully