וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק בשלוש חזיתות: סיטי וליברפול רוצות להתקרב לתואר נוסף

התחרות המקבילה בליגה ובאלופות, המאזן בין קלופ לגווארדיולה, ההיסטוריה בוומבלי ואחוזי ההצלחה בחצי הגמר: לקראת קרב הענקיות

התקציר: מנצ'סטר סיטי וליברפול נפרדו ב-2:2 מרתק במשחק העונה באנגליה/ספורט1

אם שאלתם את עצמכם מה יותר טוב לחובבי הכדורגל מאשר משחק בין מנצ'סטר סיטי לליברפול, אז התשובה היא שני משחקים כאלה בשבוע אחד. אחרי ה-2:2 הסוער בין הקבוצות ביום ראשון האחרון במסגרת הפרמיירליג, היום (שבת, 17:30 בספורט2) אלופת אנגליה תפגוש פעם נוספת את המייטי רדס, שוב כקבוצה המארחת, אך הפעם באצטדיון וומבלי בחצי גמר הגביע האנגלי.

גם אחרי הערב, בין סיטי או ליברפול לתואר השני בחשיבותו באנגליה יפריד משחק אחד נוסף, בו המנצחת ביניהן תתמודד מול זו שתעלה מבין צ'לסי וקריסטל פאלאס, אך המשחק של היום מהווה למעשה את אחת מנקודות השיא של מאבק בשלוש חזיתות בין שתי הקבוצות החזקות ביותר בממלכה - ולדעת רבים בעולם כולו. בעוד שבפרמיירליג הפער ביניהן נותר על נקודה אחת לטובת התכולים לאחר התיקו בתחילת השבוע, שבעה מחזורים לסיום העונה, הערב כאמור הקבוצות יתחרו על מקום בגמר הגביע וכלל לא מן הנמנע שבחודש הבא נזכה לקרב מרתק ביניהן בגמר ליגת האלופות: במפעל הבכיר באירופה, כידוע, מנצ'סטר סיטי תצטרך לעבור את ריאל מדריד כדי להגיע לגמר, בזמן שלליברפול מחכה מפגש כפול עם ויאריאל המפתיעה.

מאמן מנצ'סטר סיטי פפ גווארדיולה עם מאמן ליברפול יורגן קלופ. Visionhaus, GettyImages
שוב נפגשים. גווארדיולה עם קלופ/GettyImages, Visionhaus

יורגן קלופ כבר הוביל את ליברפול לקטיעה של בצורת בת 30 שנה ללא אליפויות, וכן לזכייה בליגת האלופות לפני שלוש שנים, בנוסף להנפת גביע הליגה מוקדם יותר העונה, אולם בגביע האנגלי הוא עדיין לא חווה הצלחה מאז שהגיע למרסיסייד ב-2015 ולמעשה זו ההעפלה הראשונה שלו למעמד חצי הגמר. פפ גווארדיולה, מנגד, זכה פעם אחת בגביע האנגלי בזכות 0:6 בגמר מול ווטפורד ב-2019. במהלך הקריירות של כל אחד מהם, קלופ וגווארדיולה לא הפסידו לשום מאמן יותר פעמים מאשר אחד לשני: הגרמני ניצח תשע פעמים והקטלאני שמונה, כשחמישה משחקים נוספים נגמרו בתיקו.

שחקן מנצ'סטר סיטי קווין דה בראונה מול טרנט אלכסנדר ארנולד והגנת ליברפול. רויטרס
מאבק בשלוש חזיתות. דה בראונה כובש במפגש האחרון/רויטרס

שני המפגשים הקודמים בין הקבוצות בוומבלי, בגמר גביע הליגה של 2016 ובמגן הקהילה של 2019, הסתיימו בתיקו 1:1, כאשר הסיטיזנס יצאו עם ידם על העליונה בתום דו קרב פנדלים בשני המקרים. המשחק הערב יהיה הראשון ביניהן בגביע מאז 2003, כשאותו מפגש הסתיים ב-0:1 לטובת ליברפול.

ומה לגבי ההיסטוריה שלהן בחצאי גמר גביע? כאן האדומים יכולים לשאוב אופטימיות גדולה יותר מהתכולים. ליברפול צלחה את שלב ארבע האחרונות בשמונה מתוך עשר ההופעות האחרונות שלה בו, בניגוד למנצ'סטר סיטי שהגיעה לחצי הגמר בחמש משש העונות האחרונות, אך עלתה לגמר רק פעם אחת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully