וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליאני: "אם כבר לסיים קריירה ארוכה, אז במעמד גמר גביע המדינה"

השופט לא מתנצל על סירובו לשפוט בחצי הגמר: "לא אני המצאתי את הנוהג שהשתרש שבשנת פרישה אתה זוכה לכבוד הראוי, ואני ראוי לו"

סערה בממלכה עם איזי שרצקי/ספורט1

לירן ליאני שובץ לדרבי החיפאי בחצי גמר גביע המדינה, אבל סירב לשפוט את המפגש ביום שלישי באצטדיון בבלומפילד בטענה שהוא חולם לפרוש משיפוט כשמשחקו האחרון הוא גמר גביע המדינה. ליאני ידע שאם ישפוט את חצי הגמר, המשמעות היא שרוב הסיכויים שהוא לא ישובץ גם לגמר, ולכן סירב לשיבוץ הנוכחי. כידוע, הוא לא ישפוט בחצי הגמר, כנראה שגם לא ינהל את הגמר ובקרוב הוא צפוי לסיים רשמית את דרכו כאחד השופטים המובילים בישראל בשנים האחרונות.

היום (שישי), שעה קלה לפני תחילת חג הפסח, ליאני העלה פוסט לעמוד הפייסבוק האישי ובו הסביר את סירובו להשתבץ לחצי הגמר: "כל שופט חולם לפרוש במעמד גמר גביע המדינה, גם אני. שירתתי את הכדורגל כמעט שלושה עשורים. שפטתי אלפי משחקי ילדים, נוער, ליגות ג', ב', א', ארצית של אז, לאומית, על והייתי שגריר של המדינה כמעט עשור כשניהלתי משחקים בחו"ל.

לירן ליאני שופט כדורגל ישראלי. מאור אלקסלסי
לא מסתפק בלהגשים רק חלק מהחלום. ליאני/מאור אלקסלסי

"לאורך השנים שפטתי אינספור משחקים רגישים: משחקי ירידה, עלייה, גביע, אליפות, דרבי… הכל מהכל", המשיך ליאני, "נתפסתי מהשופטים המובילים שיכולים לשפוט כל משחק בארץ והייתי הראשון להפוך את השיפוט למקצוע. הקרבתי את הגוף והנפש שלי לשיפוט, ויתרתי על הרבה רגעי משפחה והכל בשל אהבתי האינסופית לשיפוט. לצד זה, השתדלתי לתרום גם בצד החברתי, להתנדב, להרצות על ערכים בספורט ולשפר את תדמית השופטים בארץ. שאפתי להוביל, לשנות, לכבד ובמקביל להישאר נאמן לדרך ולאמת שלי".

ואז הודה ליאני: "בהרבה מדינות, בענפי הספורט השונים אין הגבלת גיל בשיפוט. לעומת זאת, בארץ אתה מחויב לסיים את קריירת השיפוט שלך כבר בגיל 45. אולי אני לא באותו הכושר של גיל 30 אבל עדיין בכושר טוב ועם הרבה תובנות ובגרות בשיפוט ובכל זאת נדרש לסיים את קריירת השיפוט רק בגלל הגיל. לשם השוואה באנגליה השופט מרינר שופט כיום בפריימר ליג בגיל 52. אבל אם כבר לסיים קריירה ארוכה אז ראוי שיהיה זה במעמד גמר גביע המדינה. 20 שנות קריירה וגמר אחד בודד באמתחתי. (לשם השוואה, שופטי עבר שפטו גם 3 גמרים). לא אני המצאתי את הנוהג שהשתרש בעולם השיפוט שבשנת פרישה אתה זוכה לכבוד הראוי, כמובן בהתאם ליכולת ואם נמצאתי ראוי למעמד חצי הגמר, אני ראוי מקצועית גם לגמר".

לסיכום כתב: "לא כעסתי על מקבלי ההחלטות, לא התנגחתי, ההיפך, הסברתי בצורה מכובדת את הבקשה שלי ואת חשיבות הדבר עבורי. לצערי נתקלתי בסירוב ולכן החלטתי 'לוותר' על משחק חצי הגמר כי כשיש לך חלום אתה לא מסתפק בחלק ממנו. אני לא מתנצל שרציתי לשפוט במשחק האחרון שלי את גמר הגביע שישוחק ב 24.5 - שהוא גם יום ההולדת שלי. הרווחתי את זה ביושר. עדיין לא פרשתי אבל כשיגיע הרגע הוא יהיה מרגש במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully