וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב הביסה 74:92 את בני הרצליה ועלתה למקום השני בליגת העל

הצהובים נצמדו להפועל ירושלים וקירבו את יתרון הביתיות בפלייאוף, בעזרת הצגה של הישראלים סורקין (22), דיברתולומאו (14) וזיו (13 ו-5 אסיסטים). באב קלע 19 למפסידה, שסופרת שבעה הפסדים רצופים בהיכל

ריאל מדריד מפסידה 79:67 בבילבאו לפני מכבי תל אביב/ספורט1

מכבי תל אביב בכושר שיא לפני המאני טיים של העונה. הצהובים הביסו היום (שישי) 74:92 את בני הרצליה במחזור ה-24 בבית העליון, ועלו למקום השני בליגת העל, כשהם נצמדים למוליכה הפועל ירושלים.

פחות מ-48 שעות אחרי הניצחון על פנרבחצ'ה שסידר להם סדרת פלייאוף נגד ריאל מדריד ביורוליג, הצהובים קיבלו בעיקר את הישראלים: רומן סורקין קלע 22, ג'ון דיברתולומאו הוסיף 14, יפתח זיו סיפק 13 ו-5 אסיסטים, ויחד עם 14 של סקוטי ווילבקין ו-13 של אנטה ז'יז'יץ', זה הספיק לניצחון על מחזיקת הגביע.

הקבוצה של אבי אבן תצא כעת לחופשת החג בראש נקי, בידיעה שהיא עדיין בנקודת פתיחה טובה להשגת יתרון ביתיות לכך אורך הפלייאוף בליגה, ובקרוב מאוד תתחיל בהכנות לסדרת רבע גמר היורוליג מול הבלאנקוס שתצא לדרך ביום רביעי. הרצליה, מנגד, הציגה יכולת מאכזבת ולמרות שהראתה ניצוצות, לא באמת הייתה בעמדת ניצחון לאורך המשחק. כריס באב היה נקודות האור עם 19 נקודות, צ'ינאנו אונואקו הוסיף 14 אבל לא היה מספיק דומיננטי.

יפתח זיו, מכבי תל אביב, מול די ג'יי קופר, בני הרצליה. אודי ציטיאט
הישראלים בלטו. יפתח זיו/אודי ציטיאט

מהלך המשחק

מכבי תל אביב הלכה פנימה פעם אחר פעם בדקות הראשונות, והצליחה לסחוט מצ'ינאנו אונואקו שתי עבירות מהירות. הסנטר המצוין ירד לספסל, ואנטה ז'יז'יץ' ניצל זאת כדי לחגוג בצבע ולשמור על יתרון בטוח של הצהובים. מנגד, ז'צב'יץ' הראה ניצוצות התקפיים אבל הקבוצה של אבי אבן סיימה את הרבע הראשון ביתרון 18:25.

מכבי תל אביב עלתה ליתרון דו ספרתי ראשון בתחילת הרבע השני והרצליה נראתה מבולבלת למדי, אבל אונואקו חזר לפרקט והוביל ריצת 0:7 של הרצליה. בצד השני, אנטה ז'יז'יץ' הגיע ל-10 נקודות אישיות והחזיר את היתרון לדו ספרתי לזכות הצהובים, 27:37, ארבע דקות להפסקה. בדקות הבאות כריס באב התעורר, צלף שתי שלשות ונעזר בשון דאוסון כדי לצמצם שוב את הפער, לאחר שסקוטי ווילבקין סופג עבירה טכנית על דיבורים מיותרים עם השופט. שלשה של ג'ון דיברתולומאו קבעה את תוצאת המחצית, 39:47 למכבי תל אביב.

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, מול כריס באב, בני הרצליה. אודי ציטיאט
עוד טכנית מיותרת. ווילבקין/אודי ציטיאט
דני אבדיה, שחקן וושינגטון וויזארדס. אודי ציטיאט
אורח הכבוד בהיכל. דני אבדיה/אודי ציטיאט

הרבע השלישי התאפיין בעיקר בשריקות יתר מצד השופטים. ג'ייק כהן ספג עבירה רביעית מפוקפקת, לחובתו של אנדי ואן ווליט נשרקה עבירה טכנית שנויה במחלוקת, והמשחק קצת נרדם - מה שעבד לטובת הרצליה שנגסה לאט לאט בהפרש. קליעות עונשין של כריס באב קבעו שוויון 53 שלוש דקות לסיום הרבע, אבל בשלב הזה מכבי תל אביב שוב לחצה על הגז, ועם חמש נקודות רצופות של רומן סורקין ושלשת באזר נוספת של דיברתולומאו, סיימה את הרבע שוב ביתרון דו ספרתי, 58:68.

הרבע האחרון היה בסימן רומן סורקין. שחקן הפנים הישראלי עשה ככל העולה על רוחו, והוציא לדרך בליץ של הצהובים שעלו ליתרון של 20 ומעלה. בסופו של דבר זה הסתיים בניצחון 74:92 של האלופה, שעולה למקום השני ונצמדת להפועל ירושלים.

ג'יילן ריינולדס, מכבי תל אביב. אודי ציטיאט
קלי קלות. ריינולדס/אודי ציטיאט

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: רומן סורקין 22 (7 מ-9 מהשדה, ג'ון דיברתולומאו וסקוטי ווילבקין 14 כל אחד, יפתח זיו (5 אסיסטים) ואנטה ז'יז'יץ' 13 כל אחד, ג'יילן ריינולדס 9 (9 ריבאונדים), עוז בלייזר 4, ג'ייק כהן 3, קיירי תומאס ואנג'לו קלויארו שותפו ולא קלעו.

קלעו לבני הרצליה: כריס באב 19, צ'ינאנו אונואקו 14 (7 ריבאונדים, 21 דקות), אלכסנדר זצ'ביץ' 10, סנדי כהן, שון דאוסון ודי ג'יי קופר (9 אסיסטים) 8 כל אחד, אנדי ואן וליט 5, יאיר קרביץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully