וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשחק האחרון בקריירה? העמימות של פופוביץ' שוב משאירה את ה-NBA במתח

המאמן המצליח בתולדות הליגה סיים חוזה בסן אנטוניו ובגיל 73 נראה קרוב מתמיד לפרישה. בארצות הברית משדכים אותו ללייקרס, אבל מבינים: רק הוא יודע מה יקרה, בינתיים הוא נהנה "להתל" בתקשורת

דני אבדיה בישראל/קובי אליהו

האם גרג פופוביץ' אימן הלילה (בין רביעי לחמישי) את משחקו האחרון בקריירה? ב-NBA יש מי שמאמין שזו אופציה ריאלית לחלוטין. סן אנטוניו הפסידה 113:103 לניו אורלינס בפליי-אין, סיימה את העונה, ובעקבות ההפסד הסתיים גם חוזהו של המאמן בן ה-73.

אבל פופוביץ', שהפך העונה למאמן המעוטר בתולדות הליגה עם 1,336 ניצחונות בעונה הרגילה, לא ממהר לנדב מידע. כשנשאל על תוכניותיו לעתיד, פופ הצהיר ש"השאלה הזו לא במקום", והתפתל גם כשנשאל על התוכניות של הספרס לדראפט הקרוב.

זו הייתה העונה השלישית ברציפות שסן אנטוניו לא מגיעה לפלייאוף, ולפי דיווחים בארצות הברית, פופוביץ' מתלבט בנוגע לעתידו. לפי מארק סטיין, "אנשים מסוימים בסן אנטוניו מאמינים שהוא ימשיך לעוד עונה אחרונה", אבל גם הוא מבין ש"רק אדם אחד יודע מה עומד לקרות, וזה גרג פופוביץ'".

מאמן סן אנטוניו ספרס גרג פופוביץ'. Sean Gardner, GettyImages
נהנה למתוח עם העיתונאים. פופוביץ'/GettyImages, Sean Gardner

פופוביץ' ידוע ביחסיו הקרירים עם עיתונאים, ובכל מקרה ההערכות בארצות הברית הן שכשהוא יחליט על פרישה, זה יקרה באופן ספונטני וצנוע, ולא במסיבות עיתונאים או באירוע גרנדיוזי.

"ייתכן שפופוביץ' ידע שזה משחקו האחרון על הקווים, ופשוט לא גילה לנו. הוא תמיד נהנה להתל בכלי התקשורת", ציינו בארצות הברית.

פופוביץ', שסיים את עונתו ה-26 כמאמן הספרס, הוא היחיד מוותיקי החבורה בסן אנטוניו שלא עזב או שינה תפקיד במרוצת השנים. גם שותפו ההיסטורי אר סי ביופורד, הג'נרל מנג'ר המיתולוגי של הספרס, עבר למשרת המנכ"ל בשנת 2019. כמובן שגם השחקנים המזוהים איתו ועם חמש האליפויות בהן זכה, כולל טים דאנקן, מאנו ג'ינובילי וטוני פארקר, כבר לא שחקנים פעילים.

הבעיה היא שגם מי שסומנו כיורשים עתידיים של פופוביץ' על הקווים, כבר לא חלק מהארגון. איימה יודוקה עזב את משרת עוזר המאמן בספרס ומצליח כמאמן ראשי בבוסטון, בקי האמון שעברה כברת דרך בצוות האימון של פופוביץ' עזבה בקיץ לטובת משרת אימון ב-WNBA, ואם פופוביץ' אכן יעזוב, הספרס יהיו בבעיה קשה.

גרג פופוביץ' עם לאברון ג'יימס. Ronald Cortes, GettyImages
הריקוד האחרון? פופוביץ' עם לברון/GettyImages, Ronald Cortes

ספקולציה נוספת היא שפופוביץ' יבחן מעבר אפשרי ללייקרס, כדי להחליף את פרנק ווגל ולהוציא את לברון ג'יימס וחבריו מהבינוניות בה שקעו בשנתיים האחרונות. שחקן העבר והפרשן כיום קנדריק פרקינס מעלה את האופציה הזו שוב ושוב בשידורי ESPN וטוען ש"פופ הוא המאמן היחיד שיכול להגיע לשם ולהחזיר את הקבוצה לעמדת שליטה", אבל לא ברור עד כמה האפשרות באמת ריאלית.

כך או כך, ב-CBS מציינים ש"פופוביץ' הוכיח שהוא המאמן הגדול בהיסטוריה, וככזה הוא הרוויח את הזכות להודיע על פרישה בזמן שלו, ובתנאים שלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully