וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני בליגת העל: הפועל ירושלים רוצה לחזור לראשות הטבלה

10.4.2022 / 17:06

המחזור ה-23 בליגת העל: השחקנים של הלפרין ירצו לנצל את ההפסד של מכבי תל אביב כשיארחו את גליל עליון (18:30). הפועל תל אביב תארח את הפועל באר שבע (20:30), גלבוע/גליל את הפועל אילת (18:30)

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

משחקי הבית העליון והתחתון בליגת העל בכדורסל יימשכו מחר (שני). הפועל ירושלים תוכל לחזור לראשות הטבלה כשתארח את הפועל גליל עליון השישית (0:2 לירושלים במשחקים בין הקבוצות עד כה העונה). הפועל תל אביב תרצה להתאושש מהתבוסה ששלחה אותה לבית התחתון כשתארח את הפועל באר שבע שמסובכת במאבק על הירידה (0:2 לבאר שבע במשחקים בין הקבוצות עד כה העונה). הפועל גלבוע/גליל והפועל אילת יפגשו בגן נר במאבק חשוב בקרב על הפלייאוף (0:2 לגלבוע/גליל במשחקים בין הקבוצות עד כה העונה).

ג'יילן אדאמס שחקן הפועל ירושלים. אודי ציטיאט
ישאיר את ההפסד לראשון לציון מאחוריו? אדאמס/אודי ציטיאט

הפועל ירושלים - הפועל גליל עליון (18:30)

הנתונים: הפועל ירושלים ניצחה את הפועל גליל עליון בששת משחקי הבית האחרונים שלה, והפסידה לה בפעם האחרונה בפברואר 2005. חמש מששת משחקי הליגה האחרונים של ירושלים נגמרו בפער של חמש נקודות ומטה. הפועל גליל עליון פתחה את העונה עם רצף ניצחונות החוץ הארוך ביותר, ארבעה, וסיימה את העונה הסדירה עם רצף ההפסדים הארוך ביותר בחוץ, שבעה.

במרכז ההתמודדות: ג'יילן אדאמס. השחקן המוביל של הפועל ירושלים רוצה להראות שהשאיר את המשחק נגד מכבי ראשון לציון מאחוריו בקרב נגד הקבוצה הקשוחה מהגליל.

בכמה מילים: ההפסד למכבי ראשון לציון גרם להפועל ירושלים לאבד את המקום הראשון בתום הסיבוב השני אך הקבוצה מהבירה יכולה לשוב אליו בזכות ההפסד של מכבי תל אביב בחולון. בירושלים מאמינים כי ההפסד המפתיע לנועלת הטבלה הייתה תקלה חד פעמית ומקווים להציג כדורסל טוב יותר ועם יותר ביטחון בפתיחת הבית העליון. מנגד הקבוצה של ברק פלג הייתה האחרונה להיכנס לבית העליון בזכות שני ניצחונות בית גדולים על חולון והפועל תל אביב. הקבוצה הצפונית רוצה להתמודד בכבוד במשחקים עד לפלייאוף ולהגיע לרבע הגמר במצב הטוב ביותר האפשרי.

ג'יי פי טוקוטו, שחקן הפועל תל אביב. מאור אלקסלסי
איך האדומים יפתחו את הבית התחתון? טוקוטו/מאור אלקסלסי

הפועל תל אביב - הפועל באר שבע (20:30)

הנתונים: הפועל תל אביב היא הקבוצה היחידה בליגת העל עליה גברה הפועל באר שבע פעמיים העונה. הפועל תל אביב קולעת העונה במשחקים בהם ג'ייקובן בראון לא שיחק רק 3.6 שלשות בממוצע לערב. הפועל באר שבע קולעת מחוץ לביתה 6.4 נקודות יותר מאשר במשחקי הבית.

במרכז ההתמודדות: אנטוניו בלקני. הגארד המוכשר של באר שבע צפוי לערוך את הבכורה שלו במדי הקבוצה הדרומית כדי לנסות לעזור לה לברוח שוב במאבקי התחתית.

בכמה מילים: התבוסה בכפר בלום שלחה את הפועל תל אביב לבית התחתון והקבוצה של דני פרנקו שמה לעצמה למטרה להגיע במצב הטוב ביותר האפשרי לקראת רבע גמר הפלייאוף ולהחזיר לעצמה חלק מהביטחון שאבד בשבועות האחרונים. ג'ייקובן בראון עשוי לשוב לסגל, והחלטה סופית תיפול אחרי האימון המסכם, כשאם בראון לא ישחק השבוע, הוא ישוב בשבוע הבא. מנגד בבאר שבע יודעים כי המקום שלהם בליגת העל בסכנה אם לא יתחילו לנצח, לאור ההפתעה שרשמה ראשון לציון בשבוע שעבר. אנטוניו בלקני עשוי לערוך את הבכורה שלו במדי הקבוצה מהנגב.

שחקן הפועל גלבוע/גליל רוני הארל. אודי ציטיאט
רוצה להוביל את סגנית האלופה לפלייאוף. הארל/אודי ציטיאט

הפועל גלבוע/גליל - הפועל אילת (18:30)

הנתונים: הפועל אילת שמטה יתרון בן 20 נקודות ברבע האחרון בהפסד שלה לגלבוע/גליל בסיבוב השני. גלבוע רשמה במשחק הליגה נגד מכבי תל אביב שיאים שליליים בנקודות (61) ובמדד (52). הפערים בהפועל אילת בין ניצחונות להפסדים הם קיצוניים - הקבוצה קולעת 10.6 נקודות יותר, רושמת מדד של 25 נקודות טוב יותר, וסופגת 16 נקודות פחות. האילתים ניצחו העונה תשעה משחקים בממוצע של 13.6 נקודות והפסידו 13 משחקים בהפרש ממוצע של 12.1 נקודות.

במרכז ההתמודדות: רוני הארל. הפורוורד של גלבוע היה אחד השחקנים הטובים בליגה בסיבוב הראשון, וירצה להוביל את קבוצתו להפתעה והגעה לרבע גמר הפלייאוף.

בכמה מילים: קרב חשוב בפתיחת הבית התחתון כשהמנצחת תהיה חזק במאבק על המקום השמיני והמפסידה תסיים ככל הנראה את הסיכוי להמשיך לרבע גמר הפלייאוף. גלבוע מגיעה למשחק אחרי שני הפסדי חוץ גדולים בו הציגה משחק התקפי לא טוב. מנגד אילת ברחה מהתחתית עם שני ניצחונות על נועלות הטבלה החזירה לעצמה את הביטחון ותחליט ערב המשחק האם לרשום לראשונה את כריס אוואנס שהצטרף לפני מספר שבועות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully