וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננאד צבטקוביץ': "לא בורח מהאחריות שלי. רוצה להחזיר את הכבוד לאשדוד"

7.4.2022 / 13:00

העונה הלא טובה של אשדוד ("איש לא ציפה שנהיה בסיטואציה הזו"), הרומן בין הסרבים למכבי תל אביב ("יש הרבה שחקנים מצוינים בליגה הסרבית") והמתח בישראל בעקבות גל הפיגועים ("באשדוד יש שחקנים מכל הדתות"). ננאד צבטקוביץ' בריאיון מיוחד

תקציר: בית"ר ירושלים - מ.ס. אשדוד 0:1/ספורט1

אמן החושים נמרוד הראל נחת אתמול (רביעי) באימון מ.ס. אשדוד והותיר את כל השחקנים פעורי פה. מה שהציג בפניהם ובפני המאמן רן בן שמעון והצוות שלו, הימם את כולם. "זה היה פשוט בלתי נתפס", סיפר מאוחר יותר ננאד צבטקוביץ' שעדיין היה תחת הרושם של הראל. "הלוואי שזה ייתן לנו גם משהו. אולי ידביק אותנו באנרגיה שלו לקראת שבת".

מחרתיים תעלה הקבוצה של רן בן שמעון למשחק גורלי מול מכבי פתח תקוה. אחרי ההפסד לבית"ר ירושלים בתחילת השבוע, אשדוד חייבת לנצח בבית כדי לברוח מהתחתית וככל הנראה להבטיח את הישארותה בליגה. כדי שזה יקרה היא חייבת את ננאד צבטקוביץ' במשחק גדול. מי שנחשב לאחד הבלמים הטובים של העונה שעברה ולאחד הזרים המובילים בליגת העל, נפל בעצמו לבינונית של מ.ס. אשדוד העונה. הקבוצה של בן שמעון שהיתה הפתעת העונה שעברה עם השגת המקום השלישי בסיומה והבטחת הופעה באירופה, מצאה את עצמה העונה מתקשה מאוד לשחזר את הישגיה ומידרדרת על הפלייאוף התחתון. אם לא תדע לנצח בשבת, היא תיכנס ללחץ אותו לא הכירו השחקנים ואז כל תסריט יהיה אפשרי.

ננאד צבטקוביץ' שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"איש לא ציפה שנהיה בסיטואציה הזו". ננאד צבטקוביץ'/לירון מולדובן

ננאד, פעם סיפרת שאתה ישן מאוד מוקדם כל לילה כמו שמקצוענים צריכים. אלה ימים שאפשר להירדם בהם?

"איש לא ציפה שנהיה בסיטואציה הזו העונה ובמשך כל כך הרבה זמן. איש לא ציפה שנעסוק בהישרדות העונה. יחד עם זה אנחנו במצב יותר טוב מהמועדונים שנמצאים מתחתינו בטבלה. אנחנו צריכים לסיים את העבודה בשבת. הפסדנו העונה כל כך הרבה משחקים שאני עדיין מתקשה להבין איך הפסדנו אותם. אני מקווה שנוכל להבטיח במהרה את ההישארות ונוכל לתכנן את העונה הבאה. כרגע אנחנו לא יכולים להיות רגועים כי כל משחק הוא על 6 נקודות".

לא מזמן הפסדתם למכבי פתח תקוה בבית 4:3. איך קיבלתם ארבעה שערים מקבוצה שהיתה רעה מאוד מול הפועל באר שבע בגביע ושיחקה 120 דקות לפני שהגיעה לאשדוד?

"זה היה משחק קשה. הם הבקיעו מהר וקיבלו ביטחון. אנחנו ניסינו לקחת סיכונים וקיבלנו ארבעה שערים. אני חושב שזה היה המשחק בו ההגנה שלנו היתה הכי רעה העונה. קיבלנו יותר מדי שערים העונה. ביותר מדי משחקים לא עבדנו יחד, הגנה והתקפה, וזו התוצאה. המקום שלנו עכשיו נובע מאיך שהפסדנו בחלק גדול מהמשחקים העונה".

עוד בוואלה!

כנעאן סובל מקרע קטן וצפוי להיעדר בין שבועיים לשלושה

לכתבה המלאה
שחקן מ.ס. אשדוד ננאד צבטקוביץ' מול שחקן מכבי פתח תקוה אור אינברום. קובי אליהו
נפגשים למשחק קריטי. צבטקוביץ' ואינברום/קובי אליהו

אם תפסידו בשבת למכבי פתח תקוה, תיכנסו ללחץ אותו אתם עדיין לא מכירים. בניגוד ליתר הקבוצות שנלחמות על חייהן, אתם יחסית רגועים עדיין.

"אני לא רוצה לחשוב על הפסד. אני רוצה להאמין שננצח ונברח מהתחתית. אם ננצח, המשחקים שאחרי זה יהיו יותר רגועים. אני לא מעז לחשוב על הפסד".

אם הייתי אומר לך בקיץ שכך תיראה העונה שלכם, מה היית אומר לי?

"לא הייתי מאמין לך. היו העונה כמה משחקים ששינו את כל העונה. אם היינו מנצחים בחדרה ואם לא היינו סופגים שערים קלים בכדורים נייחים בכמה משחקים, הכל היה נראה אחרת".

זה היה יותר מדי לאבד באותו הקיץ את דין דוד, רועי גורדנה, שלומי אזולאי, רמזי ספורי ועוד קודם שגיב יחזקאל?

"ברור שהם שחקנים מדהימים והייתי שמח אם יישארו. אני מאמין שיכולנו לעשות את אותם הישגים עם הסגל החדש העונה. מה שייחד אותנו בעונה שעברה היה שידענו לנצח במשחקים הקריטיים שלנו. העונה לא ידענו להביא את האופי של העונה שעברה ולנצח במשחקים מסויימים שבסוף הביאו אותנו לפלייאוף התחתון. עכשיו אני מאמין שהשחקנים מבינים כמה המשחקים שנותרו לנו חשובים".

תצטרכו לעשות זאת בשבת ללא חמודי כנעאן.

"חמודי הוא מהשחקנים החשובים שלנו וקיוויתי שהוא ישחק. אם הוא לא ישחק, יש מי שייכנס ויעשה את העבודה. כל מי שישחק במקום חמודי יצטרך להביא מעצמו הכל".

שחקן מכבי תל אביב טל בן חיים מול שחקן מ.ס. אשדוד ננאד צבטקוביץ'. לירון מולדובן
היה בפנקס של כל הגדולות. צבטקוביץ' מול מכבי תל אביב/לירון מולדובן

בוא נדבר עליך. סיימת את העונה שעברה בפנקס של כל הקבוצות הגדולות כאן. מה אתה אומר על העונה שלך?

"כשכל הקבוצה לא טובה, גם לי יש את החלק שלי. אני לא בורח מהאחריות שלי לאיך שאשדוד נראית העונה. אני לא מרוצה מהתוצאות של הקבוצה ויכולתי לשחק טוב יותר. אבל העונה טרם הסתיימה ובחמישה משחקים הרבה דברים יכולים להשתנות. חמשת המשחקים האלה יכולים לשנות את כל האווירה. אני מקווה לשחק את חמשת המשחקים האלה הכי טוב שאפשר. היו לי רגעים לא פשוטים העונה. שיחקתי לא מעט כשאני פצוע או כשהייתי חולה. שיחקתי עם כאבים רבים ואני משוכנע שזה השפיע על המשחק שלי. אני לא מחפש תירוצים, אלא רק רוצה להשתפר ולחזור להיות מה שאתם חשבתם עלי בעונה שעברה".

החולייה החשובה של אשדוד היא ננאד צבטקוביץ', טימותי אוואני וגיל כהן. אם שלושתכם הייתם טובים יחד במערך של שלושה בלמים, מ.ס. אשדוד היתה שוב בעונה מצוינת.

"אני מסכים איתך שאנחנו חשובים. היתה עלינו אחריות גדולה. היינו צריכים להיות יותר יציבים העונה. מצד שני כשכל הקבוצה עושה הגנה טובה, קל יותר לשחקנים מאחור. היינו העונה יותר מדי חשופים, אבל אני לגמרי לא מוציא אותנו מהסיפור".

איך אתה רואה את העתיד שלך? אתה שחקן אשדוד אבל אני משוכנע שאתה רוצה להמשיך למועדון יותר גדול.

"אני קודם רוצה שנבטיח את ההישארות בליגה כאן באשדוד. כרגע אני לא חושב על שום דבר מלבד זה. יש לי עוד שנתיים חוזה באשדוד ואם תגיע איזו הצעה טובה, אני אשקול אותה ביחד עם אשדוד. אבל זה באמת מתאים רק לקיץ. כרגע אני רק רוצה להישאר בליגה".

איך הרגשת כשמאמן נבחרת סרביה מלאדן קרסטאיץ' הגיע לישראל לאמן את מכבי תל אביב?

"הייתי מאוד שמח. אני בכלל מאושר בכל פעם שמישהו מסרביה מגיע לעבוד בישראל. לשחק או לאמן. אני שמח על כל שחקן שיודע לדבר סרבית ומגיע לכאן. כשאתה מחוץ למדינה שלך, אתה מרגיש חום בלב כשאתה שומע את השפה שלך. הייתי מרוצה כשקרסטאיץ' עשה תוצאות טובות אבל לצערי הוא לא הצליח בשני המשחקים הראשונים בפלייאוף. בכל מקרה הדרך עוד ארוכה ויש עוד הרבה על מה לשחק".

ג'ורג'ה יובאנוביץ', שחקן מכבי תל אביב חוגג. אריאל שלום
"שמעתי הרבה דברים טובים על יובאנוביץ'"/אריאל שלום

יש הסבר למה יש קשר כל כך טוב בין ישראל לסרביה?

"בסרביה יש שחקנים מעולים ומאמנים מצוינים. הכדורגל בסרביה כל הזמן מתפתח וראיתם גם את הנבחרת שלנו שמגיעה לטורנירים גדולים".

הכרת את ג'ורג'ה יובאנוביץ'. האם הופתעת כשהוא נרכש על ידי מכבי תל אביב בסכום הקרוב לשני מיליון יורו?

"הכרתי אותו מהמשחק ששיחקנו נגד הקבוצה שלו בקיץ במחנה האימונים. לפני כן לא שיחקתי נגדו. שמעתי הרבה סיפורים טובים עליו. היתה לו חצי עונה מצוינת עם 11 שערים בסרביה ולכן זו לא היתה הפתעה שמכבי רכשה אותו. הוא ראוי לסכום שבו מכבי תל אביב רכשה אותו ואני מאחל לו להמשיך להבקיע. הוא היה אחת הסיבות לכך שמכבי תל אביב עלתה למעלה והדביקה את הפער עד הפלייאוף. צ'וקריצ'קי ממנה הוא הגיע מוכרת הרבה שחקנים לאירופה בסכומים גבוהים".

יש עוד הרבה כמוהו בליגה הסרבית?

"בוודאי. יש הרבה כמוהו והרבה כמוני. הליגה הסרבית מאוד חזקה עם הרבה שחקנים איכותיים. אני חושב שהליגה הסרבית צריכה להיות מוערכת יותר באירופה".

עברו על ישראל ימים מאוד קשים באחרונה עם אירועי טרור ואחד עשר נרצחים. איך הרגשת באותם ימים?

"יש הרבה מתח בארץ, בעיקר בחודש הזה, שהוא מאוד דתי לשלוש הדתות. אני רואה את המתח בין הדתות במיוחד בחודש הזה. אני לא מרגיש מאויים בישראל. צר לי על כל הרציחות וזה כואב אבל אני עדיין חושב שישראל עושה הכל כדי להגן על אזרחיה. אני מצטער על כל נפש שנרצחה. בכל מקרה אסור לנו לפחוד מהמצב וחובה עלינו להמשיך בשגרה".

היו לך מבקרים כאן במהלך הפיגועים.

"חברה שלי הגיעה מסרביה וגם אחי וחבר שלי הגיעו. זה היה נהדר לראות מישהו מסרביה שמגיע אלי. לא הרגשתי שהם חוששים להיות כאן. במיוחד באשדוד אני לא מרגיש לחץ או מתח בכל מה שקשור לטרור ברחובות".

האם המתח בין יהודים לערבים נכח גם במועדון? הרי יש לכם לא מעט שחקנים מוסלמים.

"יש לנו שחקנים מכל הדתות אבל מעולם לא הסתכלתי על חבר שלי לקבוצה על פי המוצא שלו. זה ממש לא מענייני. בסופו של דבר כולנו בני אדם שחייבים ללמוד לחיות יחד. במ.ס. אשדוד לא יהיה לעולם קונפליקט על רקע דתי. האנשים במועדון עושים עבודה טובה כדי שלא יכנס שום דבר רע לתוך הקבוצה. אנחנו צריכים לעסוק רק בדבר אחד כעת, להחזיר את הכבוד למועדון שלנו. הכבוד שהיה לנו בעונה שעברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully