וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אבן לקראת ברצלונה: "האמונה שלנו אחד בשני גוברת"

6.4.2022 / 14:39

אחרי מילאנו וריאל מדריד, מאמן מכבי תל אביב רוצה לגבור על מוליכת היורוליג (חמישי, 21:00): "יש פה אמירה, גם להם יש חסרונות. אין לנו השפעה על מי נפגוש בפלייאוף"

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

מכבי תל אביב תתארח מחר (חמישי, 21:00) בפלאובלאוגרנה אצל ברצלונה במסגרת המחזור ה-34 של היורוליג. הצהובים מגיעים למשחק מהמקום השישי עם מאזן של 15 ניצחונות מול 11 הפסדים, ואילו יריבתם הבטיחה את המקום הראשון במפעל עם 21 ניצחונות ו-6 הפסדים.

במכבי תל אביב מגיעים למשחק נגד ברצלונה עם רצף של ארבעה ניצחונות, אך ייתכן מאוד שלא יידעו מי תהיה יריבתם עד למשחק שלהם בשבוע הבא נגד פנרבחצ'ה. הסיכוי בו הצהובים יידעו את יריבתם כבר השבוע הוא אם אנדולו תנצח פעם אחת לפחות משני משחקיה, הערב נגד באיירן מינכן ובשישי נגד הכוכב האדום בגלרד, ומכבי תל אביב תפסיד בברצלונה, או אם הצהובים ינצחו בספרד, שהטורקים ינצחו או יפסידו פעמיים.

אבי אבן מאמן מכבי תל אביב. דני מרון
אבי אבן/דני מרון

מכבי תל אביב כבר הבטיחה את המקום בפלייאוף, ואמנם קביעת זהות היריבה לא ממש נמצאת בשליטתה, היא מייחסת חשיבות רבה להתמודדות. "לא מכיר משחק שהוא חסר חשיבות", אמר המאמן אבי אבן לפני ההמראה לברצלונה, "צריכים לסיים את העונה הסדירה בצורה הטובה ביותר ולבסס את עצמנו במקום הגבוה ביותר. לא יודעים מול מי נשחק, אין לזה משמעות, אבל בתהליך שאנחנו עוברים אנו נוסעים לכל משחק בגישה לנצח. יש פה אמירה - ניצחנו את מילאנו, ניצחנו את ריאל מדריד, רוצים עכשיו גם את ברצלונה. זו הכנה בשבילנו ברמה המנטלית כי בפלייאוף יש שני משחקי חוץ".

כולל המשחקים מול הרוסיות שנמחקו מהמאזן, ברצלונה ניצחה העונה ביורוליג 15 משחקי בית והפסידה רק למילאנו. "ברצלונה קבוצה מצוינת ובבית היא עוד יותר טובה", אמר אבן, "לא היה לנו יותר מדי זמן להתכונן ולבוא בדרך הכי טובה שיש, אבל התכוננו, למדנו. כמו לכל קבוצה, יש להם יתרונות וחסרונות, ננסה להיות מספיק חכמים כדי לשחק על החסרונות שלהם ונצטרך להיות במיטבנו כדי לנצח. המשחק של אנאדולו אפס נגד באיירן מינכן לא יושב לנו בראש, רוצים להיות מרוכזים בעצמנו. אין לנו השפעה על מי נפגוש הלאה".

על הקושי של מכבי תל אביב להשיג ניצחונות חוץ אמר אבן: "גם במשחקים שהפסדנו לריאל, זניט וצסק"א - היינו שם. עשינו עכשיו כמה ניצחונות רצופים, גם הביטחון והאמונה אחד בשני גוברת. במשחקי הבית האנרגיות מטורפות והקהל נותן עוד דחיפה, עכשיו צריכים להביא את האנרגיות מבפנים".

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן עם דרק וויליאמס. לירון מולדובן
האמונה אחד בשני גוברת. אבן עם וויליאמס/לירון מולדובן

מכבי תל אביב מחזיקה במאזן מחמיא ביותר נגד ברצלונה בשנים האחרונות. הצהובים ניצחו את ברצלונה בארבעה מתוך ששת המפגשים האחרונים, כולל ניצחון משכנע בבית בפתיחת העונה הנוכחית 68:85. בעונה שעברה השיגה מכבי תל אביב ניצחון חוץ על ברצלונה 67:68 וקטעה רצף של 15 שנים ללא ניצחון חוץ על הספרדים.

במכבי תל אביב יוצאים למשחק עם הרבה אופטימיות ותחושה טובה שהקבוצה נמצאת כעת בכושר הטוב ביותר שלהם העונה, אך יודעים שהם יצטרכו לרשום את היכולת הטובה ביותר שלהם כדי לעשות זאת. הספרדים אמנם הפסידו במחזור האחרון לאולימפיאקוס בחוץ, אך התחושה שבבית, מקום בו הפסידו רק פעם אחת העונה, הם יגיעו מפוקסים וחדים יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully