וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בבאר שבע זעמו: "גרינפלד הרס את המשחק". איגוד השופטים מודה בטעות

5.4.2022 / 6:45

בהפועל באר שבע לא נרגעים מההחלטה של השופט להרחיק את אספרייה ("עימות זניח"), הוועדה המקצועית של האיגוד הודתה שהאדום היה מוגזם אבל העירה על "חוסר האחריות" של הקולומביאני. סגנית המוליכה מודאגת בגלל ספורי שיעמוד לדין, הפציעות ובעיקר מחצי גמר הגביע

תקציר: מכבי חיפה - הפועל באר שבע 0:2/ספורט1

בהפועל באר שבע לא נרגעים גם הבוקר (שלישי) מההחלטה של אוראל גרינפלד להרחיק את דנילו אספרייה סמוך להפסקה במשחק העונה אמש מול מכבי חיפה (0:2) ובטוחים כי היא השפיעה ישירות על תוצאת המשחק והובילה לכך שהקבוצה איבדה כמעט בוודאות את תואר האליפות. "אי אפשר היה לדעת איך היה מתפתח המשחק במחצית השנייה", אמר אמש גורם בכיר בהפועל באר שבע. "ולעולם לא נדע כי נותרנו שלא בצדק בעשרה שחקנים והמשחק נגמר. אלה לא היו עבירות לשני כרטיסים צהובים ולאדום במשחק עונה. לא בשום משחק ובטח לא במשחק עונה. מה כבר דנילו עשה בצהוב הראשון ולמה רודריגס לא קיבל בעצמו צהוב על אותו עימות זניח ביניהם? ואחרי זה עוד כרטיס צהוב ואדום על זה שהוא שם עליו את הראש מאחור. משחק העונה והסיכוי של הפועל באר שבע לזכות באליפות, נהרסו בגלל החלטת שופט".

היום פרסמה הוועדה המקצועית של איגוד השופטים את מסקנותיה בעקבות ההרחקה, והודתה שהכרטיס האדום היה שגוי. יחד עם זאת, ציינה את "חוסר האחריות" של אספרייה. "לאחר בחינת האירוע על כלל היבטיו, הוועדה המקצועית סבורה שהשופט טעה באופן המחמיר בו פירש את עוצמת הפגיעה של אספרייה באמצעות הראש בגבו של רודריגס, וכי נדרש היה רף גבוה יותר להענשה אישית בכרטיס צהוב שני. יחד עם זאת, אין להתעלם מההתנהלות הלא אחראית של אספרייה, כאשר לאחר שהונף לעברו כרטיס צהוב, בחר ללכת באופן יזום ולפגוע ללא כדור בשחקן יריב", כתבו.

בבאר שבע הודו כי היו פחות טובים ממכבי חיפה במחצית הראשונה לפני ההרחקה, אבל הוסיפו כי הדברים היו יכולים להשתנות במחצית השנייה, אילולא ההרחקה. "מגמות במשחק משתנות. אם היינו עוברים את ההפסקה וחוזרים למחצית השנייה ללא ההרחקה, היינו יכולים להיראות יותר טוב ולנצח".

שחקן הפועל באר שבע דנילו אספרייה. מאור אלקסלסי
לא מבין מה קרה. אספרייה/מאור אלקסלסי
מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה. מאור אלקסלסי
מאוכזב. ברדה/מאור אלקסלסי

מאוחר בלילה אחרי המשחק במסיבת העיתונאים מול התקשורת, אמר מאמן הפועל באר שבע אליניב ברדה: "מאוד מאכזב מה שקרה במגרש. בדקה כזו לקבל אדום, זה לא רציני. אחרי שהוא כבר הוציא צהוב אחד אפשר היה לחכות למחצית. מכבי חיפה לא ייצרה שום מצב במחצית הראשונה וגם אנחנו לא. לא היו מצבים משמעותיים לשני הצדדים. אחרי האדום הסיפור כבר היה אחר".

על כך שהפועל באר שבע כנראה איבדה את סיכויי האליפות, אמר ברדה: "יש עוד 24 נקודות בקופה ואנחנו צריכים לחזור לנצח ביום ראשון את הפועל תל אביב. אני לא מכיר שום דבר אחר".

לצד הסיפור של גרינפלד, התעסקו אמש בהפועל באר שבע באירוע בו היה מעורב רמזי ספורי בסיום המשחק, כאשר קשר הפועל באר שבע רץ אחוז אמוק לעבר היציע כדי לפגוע באוהדי מכבי חיפה שקראו לעברו קריאות גנאי קשות על רקע מוצאו הערבי. ספורי יתייצב בבית הדין לאחר שבדו"ח השופט נכתב כי "ספורי התעמת/החליף עם קהל האוהדים דין ודברים כתגובה לכך שהקהל קילל אותו ואף השליך לעברו כוס משקה".

ברדה התייחס לכך מול התקשורת ואמר: "לא ראיתי את כל הסיטואציה אלא רק את הסיום שלה ונזעקתי כדי להפריד. שחקן כדורגל צריך לשמש דוגמא ולא צריך להגיב. שחקן צריך לבלוע את הרוק ולא להגיב". ספורי עשוי לעמוד לדין במידה שתובע ההתאחדות לכדורגל עורך הדין ניר רשף יראה את הסרטונים שרצו אמש ברשתות ובהם רואים את ספורי רץ לעבר היציע כדי להתעמת עם האוהדים שקראו לעברו, כך לטענת גורמים במועדון: "ערבי מחבל. לך תעשה פיגוע".

על עתידו כמאמן והאם ירצה לעמוד על הקווים בעונה הבאה, אמר ברדה: "אקבל החלטה ביחד עם המועדון בסוף העונה".

ברדה שמע לא מעט ביקורת מהתקשורת על האופן בו הקבוצה שלו שיחקה במחצית הראשונה ולא ממש רצה להתייחס. "אני לא יכול להרגיש במקומכם מה חשתם במהלך המחצית הראשונה. חיפה היתה יותר טובה מבאר שבע גם לפני האדום. היינו צריכים לשחק יותר טוב במחצית הראשונה. מה שקרה עם השופט היה מאוד משמעותי".

שוער הקבוצה עמרי גלזר סיפר על התחושות בחדר ההלבשה. "אנחנו עדיין מאוד מאמינים כי יש 24 נקודות בקופה. יש עוד הרבה משחקים וננסה לחזור לנצח ולנצח את כל המשחקים". על השער שספג ממוחמד אבו פאני שנבע גם ממיקום לא טוב שלו, אמר גלזר: "אני אשב היום ואנתח את הגולים שספגתי. אני אלמד, אשתפר ואמשיך הלאה".

רמזי ספורי שחקן הפועל באר שבע. מאור אלקסלסי
ייענש? ספורי/מאור אלקסלסי

עם ההפסד אתמול, פחתו כאמור סיכויי הפועל באר שבע לזכות באליפות והיא תצטרך להתרכז מאוד בגביע המדינה כדי לנסות ולצאת עם משהו מהעונה הזו. לקראת משחק חצי גמר גביע המדינה מול מכבי תל אביב ב-20 בחודש, יצטרכו קבוצה גדולה של שחקנים להיזהר מכרטיס צהוב במשחק הקרוב מול הפועל תל אביב. מריאנו באריירו, הלדר לופס, רועי גורדנה, תומר יוספי ואביב סולומון יצטרכו להימנע מכרטיס צהוב במשחק הקרוב כדי לא להחמיץ את משחק הגביע.

מי שיחמיץ את המשחק הקרוב מול הפועל תל אביב הם אספרייה שהורחק אמש ומיגל ויטור לו יש 12 צהובים. לעומתם ספג יוג'ין אנסה את הצהוב החמישי שלו אמש במשחק והוא יחמיץ את משחק הליגה מול מכבי תל אביב שיקדם למשחק הגביע בין שתי הקבוצות.

מי שיצטרכו להיבדק היטב היום הם ניקיטה רוקאביצה שהתלונן בחימום כי מתח את שריר התאומים וכתוצאה מכך נגרע מהסגל וכן רועי גורדנה שנפצע בברכו והוחלף במחצית השנייה.

האזינו: יניב טוכמן על ההפסד של הפועל באר שבע

במחזור הקרוב תארח הפועל באר שבע את הפועל תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully