וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טן ולך: יונייטד עושה את כל הטעויות האפשריות עם מאמן החלומות שלה

31.3.2022 / 15:30

מנצ'סטר יונייטד כבר מזמן הכתירה את אריק טן האח כתשובה שלה לפפ וקלופ, אבל ההתנהלות שלה עלולה להבריח אותו, כמו גם הטיפים שהוא מקבל מאנשים שמייעצים לו בעוקצנות "לבחור בקבוצת כדורגל, לא במועדון מסחרי". הדילמה, היעדים החלופיים והאפשרות שזה יסתיים בכלל בסיטי

תקציר: מנצ'סטר יונייטד - טוטנהאם 2:3, כריסטיאנו רונאלדו כבש שלושער/ספורט1

"באופן אישי, הייתי הולך על מאוריסיו פוצ'טינו, אבל אריק טן האח הוא המועמד המועדף של אוהדי מנצ'סטר יונייטד כדי לקחת את המועדון קדימה", צייץ בעמדתו כפרשן כוכב העבר גארי נוויל. ואולי מדובר באמירה של אדם חיצוני שלא משתייך כיום לשדים האדומים, אבל היא מבטאת היטב את הלך הרוח הכללי. לפי הנהלת מנצ'סטר יונייטד, יש כאן תחרות על המשרה הנחשקת, והמועמדים מחכים בתור כדי להתראיין, להציג את עצמם, ואז לשמוע על ההחלטה לגביהם.

הסאגה הזו, בסגנון "קחי אותי שרון", נמשכת מאז נובמבר. אולה גונאר סולשיאר פוטר, רלף רנגניק מונה כמאמן זמני עם המשך העסקה כיועץ בשנתיים לאחר מכן, ובתפקיד זה הוא היה אמור לעזור לבחור את המאמן הקבוע. בינתיים, אנחנו כבר בסוף מרץ, אבל הגרמני עדיין לא קיים שיחות עם ההנהלה בנושא יורשו. רואה החשבון ריצ'רד ארנולד החליף את רואה החשבון אד וודוורד בתפקיד יו"ר מנצ'סטר יונייטד בפברואר, והוא עסוק כעת בביצוע מחקר מעמיק על המועמדים. העיתונאים המקורבים למועדון מדווחים כי המטרה היא להגיע להחלטה לפני תום העונה, על מנת לנצל את הקיץ במלואו לבניית הסגל תוך התחשבות בהשקפת עולמו של המנג'ר החדש, ולכן העסק צריך להיכנס להילוך גבוה בשבועות הקרובים.

רנגניק אמנם לא מעורב עדיין בבחירת המאמן, ואולי לא יהיה מעורב כלל, אבל הוא הגדיר היטב את היעד. "מנצ'סטר סיטי וליברפול נהנות מהמשכיות כי יש להן מאמנים לשנים ארוכות. לכן יש להן חזות וזהות, ויש להן רעיון ברור כיצד הן רוצות לשחק. לדעתי, זה משהו שדרוש גם במנצ'סטר יונייטד", הצהיר הפרופסור הגרמני, שהשפיע בזמנו עמוקות גם על יורגן קלופ. במובן זה, ניכר קונצנזוס כי טן האח נהנה מיתרון על פני מועמדים אחרים, בזכות הזהות הברורה של אייאקס במהלך הקדנציה שלו, שנמשכת כבר יותר מארבע שנים.

מאמן מנצ'סטר יונייטד רלף רנגניק. רויטרס
מחפש מאמן לשנים ארוכות. רלף רנגניק/רויטרס

אז ההולנדי כבר רואיין, אחרי שאייאקס הודחה באופן מפתיע בשמינית גמר ליגת האלופות בידי בנפיקה, בעיתוי מוצלח מאוד מבחינת השדים האדומים שסיימו בעצמם את דרכם במפעל כאשר הפסידו לאתלטיקו מדריד. אחת ההתרשמויות, לפי הדיווחים שקיבלו העיתונאים המקורבים, היא כי שליטתו של טן האח בשפה האנגלית השתפרה. הצהובון "דיילי מייל" אפילו דיווח כי המאמן לוקח שיעורים פרטיים על מנת להכין את עצמו למשרה בפרמיירליג ולשפר את סיכוייו.

ההתמקדות הזו בעייתית מאוד, כי היא מלמדת על שחצנות בלתי מרוסנת. לא מדובר כאן במסימיליאנו אלגרי, שבאמת לא שולט באנגלית, ולכן נמנע לקחת עבודות מחוץ לאיטליה - זו אחת הסיבות המרכזיות לכך שחזר ליובנטוס בסופו של דבר. רוב ההולנדים מדברים אנגלית מצוינת כבר בבית ספר, ודי להקשיב לראיונות עם טן האח מלפני מספר שנים כדי לדעת שהוא מעולם לא היה זקוק לשיעורים - אם כי בהיותו פרפקציוניסט הוא באמת יכול לרצות להשתפר גם בזה, כי אין גבול לשלמות. דבר אחד בטוח - זה לא שיקול שצריך לעניין את מנצ'סטר יונייטד. אם הסוגייה הספציפית הזו מודלפת, ניכר כי במועדון באמת מאמינים שהם שולטים לחלוטין במתרחש, ויכולים לקחת מהמדף את מי שימצא חן בעיניהם.

בפועל, המצב עלול להיות שונה עבורם, והיטיב להדגיש זאת לואי ואן חאל. "אריק טן האח הוא מאמן מצוין, והוא יהיה טוב למנצ'סטר יונייטד. מצד שני, מנצ'סטר יונייטד היא מועדון מסחרי, ולכן זו בחירה קשה עבור מאמן. עדיף לטן האח ללכת למועדון כדורגל. אני לא הולך לייעץ לו, הוא יתקשר אלי בעצמו", הוא אמר במסיבת העיתונאים של נבחרת הולנד. זו לא דעה אובייקטיבית לגמרי, כמובן, כי המאמן הוותיק פגוע מהיחס לו זכה כאשר פוטר מאולד טראפורד ב-2016, שנה לפני תום חוזהו. ואולם, דווקא דעה סובייקטיבית של ההולנדי היחיד שעבד על ספסל השדים האדומים עשויה להיות משמעותית. לא במקרה בטוח ואן חאל כי מאמן אייאקס מתכוון ליצור איתו קשר. מבחינת טן האח, דווקא הוא מראיין מועדונים שרוצים להעסיקו - ויש לו אופציות נוספות.

וכה אמר העיתונאי ההולנדי מרסל ואן דן קראן: "לטן האח יש 3 אלטרנטיבות להמשך הקריירה, אם יעזוב את אייאקס. מנצ'סטר יונייטד היא רק אחת מהן, ואני לא רוצה לצנן את ההתלהבות באנגליה, אבל אולי הם טרם עשו את העבודה הנדרשת. שתי הקבוצות הנוספות משחקות בליגת האלופות, ולאחת מהן יש הצעה ספציפית עבור טן האח. אני יודע שהוא מביע בה עניין רב".

מאמן אייאקס אריק טן האח. Dennis Bresser/Soccrates, GettyImages
מביע עניין רב בהצעה אחרת? אריק טן האח/GettyImages, Dennis Bresser/Soccrates

באילו קבוצות מדובר? כאן צריך לזכור כי המשרה היחידה של טן האח מחוץ להולנד הייתה בקבוצת המילואים של באיירן מינכן, במשך שנתיים בין 2013 ל-2015. האיש ששכנע אותו לקחת את התפקיד היה מתיאס זאמר, שהתרשם ממנו מאוד כאשר שמע את סדרת ההרצאות שלו בקורסים למאמנים. הבלם הג'ינג'י לשעבר כה התלהב, שהוא הציע - בתפקידו הקודם כמנהל הספורטיבי של ההתאחדות הגרמנית - למנות את ההולנדי, שהיה אלמוני לחלוטין לפני עשור, למאמן הנבחרת הצעירה של גרמניה. זה לא עבר, כמובן, כי מאמנים זרים מעולם לא הועסקו שם, אבל כמנהל הספורטיבי של באיירן הגשים זאמר את השאיפה הספציפית שלו, החתים את טן האח והעניק לו קרש קפיצה משמעותי להמשך הדרך.

את באיירן עזב זאמר ב-2016, וכיום הוא עובד כיועץ חיצוני להנהלת בורוסיה דורטמונד, בה כיכב בעבר כשחקן וכמאמן. בניגוד לרנגניק, הוא באמת יועץ במלוא מובן המילה, ובמועדון באמת מקשיבים לדעתו. העונה הראשונה של מרקו רוזה לא ענתה על הציפיות המוקדמות, ולא יהיה מופרך להניח כי הצהובים-שחורים ישמחו להחתים את טן האח אם תהיה להם אפשרות. ההולנדי מצידו יידע בוודאות שהוא מגיע ל"מועדון כדורגל", כהגדרת ואן חאל. מנצ'סטר יונייטד מרגישה כיום כמו בית קברות לקריירות של מאמנים, אבל בבורוסיה אפשר לבנות פרוייקט לטווח ארוך בשקט תעשייתי, ולטפח שחקנים צעירים כפי שטן האח עושה באייאקס. לפיכך, זו אופציה הגיונית למדי.

הניחוש ספקולטיבי יותר לגבי הקבוצה השנייה שמשחקת בליגת האלופות ומסוגלת להציע חוזה לטן האח, אבל זו יכולה להיות ריאל מדריד. מעמדו של קרלו אנצ'לוטי התערער קלות אחרי התבוסה בקלאסיקו, ופלורנטינו פרס כבר פיטר אותו פעם אחת ב-2015 בניגוד לדעתם של השחקנים, ובראשם כריסטיאנו רונאלדו. אם יחליט הנשיא שהוא מעוניין לפתח פרוייקט ארוך טווח ולבנות קבוצה חדשה יחסית כבר בקיץ הקרוב, הוא יכול להתפתות לגייס את ההולנדי בן ה-52 במקום האיטלקי בן ה-62. בחירה זו תהיה, באופן טבעי, הרבה פחות יציבה עבור טן האח, ויהיה זה הימור בערך כמו באולד טראפורד, אבל קיום האלטרנטיבה הזו מדגיש שהבחירה נמצאת גם בידיו.

אופציה מעניינת נוספת היא להמתין לסיום הקדנציה של פפ גווארדיולה במנצ'סטר סיטי. טן האח עבד בהרמוניה עם הקטלאני במשך שנתיים בבאיירן מינכן, גם אם לא היה עוזרו במלוא מובן המילה, ובצד התכלת במנצ'סטר עשויים לראות בו יורש אופטימלי עבור המנג'ר הנוכחי, אם וכאשר יחליט פפ לא להאריך את חוזהו מעבר ל-2023. אם מגעים מסוג זה מתנהלים מאחורי הקלעים, יכול ההולנדי להישאר באייאקס לעונה נוספת, ולא כדאי לפסול זאת.

לכן, בעוד מנהלת מנצ'סטר יונייטד חיפושים פומביים מדי ואולי אף משפילים מדי של מועמדים לתפקיד הנחשק לכאורה באולד טראפורד, כדאי לה לקחת בחשבון שמאמנים טובים בוחרים את מקום העבודה שלהם, ולא להיפך. אם טן האח הוא באמת המועמד המוביל, כדאי לנהל איתו משא ומתן רציני בתום לב כאן ועכשיו, ולסגור עסקה אם הכל יתאים לשני הצדדים. אם זה לא יבוצע, ההולנדי פשוט ייקח את העצה של ואן חאל וילך לכיוון אחר - ובצדק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully