וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי אבן: "אחרי הרצף הקודם הגיעה נפילה, מפיקים את הלקח מהעבר"

30.3.2022 / 15:31

מכבי תל אביב תבטיח את המקום בפלייאוף אם תנצח את וילרבאן (חמישי, 21:05), המאמן: "יודעים עד כמה המשחק חשוב, היריבה מחוץ לתמונה אך לא יהיה קל. כריס ג'ונס בעונה מצוינת, אך אני מתעסק בקינן אוואנס"

בעלי מכבי תל אביב אודי רקנאטי/צילום: יותם רונן, עריכה: טל רזניק

עונת היורוליג של מכבי תל אביב תימשך מחר (חמישי, 21:05) כשהצהובים יארחו את וילרבאן הצרפתית במסגרת המחזור ה-33. מכבי מגיעה למשחק עם 14 ניצחונות ו-11 הפסדים, כשניצחון נוסף יבטיח באופן סופי את מקומה בין שמונה הראשונות ויחזיר אותה לפלייאוף היורוליג לראשונה מאז עונת 2014/15. מנגד, הקבוצה הצרפתית איבדה סיכוי להעפיל לפלייאוף ומדורגת במקום ה-13 עם שמונה ניצחונות בלבד מ-26 משחקים.

שחקני מכבי תל אביב בכדורסל לאחר הניצחון על פנאתינייקוס. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
ניצחון אחד מהפלייאוף. שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי

מכבי מגיעה למשחק עם רצף של שלושה ניצחונות ביורוליג ו-10 ניצחונות בית רצופים בכל המסגרות מאז סוף דצמבר, וכשהיא יודעת שאחרי שהבטיחה מעשית את מקומה בפלייאוף כעת המטרה תהיה להבטיח את המקום השישי שימנע ממנה מפגש עם ברצלונה החזקה וככל הנראה גם עם ריאל מדריד.

הקבוצה שבה לישראל ותערוך בשעות הצהריים את האימון המסכם לקראת המפגש נגד הצרפתים שיגיעו רעננים יותר אחרי שלא ערכו משחק השלמה כמו מכבי אמש. קיירי תומאס ישוב לסגל של הקבוצה אחרי שלא היה יכול לשחק נגד פנאתינייקוס ויצטרף לקו אחורי שנמצא בכושר מצוין בתקופה האחרונה. במקומו צפויים עוז בלייזר או רומן סורקין למצוא את עצמם מחוץ לסגל ולא להתלבש להתמודדות.

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי, אתר רשמי
ניצחון חשוב ביוון. אבן/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, מכבי ת"א עמוד האינסטגרם הרשמי

המאמן אבי אבן אמר לקראת המשחק: "משחקים נגד קבוצה טובה. היינו ברצף טוב והגענו לסיטואציה שאנחנו יכולים להבטיח את המקום בפלייאוף עם ניצחון. יודעים עד כמה חשוב המשחק לקבוצה, למועדון ולאוהדים, מתכוונים להגיע בגישה הזו. לכשנבטיח את המקום בפלייאוף זה יהיה מרגש ומשמח, אבל לא רוצים לדבר על התחושות של אחרי. זו קבוצה שכבר מחוץ לתמונה אבל יהיה קשוח. הם באים בדופק אפס ולא יהיה קל".

הניצחון על פנאתינייקוס היה הרביעי בלבד של מכבי תל אביב העונה בחוץ, והמאמן התייחס למשחקים אותם פספסו הצהובים: "כשמסתכלים על המשחקים שהפסדנו בחוץ, את המפגשים מול ריאל מדריד וצסק"א מוסקבה כבר ניצחנו ואז הפסדנו. לא יודע אם זה פספוס, אבל הראינו שאנחנו מתחרים גם בחוץ. אני מאוד שמח שניצחנו את פאו, אלה משחקים קשים נגד קבוצות מוכשרות שאין עליהן לחץ, הן באות לשחק ולהינות ולפעמים זה מייצר ביטחון, מקווה שהניצחון ייתן בוסט להמשך".

כריס ג'ונס שחקן וילרבאן. רויטרס
חוזר להיכל. ג'ונס/רויטרס

בתחילת העונה, כאשר הצהובים יצאו לרצף ניצחונות, קצת לאחר מכן הגיעה תקופה רעה של שמונה הפסדים רצופים: "אחרי הרצף הקודם הייתה נפילה גדולה, מפיק את הלקח מהעבר. צריכים להמשיך להביא את אותה המחויבות, אינטנסיביות ולכידות קבוצתית כדי לא להיות במקום שהיינו בו. אהבתי לא רק את כמות האסיסטים, אלא גם את העובדה שסקוטי ווילבקין וקינן אוואנס מסרו 15 אסיסטים על איבוד כדור אחד, זה חשוב לא פחות. הם משחקים עם אחריות, לא מפוזרים אלא יותר מרוכזים, הם נהנים למסור אחד לשני. מהעצירות בהגנה אנחנו מייצרים אסיסטים, דבר קשור בדבר".

על כך שאוואנס יפגוש את האיש אותו החליף בעמדת הרכז ביד אליהו, כריס ג'ונס: "כריס בחור מדהים, שחקן נהדר שעושה עונה מצוינת, אבל יש לנו שחקן שקוראים לו קינן אוואנס. מתעסקים רק באיך להפוך את השחקנים שלנו לטובים יותר. שמח שקינן מתקדם ממשחק למשחק, הוא שחקן מצוין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully