וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בובי מילבסקי: "גם ברגע הענק הזה, אני חושב על אשדוד". ריאיון מיוחד

עודכן לאחרונה: 28.3.2022 / 14:02

אחרי שהדהים את אירופה והדיח את איטליה, מאמן נבחרת צפון מקדוניה נזכר בחיבור המיוחד שלו למ.ס. אשדוד ("היא עדיין חלק ממני"), מספר על הטירוף במדינה ומתכונן לקרב המכריע מול פורטוגל ורונאלדו: "המשחק הזה הוא הדבר הכי גדול שיש פה" (ג', 21:45, ספורט2)

תקציר: איטליה - צפון מקדוניה 1:0/ספורט1

תמונת הוואטסאפ של בובי מילבסקי היא עדיין תמונת הוולקאם שעשה לו גרפיקאי אלמוני בישראל לפני כמעט ארבע שנים, כשג'קי בן זקן החתים אותו כמאמן במ.ס. אשדוד. מי שהיה אחד הבלמים הזרים הטובים בתולדות מ.ס. אשדוד, כשהמועדון רק יצא לדרך של איחוד לפני 22 שנה, הגיע לקדנציה נוספת, הפעם כמאמן, אבל זה לא צלח ואחרי כשליש עונה הוא פוטר. מילבסקי לא חשב לרגע שהאכזבה שלו כמאמן מ.ס. אשדוד הופכת אותו למאמן לא טוב. עם עבודה קפדנית ומסורה, הוא הצליח להגיע עד למשרת מאמן הנבחרת הלאומית של צפון מקדוניה. מחר (שלישי) מחכה לו המשחק הכי גדול שיכול להיות: דו קרב ישיר בפורטו מול פורטוגל על הכרטיס למונדיאל בקטאר (21:45, ספורט2).

מילבסקי נחת אתמול בפורטו עם הנבחרת אחרי שביום חמישי האחרון הוביל את צפון מקדוניה הקטנה לניצחון הגדול בתולדותיה בחוץ על אלופת אירופה איטליה. צפון מקדוניה עשתה את הבלתי ייאמן על אדמת איטליה והדיחה את רוברטו מנצ'יני ושחקניו שיראו את גביע העולם בקטאר על מסכי הטלוויזיה בלבד. "עשינו דבר גדול, אבל עדיין לא השלמנו את המשימה", אמר הבוקר מילבסקי בריאיון מהמלון בפורטו בו הוא נמצא ביחד עם שחקניו לקראת המשחק מחר בדרגאו. "אפשר לומר שמה שעשינו באיטליה בשבוע שעבר הוא נס ספורטיבי, אבל אין לי עדיין ביד שום דבר, אז אני עדיין מרגיש שיש לנו עוד משימה ענקית".

בובי מילבסקי, מאמן נבחרת צפון מקדוניה. Alex Grimm, GettyImages
"אף אחד לא נתן לנו הרי סיכוי ועשינו את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות מוקדמות המונדיאל". מילבסקי/GettyImages, Alex Grimm

מה קורה בבית בצפון מקדוניה?

"שמע, נאלצנו לחזור מאיטליה לסקופיה כי אי אפשר היה להזמין כרטיסי טיסה מראש כי לא ידענו מה ייצא בין פורטוגל לטורקיה, ובוא נגיד את האמת, גם לא נתנו לנו יותר מדי סיכוי באיטליה. אז חזרנו הביתה וברור שהמדינה בשיגעון. צפון מקדוניה היא לא מדינה גדולה. בערך שני מיליון תושבים כשיותר ממחצית גרים בבירה סקופיה. כולם סביב המשחק מחר וכולם מחכים לו. זו הרי לא מדינה עשירה ויש הרבה עוני. המשחק הזה הוא הדבר הכי גדול שיש במדינה".

מה תגיד לשחקנים?

"אני מאוד גאה בהם על מה שהם עשו בשלב הבתים ומה שהם עשו באיטליה ואני רוצה שהם ייהנו. שיידעו ליהנות גם ממה שמחכה לנו מחר בדרגאו של פורטו. אף אחד לא נתן לנו הרי סיכוי ועשינו את אחת ההפתעות הגדולות בתולדות מוקדמות המונדיאל. להדיח את אלופת אירופה ועוד בבית שלה זה משהו שלא קורה כל יום, בטח לא למדינה קטנה כמו צפון מקדוניה, אבל עשינו את זה ועכשיו הפנים לפורטוגל שהיא שוב פייבוריטית".

תעריך את הסיכויים לעומת מה שהיה לכם מול איטליה.

"אני מניח שזה אותו דבר. הפער בין איטליה לבינינו זהה לפער בין פורטוגל לבינינו. עשינו את זה פעם אחת. אפשר לעשות זאת שוב".

עוד בוואלה!

פורטוגל לא מזלזלת בצפון מקדוניה: "בשביל לנצח באיטליה צריך איכות"

לכתבה המלאה
שחקני נבחרת צפון מקדוניה חוגגים. רויטרס
"ברור שהמדינה בשיגעון". צפון מקדוניה נרגשת/רויטרס

משה אוחיון החזיק לך אצבעות חזק.

"אני אוהב את משה. הוא כמו אח קטן עבורי. אני יודע שבאשדוד אוהבים אותי וזוכרים אותי לטובה וזה לא משנה אם פחות הלך לי כשבאתי לאמן את הקבוצה לפני כמה שנים. זה מקצוע המאמן ואני מבין את זה לגמרי. אשדוד היא חלק ממני וגם ברגעים הגדולים האלה כאן, אני חושב על אשדוד".

ממשיך לעקוב?

"בוודאי. הם עשו עונה שעברה מצוינת עם רן בן שמעון. העונה הלך פחות טוב. לשמחתי הם ניצחו במשחק האחרון וכנראה הבטיחו את ההישארות בליגה. אני אוהב את אשדוד ומקווה שהאנשים שם שעוד זוכרים אותי, יחזיקו לנו אצבעות מחר".

בובי מילבסקי מאמן מ.ס. אשדוד. אדריאן הרבשטיין
עדיין זוכר, עדיין בלבו. מילבסקי באשדוד/אדריאן הרבשטיין

אם היית פנוי עכשיו אולי היית מקבל הצעה לאמן את נבחרת ישראל. אפילו שיחקת מול יוסי בניון לו יהיה משקל מרכזי במינוי המאמן הבא.

"זה לא אתי לדבר על זה עכשיו. אני לפני משחק חשוב וגדול מחר. אני יודע שנבחרת ישראל עוברת שינויים והצוות האוסטרי עזב. אני תמיד מאחל טוב לכדורגל הישראלי".

איך עושים הישג כזה? איך ישראל יכולה גם להגיע אחרי הרבה שנים לשלב כזה שרק משחק אחד מפריד בינה לבין השתתפות בגביע העולם?

"יש הרבה מה להגיד על זה ואני מוכן לתת כמה תשובות, אבל זה לא הזמן. בגדול, אין תחליף לעבודה ולדרך. צריך לעלות על הגל הנכון ולהתמיד בו".

ברור לך שניצחון מחר וכל אירופה תדבר עליך. תהיה חצי אלוהים בצפון מקדוניה לנצח.

"אני משתדל לא לחשוב על זה בכלל ולהיות מרוכז בעבודת ההכנה שלי ושל השחקנים למחר. אני מבין בדיוק אילו השלכות יכולות להיות לניצחון שלנו, אבל אני משתדל לחשוב רק מקצועית על מה שמחכה לנו והולך להיות לנו ערב שכל אחד חולם להיות שותף לו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully