וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גבריאל דק: "ב-NBA לא קיבלתי הזדמנות להוכיח את עצמי"

24.3.2022 / 12:00

העזיבה הפתאומית מריאל מדריד לאוקלהומה סיטי ("תזמון לא טוב למועדון, אך אולי ההזדמנות לא תחזור"), החוויה בארצות הברית ("אין לי מושג מה היה חסר, כי שיחקתי מעט מאוד") והחזרה המהירה לקבוצה מקרטעת. פורוורד הבלאנקוס בריאיון לפני מכבי תל אביב

תקציר: ריאל מדריד - מנרסה 86:75/ספוקט1

ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס, ווילי הרננגומס, לוקה דונצ'יץ', פקונדו קמפאסו, אוסמן גארובה. כל אלה היו כוכבים גדולים בריאל מדריד שבמהלך השנים האחרונות עשו את הקפיצה מהקבוצה של פאבלו לאסו ל-NBA. אך העזיבה שהפתיעה אולי יותר מכולן הייתה זו של גבריאל דק, שבחודש אפריל אשתקד, רגע לפני תחילת הפלייאוף ביורוליג ובליגה הספרדית, החליט לשלם כשני מיליון אירו מכיסו כדי להתיר את חוזהו ולחתום באוקלהומה סיטי ת'אנדר לארבע עונות, במהלכן הוא היה אמור להרוויח 14.5 מיליון דולר.

אלא שקריירת ה-NBA של דק, שקיווה לתקוע יתד בארצות הברית לאחר שביסס את עצמו כשחקן בכיר מחוצה לה, נמשכה 17 משחקים בלבד - ותוך תשעה חודשים בלבד הוא מצא עצמו שוב בריאל מדריד. רגע לפני שהוא עולה עם הבלאנקוס למפגש עם מכבי תל אביב, הערב ביד אליהו, הפורוורד העניק ריאיון בלעדי לוואלה! ספורט, בו דיבר על החוויה בליגה הטובה בעולם והחזרה המהירה לקבוצה מבירת ספרד.

קח אותי להחלטה שלך לעבור לאוקלהומה סיטי לפני שנה, דווקא בתזמון שזה קרה.

"קיבלתי את ההחלטה בתזמון שמן הסתם לא היה טוב למועדון, אבל זו הייתה הזדמנות שאולי לא תחזור בעתיד ולכן החלטתי לעזוב באופן פתאומי, אבל זה כבר מאחוריי ועכשיו אני שוב בריאל מדריד. אני מרגיש כאן בבית ושמח לחזור".

גבריאל דק שחקן ריאל מדריד. Sonia Canada, GettyImages
חזר מהר לספרד. גבריאל דק/GettyImages, Sonia Canada

דק (26, 1.98) הצטרף לריאל מדריד ב-2018, אחרי שהוביל את סן לורנסו הארגנטינית לזכייה בשתי אליפויות מקומיות ברציפות, ולאליפות יבשתית למועדונים. בתום עונתו הראשונה בספרד, הוא כיכב בנבחרת ארגנטינה שנעצרה רק בגמר המונדובאסקט. כשעזב את ריאל אשתקד, הוא כבר היה אחד מעמודי התווך בקבוצה שהוליכה את הטבלה בליגה, אבל בלעדיו הבלאנקוס הפסידו לברצלונה בגמר הפלייאוף והודחו ברבע גמר היורוליג על ידי אנאדולו אפס, בתום חמישה משחקים בשלב ההצלבה. תחילת דרכו ב-NBA היוותה המשך ישיר ליכולת הטובה מאירופה, עם ממוצעים של 8.4 נקודות ו-4 ריבאונדים ב-10 המשחקים בהם הספיק להופיע בעונה שעברה. למרות זאת, בעונה הנוכחית הוא זכה לשחק רק 56 דקות במצטבר, ובחודש ינואר הת'אנדר החליטו להשתחרר מחוזהו כדי לחסוך את שכרו.

"כשחקן, באופן טבעי אתה רוצה לשחק ולהיות על המגרש בכל משחק. זה לא נפל בחלקי בחלק השני שלי שם, אבל נהניתי מכל דבר שיצא לי לחוות", מספר דק על התקופה באוקלהומה סיטי. "אני חושב שהחוויה עזרה לי והוסיפה לי. עכשיו אני כאן בחזרה, עם החברים לקבוצה והאנשים במועדון שמכירים אותי, ושמח על ההזדמנות להשתפר מיום ליום".

בעצם גילית שלא כל הנוצץ זהב.

"כן, כמובן שנסעתי לשם עם המון ציפיות שאוכל לשחק ולהיות טוב, ולנסות להישאר שם. זה לא יצא, אבל זה לא מוריד ממי שאני כשחקן ולכן אני ממשיך על אותו מסלול ועובד באותה צורה".

מה אתה מרגיש שהיה חסר לך כדי להתבסס שם?

"האמת שאני לא יודע, כי לא קיבלתי את ההזדמנות להוכיח. שיחקתי מעט מאוד דקות במעט מאוד משחקים, אז מהבחינה הזאת אין לי מושג".

סימנת לעצמך כמטרה לחזור לשם בקרוב, או שזה כבר לא על הפרק?

"לא, אני חושב שכבר קיבלתי את ההזדמנות לחוות ולהכיר את ה-NBA במעט זמן שהייתי שם. עכשיו אני חתום לשלוש שנים בריאל מדריד ואני מפוקס בלהיות טוב ולהצליח כפי שעשיתי לפני שעזבתי. אני מנסה לחזור למשחק שלי, לקצב שלי ולהשתלב ב-100% בחזרה בקבוצה".

פאבלו לאסו, מאמן ריאל מדריד. Sonia Canada, GettyImages
דק מספק את הסחורה, אבל ריאל מדריד מקרטעת. לאסו/GettyImages, Sonia Canada

שלשום סיפק דק את משחק השיא שלו מאז שובו לריאל: לאסו לא הוריד אותו לשנייה מהפרקט בביקור אצל אנאדולו אפס, והפורוורד החזיר עם 23 נקודות ו-10 ריבאונדים, אולם זה לא הספיק לספרדים שנוצחו 93:90. בכלל, מדריד חווה תקופה לא פשוטה כלל בשבועות האחרונים; אחרי שהפסידה רק פעם אחת ב-22 המשחקים שערכה מה-31 באוקטובר ועד ה-23 בינואר, היא ירדה מנוצחת ב-11 מ-21 המשחקים שקיימה מאז, כולל רצף מפתיע של ארבעה הפסדים ביורוליג שאף עלה לה באיבוד המקום הראשון לברצלונה.

מה לא עובד לכם בתקופה האחרונה?

"אלה תקופות שיש לכל קבוצה. בכל הקבוצות קורה שיש רצף של ניצחונות, ואז תקופה של הפסדים. זה חלק מהמשחק ומשהו שצריך לנסות לשפר. אתה לא מגיע באותה הגישה לכל המשחקים, אבל כשאתה מבין מה הטעויות והדברים שעשית רע במשחק, אתה מנסה לשפר את זה למשחק הבא. אולי זה מצליח ואולי לא כל כך, אבל צריך להמשיך לעבוד כי זאת הדרך".

גם למשחק נגד מכבי תל אביב תגיע ריאל מדריד תחת לחץ, שכן לפני ההפסד בטורקיה היא נכנעה למנרסה בליגה. דק, שגם נגד מנרסה הצטיין עם 21 נקודות ושישה ריבאונדים, יודע שביד אליהו מצפה לקבוצה שלו אתגר לא פחות גדול: "כולם יודעים שזה מגרש שקשה לשחק בו. אנחנו יודעים שלשחק בחוץ ביורוליג זה קשה מאוד, כל הקבוצות במפעל רוצות לנצח במשחקי הבית לעיני הקהל שלהן. זה אולם שבו מופעל עליך המון לחץ. קרוב לוודאי שהמשחק יהיה קשה מאוד ועם הרבה אינטנסיביות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully