וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניון: "דיברתי עם בלבול שעות, אני חושב שהוא הלך רחוק מדי"

שעה קלה לאחר הפרידה מהמאמן עקב המחלוקת סביב דניאל פרץ, המנהל המקצועי של הנבחרת הבהיר שהוא יהיה מעורב בקביעת הסגל, הצהיר כי לא יעמוד על הקווים בשום תרחיש וגילה שערן זהבי לא יזומן לסגל בשל עומס. גדי ברומר ואלון חרזי יעמדו על הקווים נגד גרמניה ורומניה

המנהל המקצועי של נבחרת ישראל יוסי בניון במסיבת עיתונאים אחרי פיטורי מרקו בלבול/צילום: צילום: ניב אהרונסון, עריכת וידאו: גלעד מן מנהיים

העידן שאחרי וילי רוטנשטיינר ושל יוסי בניון כמנהל המקצועי החדש ייצא לדרך בשבת הבאה עם משחק ידידות בגרמניה וכעבור שלושה ימים ייערך משחק נוסף בארץ נגד רומניה, אבל לא כך ציפו בהתאחדות לכדורגל שייפתח (ויסתיים) עידן מרקו בלבול.

בלבול, שהיה בקמפיין האחרון עוזרו של רוטנשטיינר, אמור היה להוביל לפחות זמנית את הנבחרת, אולם פוטר הבוקר (חמישי) על ידי יוסי בניון בעקבות סירובו לשחרר לנבחרת הצעירה את דניאל פרץ, שוער מכבי תל אביב. מי שיתפוס את מקומו של בלבול בשני המשחקים הקרובים יהיה גדי ברומר, מאמן נבחרת הנערים, כשלצדו יהיה גם אלון חרזי, מאמן הנוער של מכבי חיפה שגם כך היה בצוות של בלבול יחד עם פול גרובס, מאמן השוערים גיורא אנטמן ומאמן הכושר ערן שדו שיהיו חלק מהצוות גם בשבוע הבא.

יוסי בניון המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
בלבול התעקש על פרץ, בניון לקח החלטה לא פשוטה ביומו הראשון בתפקיד/ניב אהרונסון

בלבול אמור היה להתייצב למסיבת עיתונאים ובמהלכה גם לפרסם את הסגל למשחקי הנבחרת, אלא שבעקבות הפיטורים התייצב במקומו המנהל המקצועי החדש, שמינויו אושר רשמית רק אתמול.

בפתח דבריו אמר בניון: "היו לי המון שיחות עם מרקו לקראת שני משחקי של הנבחרת הצעירה נגד פולין וגרמניה. מרקו הסביר את הדברים מהצד שלו ואני ניסיתי להסביר ולשכנע בהמון שיחות. מרקו הוא בן אדם מדהים שגם אימן אותי וגם שיחקתי איתו ואנחנו ביחסים מצוינים, אבל ככל שהשיחות התקדמו הבנו שזה לא הולך לשום מקום והסברתי לו שהתקבלה החלטה סופית שדניאל פרץ יהיה בנבחרת הצעירה. אחרי שיחות עם אורן חסון ויילה חוס שגיבו את ההחלטה, מרקו אמר שהוא לא מקבל את ההחלטה ושהוא חושב שדניאל פרץ חייב להיות אך ורק בבוגרת. כמה שניסיתי להסביר לו את ההחלטה, הוא אמר שמבחינתו קשה לו לקבל ולכן החלטתי באותו הרגע שדרכינו ייפרדו, עם כמה שזה כואב לי כי זה בן אדם שאני אוהב והסתדרתי איתו. אנחנו צריכים לתת לנבחרת הצעירה את כל הכלים כדי להצליח ולשמח את עם ישראל".

אם בלבול פוטר או התפטר: "אנחנו לא במשחקי כוח. אני רק יום אחד בתפקיד ונאלצתי להתמודד עם החלטה מאוד קשה. דיברתי עם מרקו שעות מהרגע שמוניתי לתפקיד ואמרתי לו שאולי לא היינו מגיעים לסיטואציה אם הייתי בתפקיד לפני שבועיים, אבל הגעתי לפה כמנהל מקצועי ואני החלטתי שדניאל יהיה אך ורק בצעירה - אין לי ספק שהוא יהיה חלק מהנבחרת הבוגרת בעתיד. מרקו חזר המון פעמים על כך שקשה לו להסכים עם ההחלטה הזו, הוא באמת האמת שהוא צריך את דניאל איתו, אבל הסברתי לו שהוא חייב לקבל את ההחלטה שלי. זה פחות משנה אם הוא עזב או שהעזבנו, מרקו רצה מאוד שהנבחרת תצליח. הוא לא ביקש ממני שום שחקן אחר חוץ מדניאל פרץ".

יוסי בניון המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
"ככל שהשיחות התקדמו הבנו שזה לא הולך לשום מקום"/ניב אהרונסון

איך תשפיע עזיבת בלבול על הנבחרת ועל דרכו כמנהל מקצועי: "אני לא הבוס, אבל הביאו אותי כדי לקבל החלטות מקצועיות ונכונות לנבחרת. אין שום סיבה שזה ישפיע על הנבחרת, כי כולם ידעו שמרקו מאמן זמני. לא באתי להפריע, אלא ללמוד, להבין איך מתנהלים ולעתיד הכל פתוח. הצוות שאמור היה להיות עם בלבול, חרזי גרובס ואנטמן יישארו לנסיעה הקרובה, ואני מאמין שנצרף עוד איש מקצוע".

סגל הנבחרת לשני המשחקים הבאים: "הביאו אותי גם כדי להיות מעורב בסגל ועד הערב אני והצוות שאמרתי לכם נחליט עליו. צריך עוד להשלים את הסגל ואני גם יכול להודיע שערן זהבי לא יהיה חלק מהמשחקים הקרובים על סמך שיחות עם הצוות הפיזיולוגי של פ.ס.וו ומכיוון שהוא רק חזר מפציעה לא פשוטה ונמצא מעומס. החלטנו שזה נכון לתת לו להישאר בקבוצה כדי שנקבל אותו ביוני בצורה הכי טובה".

אם הוא יאמן מול גרמניה: "אין סיכוי שזה יקרה, אפילו לא לדקה. אין לי שום כוונה להיות על הדשא. אני לא יכול לומר לכם שמות (של מועמדים), אנחנו נחשוב מה הדבר הכי נכון ואין ספק שנצרף אדם נוסף לצוות הקיים. מאמין שעד הערב תדעו על המאמן ועל הסגל".

יוסי בניון המנהל המקצועי של נבחרת ישראל. ניב אהרונסון
לא מתכוון לעמוד על הקווים אפילו לדקה/ניב אהרונסון

ההתעקשות של בלבול על פרץ: "הנבחרת הבובגרת היא מעל כולם ונכון שכולנו שואפים שהשחקנים הטובים יתקדמו לשם, אבל אני צריך להיות טיפש כדי לא להתחשב ברגע כזה חשוב של הנבחרת הצעירה - לא בכל קמפיין יש הזדמנות לעלות, אז למה שלא נעשה הכל בשביל שהיא תעלה לטורניר גדול? אני לא רואה בזה פגיעה בנבחרת הבוגרת. אני חושב שהוא הלך רחוק מדי, יש לנו שוערים מספיק טובים כמו אופיר מרציאנו שהיה אולי השחקן הכי בולט בקמפיין האחרון אחרי ערן זהבי, למרות שדניאל יהיה שוער גדול".

הצערת סגל הנבחרת: "אני בסך הכל יום בטורניר. הייתי בטוח שלנסיעה הזו אצטרף בעיקר כצופה כדי לראות את ההתנהלות ודבר כזה נפל עליי הרבה יותר מהר ממה שחשבתי. אני רוצה לעבור את הנסיעה הזו בצורה חלקה, כרגע אני פחות מתייחס לגילים של השחקנים כי אם אחשוב ששחקן בן 17 או 34 ראוי להיות בנבחרת ויכול לתרום לה, הוא יהיה פה".

המאמן הבא של נבחרת ישראל: "אשב עם מאמנים ישראלים וגם עם זרים, ומי שאשחוב בסוף שהוא יתאים אז אין לי ספק שאשכנע את מי שצריך שהוא האדם המתאים. בעתיד אמליץ על מי שצריך, יש את הוועדה והמאמן ייקבע בהתאם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully