וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל שמסי זכה ולא לבנדובסקי? בכדור הזהב הודיעו על שינויים

במגזין היוקרתי הודיעו כי מעתה הבחירה לא תהיה על סמך שנה קלנדרית, אלא על פי הישגי השחקן בכל עונה (אוגוסט עד יולי) וגם מספר הבוחרים צומצם משמעותית

סיכום השבוע של ספורט1, 10.3/ספורט1

ליאונל מסי זכה בסוף 2021 בכדור הזהב השביעי שלו, בחירה שכזכור עוררה הדים ברחבי העולם. אין עוררין על כך שהפרעוש הוא אחד השחקנים הטובים בעולם (אם לא הטוב שבהם), אבל הדעה הרווחת הייתה שרוברט לבנדובסקי, חלוץ באיירן מינכן, היה ראוי יותר מכולם לזכות בפרס על מספריו והישגיו ב-2021.

היום (שישי) הודיע המגזין הצרפתי היוקרתי "פראנס פוטבול" על שינויים בשיטה ובבחירת הזוכה, שינויים שייכנסו לתוקף כבר השנה וכמובן שישפיעו על הזוכים העתידיים, אבל כעת בתקשורת באירופה תוהים אם השינויים לא נעשו אך ורק לאור הבחירה ה"לא צודקת" במסי, כפי שרבים טענו וטוענים גם היום.

ליאונל מסי שחקן פריז סן ז'רמן מציג את כדור הזהב. רויטרס
אם השינוי היה מתבצע קודם, הוא לא היה זוכה בכדור השביעי. מסי/רויטרס

כדור הזהב הוא פרס הכדורגל היוקרתי מכולם שנוסד כבר ב-1956 ועד היום בחירת שחקן השנה הייתה נעשית על סמך שנה קלדנרית, משמע מחודש ינואר ועד דצמבר, כשהמצביעים היו עיתונאים מכל רחבי העולם, מכל המדינות החברות בפיפ"א. מעתה ואילך, הודיעו מארגני כדור הזהב כי רק נציגי המדינות שבמקומות 1 עד 100 בדירוג פיפ"א יהיו רשאים לבחור, כשהשינוי נובע מתוך רצון להגביל את ההצבעות של המדינות "הקטנות", שלעתים לא באמת מתחשבות בהישגים הספורטיביים. לראיה, אם השינוי היה נעשה שנה קודם, רוברט לבנדובסקי היה מקדים את ליאונל מסי וזוכה בכדור הזהב הראשון שלו - לבנדובסקי קיבל 30 נקודות יותר ממסי אם לא סופרים את הצבעות נציגי המדינות שמחוץ למאה המקומות הראשונים.

כדור הזהב 2021. FRANCK FIFE, GettyImages
מי יזכה בכדור הזהב ב-2022?/GettyImages, FRANCK FIFE

מארגני התחרות גם הודיעו שאין יותר להתחשב בהישגי העבר ובקריירה של השחקן אלא אך ורק באותה עונה ספציפית, שינוי נוסף שאולי מחדד את אי שביעות הרצון מעובדה שמסי זכה השנה על אף שהיה רחוק משיאו ביחס לעונות קודמות והתקשה להגיע להישגים דומים לאלו של רוברט לבנדובסקי ואולי גם של מוחמד סלאח מליברפול.

מכיוון שמעתה הבחירה לא תהיה על פי שנה קלנדרית, ההצבעות יתבססו אך ורק על ההישגים הספורטיביים של השחקנים מחודש אוגוסט ועד יולי. חלק ממשמעות השינוי הוא שגם מונדיאל 2022 בחורף הבא בקטאר לא ייחשב בהצבעות לפרס כדור הזהב 2022, אלא רק בפרס שיוענק ב-2023.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully