וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פ.ס.ז' טבעה במדריד". מסי חוטף, "נזק" עם אמבפה, פוצ'טינו יפוטר?

עודכן לאחרונה: 10.3.2022 / 9:49

הפרשנים חותכים: "במשחקים כאלה צריך חוזק מנטלי, בפריז עסוקים בשבוע האופנה ובטיק טוק". פוצ' יודע: "התקופה הקרובה תהיה קשה", מסי קיבל ציון נמוך: "היה מעורב, אבל לא תרם"

לוקה מודריץ' חוגג בחדר ההלבשה את הניצחון של ריאל מדריד/אתר רשמי, ריאל מדריד

העובדה שמאוריסיו פוצ'טינו לא יהיה מאמן פריז סן ז'רמן בעונה הבאה כבר נחשבת למוגמרת, אבל בצרפת התחילו לתהות אחרי ההפסד 3:1 לריאל מדריד, האם הארגנטינאי עוד יעמוד על הקווים בסוף השבוע הקרוב.

פריז סן ז'רמן שוב חוותה התמוטטות מנטלית על אדמת ספרד ושוב הודחה מליגת האלופות - הפעם בשמינית הגמר. הקבוצה מבירת צרפת ניצחה 0:1 במשחק הראשון, הוליכה בתוצאה זהה עד הדקה ה-61 ונראתה בלתי פגיעה, אבל שלושער של קארים בנזמה בתוך 18 דקות שלח אותה להסתפק בפירורים, כלומר בתארים המקומיים.

"פריז סן ז'רמן טבעה נגד ריאל", כתבו ב"לאקיפ" והעיתונאי דניאל ריולו אמר ב-RMC: "כדי לעסוק בספורט ברמה הכי גבוהה, צריך צניעות וחוזק מנטלי. פ.ס.ז' מתכוננת למשחקים כאלה בשבוע האופנה ובטיק טוק".

מהומה אחרי המשחק
תסכול בפריז: אל חלאיפי השתולל ואיים, עימות בין ניימאר לדונארומה
ניימאר האשים את השוער בספיגה, בין השניים כמעט פרצה קטטה

ליאונל מסי, שחקן פריז סן ז'רמן. רויטרס
כמעט לא הורגש במחצית השנייה. מסי/רויטרס

"הספיגה הראשונה שינתה את המשחק", אמר פוצ'טינו לקאנאל פלוס, "במשך 60 דקות היינו טובים יותר מריאל מדריד. עשינו טעויות, אי אפשר להכחיש את זה. התחושה רעה כי היינו יותר טובים בשני המשחקים, אבל הפסדנו את העימות בזה בתוך 10 דקות לא טובות".

הארגנטינאי הוסיף: "פריז סן ז'רמן רודפת אחרי ליגת האלופות כבר כמה שנים. אני מאוד מאוכזב, מתוסכל - אבל דברים כאלה יכולים לקרות. השבועות הקרובים לא יהיו קלים".

אבל פוצ'טינו לא היה היחיד שחטף. באתר הפופולרי Get French Football News חילקו ציונים נמוכים במיוחד לג'אנלואיג'י דונארומה (3) ומרקיניוס (2) שטעויות שלהם הוליכו לספיגות, אבל גם ליאונל מסי ספג ביקורת.

"הוא היה יותר מעורב מאשר במשחק הראשון, אבל לא הייתה לא תרומה משמעותית", כתבו ונתנו לו ציון 5. כזכור, מסי מאוד כעס על היחס של הביקורת בתקשורת הצרפתית אחרי המשחק הראשון נגד ריאל מדריד ומעניין יהיה לראות איך הדברים יראו בימים הקרובים.

מאמן פריז סן ז'רמן מאוריסיו פוצ'טינו. David Ramos, GettyImages
"הודחנו בגלל 10 דקות לא טובות". פוצ'טינו/GettyImages, David Ramos

* ניימאר וקיליאן אמבפה הגיעו ל-12 שערים משותפים מאז עונת 2017/18 - חמישה יותר מכל צמד אחר (מסי-סוארס, פירמינו-סלאח סיפקו שבעה).

* קיליאן אמבפה כבש שמונה שערים בשלבי הנוקאאוט של ליגת האלופות מאז פתיחת העונה שעברה - שלושה יותר מהשחקן שאחריו.

* פריז סן ז'רמן מעולם לא הצליחה לשמור על שער נקי במשך שני משחקים רצופים בליגת האלופות (39 משחקים).

* הצרפתים ספגו שלושה שערים ב-16 דקות ו-41 שניות - הכי גרוע שלהם מאז ה-6:1 מול ברצלונה.

* קארים בנזמה הוא השחקן הצרפתי הראשון שכובש שלושער ומעלה בשלושה משחקים שונים בליגת האלופות.

* קארים בנזמה פתח אמש בפעם ה-500 במדי ריאל מדריד בכל המסגרות, והוא הזר שנמצא במקום השני בנוגע למניין ההופעות שלו בבלאנקוס אחרי רוברטו קרלוס (524).

* בנוסף, בגיל 34 ו-80 ימים, הפך חלוצה הצרפתי של ריאל מדריד לשחקן הכי מבוגר שמבקיע שלושער בליגת האלופות ובכך עקף את אוליבייה ז'ירו.

מסי השלים משחק תשיעי רצוף שהוא לא כובש מול ריאל מדריד - הרצף הכי ארוך שלו מול כל יריבה לאורך הקריירה שלו. "זו האכזבה הגדולה בקריירה שלו", נכתב עליו ב"קלארין" הארגנטיני, "זה הטורניר החשוב שיש, שבו הוא לא זכה כבר שבע שנים, וסיכוייו רק נהיים קטנים יותר".

לטענת הפרשן ריו פרדיננד, "אי אפשר להאשים את פוצ'טינו. יש לך את מסי, יש לך את ניימאר, יש לך את אמבפה, שלושה סופרסטארים, וכל מאמן יכול 'לוותר' על שחקן ולאפשר לו לא לחוץ ולהשתתף במשחק ההגנה. אבל כשיש לך שלושה, בלתי אפשרי להצליח במפעל אינטנסיבי כמו ליגת האלופות. זה יכול להספירק לאליפות בצרפת, לא לצ'מפיונס". לטענת מייקל אואן, "כבר אמרתי שפ.ס.ז' לא יכולה לזכות בליגת האלופות, כי זו קבוצה רכה, רכה מאוד, הם תמיד היו רכים. אנשים אומרים, 'תראה כמה כוכבים יש להם'. אבל ריאל מדריד הוכיחה שזה משחק קבוצתי". הפרשן סטיב מקמנמן, ששיחק בעבר בריאל מדריד, אמר על פ.ס.ז': "בכל פעם שהם עומדים בלחץ, הם פשוט נמסים".

וכמובן, בצרפת תוהים איך ההפסד ישפיע על קיליאן אמבפה ועל עתידו. כידוע, החוזה שלו בפריז מסתיים, והצרפתים מנסים להחתים אותו על חוזה ארוך וחדש. הניצחון הראשון על ריאל נתן לפ.ס.ז' הרבה ביטחון ואמונה שאמבפה יבין שהוא נמצא בקבוצה בכירה ואיכותית, שיוכל לזכות איתה בתארים ותהילת עולם, אבל כעת אחרי ההפסד ב"ל'אקיפ" כותבים: "למרות השער שכבש, אמבפה לא יכול היה למנוע את ההדחה של פ.ס.ז', למרות עוד הופעה מצוינת. ההפסד הזה יישאר איתו הרבה זמן, ויותיר חותם... ייקח כמה ימים כדי להבין את המשמעות. אין ספק שזה הפסד שמטריד את פ.ס.ז', ועלול להם ביוקר. הוא עשה להם הרבה נזק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully