וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבצ'נקו ביקש בדמעות: "פתחו את הלב בפני אוקראינה"

המאמן התראיין לטלוויזיה האיטלקית וזעק לעזרה עבור ארצו המותקפת: "המדינה שלי עוברת גיהנום. חסרים דברים בסיסיים"

בווידאו: מעצר של מפגיננים רוסים נגד המלחמה באוקראינה/צילום: רויטרס

אנדריי שבצ'נקו התראיין אתמול (ראשון) לטלוויזיה האיטלקית והביע בדמעות את כאבו בעקבות הפלישה הרוסית לאוקראינה. המאמן בן ה-45 מתגורר כיום בלונדון, אך משפחתו חיה באוקראינה ובחרה להישאר למרות המלחמה, ושבצ'נקו יצא בקריאה לעזרה עבור בני עמו. "אני מבקש מכם, פתחו את הלב בפני העם שלי, בפני הנשים, הילדים והקשישים שזקוקים לעזרה שלכם כל כך", הפציר שבצ'נקו בצופי RAI, "תגרמו להם להרגיש כמו שגרמתם לי להרגיש".

האוקראיני, שכיכב כזכור באיטליה כשחקן במדי מילאן, ועד לאחרונה גם הדריך את גנואה במשך מספר חודשים, הסביר: "אנחנו מבקשים עזרה במימון מזון וציוד רפואי, שהולכים ואוזלים באוקראינה. אנחנו זקוקים להכל, אבל גם לתמיכה מורלית. אנשים צריכים למחות ולדבר יותר, אוקראינה זקוקה ליותר אנושיות. עלינו להפגין כדי לעצור את המלחמה הזו, לנסות בכל דרך לעזור למדינה שלי בקרב הזה, לסיים את המלחמה מהר ככל האפשר. אנחנו חייבים לעצור את כל האבידות בנפש. מלחמה זה הדבר הכי גרוע שיש. המדינה שלי עוברת גיהנום כרגע. אני מנסה לפנות ללב של אנשים כדי לגייס משאבים ועזרה, יש כל כך הרבה אנשים באוקראינה שזקוקים לה".

נזקי הפלת מטוס קרב רוסי בצ'רנייב, אוקריאנה 5 במרץ 2022. רויטרס
"עוברים גיהינום". אוקראינה תחת אש/רויטרס

שבצ'נקו הוקיר תודה לכל מי שהביע תמיכה במולדתו והוסיף: "עולם הספורט מוכיח שהוא לצד אוקראינה. הרבה כבר נעשה, אבל חשוב שנגייס משאבים. דיברתי המון עם השגריר האיטלקי כדי לזרז ולהבין כיצד לממן עזרה. המון מקלטים והמון אנשים לוקים בחוסר בצרכים בסיסיים. חייבים לנסות לשכנע את רוסיה להפסיק את האש ולמצוא פיתרון דיפלומטי כדי לעצור את המלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully