וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעלת הבית: מנצ'סטר סיטי הביסה 1:4 את מנצ'סטר יונייטד

האלופה הביסה את יריבתה העירונית אחרי שלוש שנים וחצי ללא ניצחון ביתי בדרבי. דה בראונה כבש פעמיים (5 ו-28), בישל באומנות למחרז (68) והאלג'יראי השלים צמד בדקה ה-90 כדי להגדיל את הפער בפסגה מליברפול לשש נקודות, השוויון של סאנצ'ו (22) החזיק מעמד שש דקות

תקציר: מנצ'סטר סיטי - מנצ'סטר יונייטד 1:4/ספורט1

מנצ'סטר סיטי הגיעה לדרבי נגד מנצ'סטר יונייטד בידיעה שהיא מוכרחת לנצח. ליברפול גברה אתמול (שבת) 0:1 על ווסטהאם וצימקה ממנה את הפער לשלוש נקודות, אבל הסיטיזנס לא הגיעו למפגש רק במטרה להכפיל את היתרון מהמדורגת שנייה, אלא גם כדי לנצח את מנצ'סטר יונייטד במשחק בית לראשונה מאז נובמבר 2018 - בשלושת משחקי הדרבי שאירחה מאז, היא הפסידה. היום היא גמלה לה על שלוש שנים וחצי ללא ניצחון ביתי עם 1:4 מהדהד וכמובן שהפער מליברפול שוב עומד על 6 נקודות.

קווין דה בראונה, קשר מנצ'סטר סיטי. רויטרס
צמד מהיר בדרבי בדרך לניצחון ביתי ראשון בדרבי מאז 2018/רויטרס

במשחק המרכזי של המחזור ה-28 בפרמיירליג, היתרון של הסיטיזנס על השדים האדומים היה ברור מהפתיחה. יונייטד אמנם הגיעה ללא כריסטיאנו רונאלדו ואדינסון קבאני הפצועים והמאמן הזמני רלף רנגניק חסר גם את שחקני ההגנה רפאל וראן ולוק שואו, אבל קשה להאמין שאחד מהם היה מצליח להאפיל על ההופעה האדירה של קווין דה בראונה, הכוכב הבלגי של מנצ'סטר סיטי שכבש פעמיים ב-28 הדקות הראשונות, בישל באומנות לריאד מחרז במחצית השנייה והיה אחראי לכך שבשלב מסוים סיטי החזיקה בכדור ב-92 אחוז מהזמן על פני רבע שעה, מספר בלתי נתפס.

מחרז גם הוא השלים צמד בתוספת הזמן של המשחק כאשר נעץ את השער הרביעי והאחרון לאחר בדיקת VAR ארוכה. יונייטד עוד השיגה בפתיחה שוויון שהחזיק מעמד שש דקות בלבד אחרי שג'יידון סאנצ'ו כבש ולא חגג מול מועדון נעוריו, אבל כעת השדים האדומים במקום החמישי, ארסנל עקפה אותם בזכות הניצחון על ווטפורד, ועלולים למצוא את עצמם מחוץ לליגת האלופות בעונה הבאה.

אמנם השוער דויד דה חאה הוציא ארבעה כדורים מהרשת, אבל לפני המשחק הוא עוד נהנה מציון דרך לאור העובדה שהשתווה לוויין רוני ולפול סקולס עם 21 הופעות במשחקי הדרבי של מנצ'סטר במסגרת הפרמיירליג, רק ריאן גיגס עם 29 הופעות שיחק יותר פעמים.

דויד דה חאה, שוער מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
הוציא ארבעה כדורים מהרשת. דה חאה/רויטרס

הרכבים

מנצ'סטר סיטי: אדרסון, קייל ווקר, ג'ון סטונס, אמריק לאפורט, ז'ואאו קאנסלו, רודרי, קווין דה בראונה (אילקאי גונדואן, 80), ברנרדו סילבה, ריאד מחרז, ג'ק גריליש, פיל פודן.

מנצ'סטר יונייטד: דויד דה חאה, ארון ואן ביסאקה, ויקטור לינדלוף, הארי מגווייר, אלכס טלס, סקוט מקטומיניי, פרד, ברונו פרננדש, פול פוגבה (מרקוס ראשפורד, 64), אנתוני אלנגה (ג'סי לינגארד, 64), ג'יידון סאנצ'ו.

קווין דה בראונה שחקן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
נותר ללא כיסוי והבקיע. דה בראונה/רויטרס

מהלך משחק

דקה 5, 0:1 למנצ'סטר סיטי: איזו פתיחה מדהימה של הסיטיזנס. סילבה הוציא התקפה מהירה, מסר לגריליש וקיבל ממנו בחזרה, והגנת יונייטד שנותרה מבולבלת התירה את דה בראונה ללא כיסוי ברחבה, הפורטוגלי מצא אותו ומשם הדרך לרשת הייתה קצרה.

דקה 8: פרד כמעט השווה במהרה, אבל ניסיון שלו מקרוב נהדף על ידי אדרסון.

דקה 17: דה בראונה פילס את דרכו לרחבת אורחת ללא הפרעה ונעצר אצל דה חאה, פודן הכשיל את מגווייר בניסיון להגיע לכדור החוזר.

ג'יידון סאנצ'ו קשר מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
כבש ולא חגג. סאנצ'ו/רויטרס

דקה 22, מנצ'סטר יונייטד השוותה ל-1:1: ביצוע יפהפה של סאנצ'ו. פוגבה דהר קדימה ושלח את סאנצ'ו למתפרצת מצד שמאל, הקשר חלף על פני ווקר, היתל גם ברודרי ובעט כדור מדויק לפינה הרחוקה ופנימה. סאנצ'ו אמנם ספג שריקות בוז מאוהדי סיטי בכל נגיעה שלו בכדור, אבל לא חגג שער מול המועדון בו שיחק בצעירותו.

דקה 28, 1:2 למנצ'סטר סיטי: ואן ביסאקה שגה בהגנה ופיל פודן ניצל זאת כדי להקפיץ מעל מגווייר, לעבור אותו בקלות ולהגיע לאחד על אחד מול דה חאה. השוער בהדיפה אדירה הצליח להדוף, אבל דה בראונה השתלט על הכדור החוזר אחרי ערבובייה ברחבה ומקרוב בעט לרשת. דה בראונה הפך לשחקן הראשון של סיטי שכובש צמד בדרבי במסגרת הליגה מאז סרחיו אגוארו ב-2015.

הארי מגווייר, בלם מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
פודן הקפיץ מעליו באומנות. מגווייר/רויטרס

דקה 40: איבוד כדור של מנצ'סטר יונייטד הוביל להתקפה מהירה של הסיטיזנס שהוציא דה בראונה, פודן שקיבל ממנו את הכדור לא הצליח למצוא את המסגרת וכדור שבעט התגלגל החוצה.

דקה 41: הפעם הייתה זו יונייטד שיצאה להתקפה מהירה שסאנצ'ו יכול היה לסיים עם כדור ברשת אחרי ממסירה מפרננדש, אבל בעט רע וגבוה מעל השער.

דקה 45: מחרז כמעט העלה את סיטי ל-1:3 לפני ההפסקה, אבל דה חאה באינסטינקט נפלא הדף הצידה.

דקה 45+3: קרן של יונייטד הסתיימה בבעיטה של לינדלוף לידיו של אדרסון והמחצית הראשונה הסתיימה.

ז'ואאו קאנסלו, מגן מנצ'סטר סיטי. רויטרס
חגיגה מקומית באצטדיון איתיחאד/רויטרס

דקה 49: פודן שוב מצא את עצמו ברחבה מול דה חאה, אבל הזווית הייתה קשה והוא שוב בעט החוצה.

דקה 56: אולכסנדר זינצ'נקו האוקראיני התחיל להתחמם ליד דגל הקרן וזכה לתשואות מיושבי האצטדיון, שגם לפני המשחק הניפו דגלים ושלטים בעד העם האוקראיני ונגד הפלישה הרוסית והמלחמה.

דקה 62: דה בראונה לא היה רחוק משלושער, אבל הכדור החופשי שבעט מכ-20 מטר נקלט על ידי חאה.

דקה 68, 1:3 למנצ'סטר סיטי: אחרי שכבש פעמיים, דה בראונה עם בישול מושלם למחרז. הבלגי הרים קרן משמאל, מסר כדור מושלם לחברו האלג'יראי שבעט בנגיעה מכ-16 מטר ומצא את הפינה של דה חאה, אחרי שהכדור בדרך לשער גם פשע ברגלו של מגווייר.

דקה 73: דה בראונה שוב כמעט בישל למחרז, הפעם דה חאה היה במקום והדף את הניסיון שלו מתוך הרחבה.

דקה 79: דה בראונה הוחלף לקול תשואות הקהל, גונדואן עלה במקומו להופעתו ה-150 בפרמיירליג.

קשר מנצ'סטר סיטי ריאד מחרז. רויטרס
גם הוא חגג צמד בחגיגה על השדים האדומים. מחרז/רויטרס

דקה 81: קאנסלו עלה לבעיטת מספרת מדהימה, דה חאה הגיב מצוין ומנע שער מרהיב.

דקה 89: גונדואן היה צריך להבקיע את השער הרביעי של הסיטיזנס, אבל בעט החוצה מכ-8 מטרים.

דקה 90, 1:4 למנצ'סטר סיטי: זו כבר תבוסה. גונדואן בכדור עומק בין הבלמים מצא את מחרז, שבעט כדור חזק שדה חאה נגע בו, אבל לא מנע את כניסתו לשער. הקוון הניף דגל לנבדל, אבל בדיקה ארוכה הסתיימה באישור השער.

המחזור יינעל מחר עם המפגש בין טוטנהאם לאברטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully