וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרווח כולו של מכבי תל אביב? "המלחמה תשנה את המפה ביורוליג"

בזמן שהלחץ הציבורי להשעות את הקבוצות הרוסיות עד תום העונה הולך וגובר וגם מסינה דוחק בברתומאו "להיות יותר נחרץ", החל מאבק מתחת לפני השטח על הכוכבים שייפלטו לשוק. ביוון מסבירים: זו ההזדמנות של קבוצות כמו מכבי תל אביב לחזור לימים הגדולים

תקציר: ברצלונה - ריאל מדריד 59:64/ספורט1

הלחץ על הנהלת היורוליג להכריע בנוגע למעמדן של הקבוצה הרוסיות על רקע הלחימה באוקראינה, הולך וגובר. לפי דיווח באתר "באסקטניוז", האולטימטום שהציבה הנהלת המפעל לחזרה לפעילות של צסק"א מוסקבה, אוניקס קאזאן וזניט סנט פטרסבורג, הוא ה-21 מרץ. אם עד אז לא תתאפשר לשלוש הנציגות הרוסיות חזרה לשגרת אימונים ומשחקים, הן יושעו מהליגה עד סיום העונה.

לפי שעה, שלוש הקבוצות הרוסיות מושעות זמנית מהמפעל, אבל עדיין לא התקבלה החלטה גורפת, בניגוד לגורמים אחרים בעולם הספורט שמנדים את קבוצות וספורטאים רוסים בצורה מובהקת ומפורשת. היום גם מאמן מילאנו אטורה מסינה דחק בראשי היורוליג להצטרף למגמה העולמית, ואמר ש"היה טוב יותר אם היורוליג הייתה מסבירה את עמדתה בצורה ברורה. בינתיים הלכו על פשרה זמנית, והחליטו לחכות. זה אמנם נכון מנקודת המבט של שאר הקבוצות, אבל אין פה שום אמירה בנוגע לאלימות שרוסיה נוהגת בה כלפי אוקראינה".

לדבריו של מסינה, "גם הקבוצות הרוסיות כבר מוותרות על העונה", וכראייה לכך שחרור הזרים המאסיבי שלה מהקבוצה. היום חתם פליט ראשון של צסק"א בקבוצה אחרת, כשדניאל האקט הצטרף לוירטוס בולוניה. "הקבוצות הרוסיות מבינות שלא ייתכן שהן יסיימו את העונה, ולכן ברור שגם היורוליג צריכה להבין את זה", אומר מסינה.

אטורה מסינה מאמן מילאנו. Roberto Finizio, GettyImages
גם הוא קורא ליורוליג: קבלו כבר החלטה. מסינה/GettyImages, Roberto Finizio

כמובן שהחלטה כזו תשנה באופן דרמטי את הטבלה, ועשויה לשחק לידיים של מכבי תל אביב במאבקי ההעפלה לפלייאוף. כמו כן, החלטה כזו עשויה לזרז מהלכים נוספים אצל הצהובים, שכבר הוזכרו כמי שעשויים למנות את מאמן זניט צ'אבי פסקואל למאמנם הבא. נכון לעכשיו זניט עדיין לא קיבלה החלטה בנוגע לעתידו של פסקואל, אבל אם היורוליג תשעה אותה עד סוף העונה, סיכוי נמוך שתוכל להשאירו.

כך או כך, ביורוליג יודעים שהשינויים הגיאו-פוליטי יכול לשנות גם את המפה של הכדורסל האירופי. באתר היווני SDNA פרסמו היום כתבה העוסקת ב"מפץ הגדול" של היורוליג שיווצר כתוצאה מהעזיבה של שחקנים בכירים את הקבוצות הרוסיות.

צ'אבי פסקוואל מאמן זניט סנט פטרסבורג. רויטרס
מכבי תל אביב תזכה במאמן בכיר? צ'אבי פסקואל/רויטרס

כוכבים כמו וויל קלייברן, טוקו שנגליה, יוהאנס פויגטמן, קווין פאנגוס, מריו הזוניה, לורנזון בראון וג'ורדן מיקי עשויים להפוך לשחקנים חופשיים, וליצור אפקט דומינו בשוק בקיץ. "סביר מאוד שנראה את השחקנים האלה עומדים למעין מכירה פומבית בין קבוצות היורוליג", מסבירים ביוון. "הקיץ הקרוב ישנה את המפה ביורוליג, וההזדמנויות שייפתחו בשוק ייתנו הזדמנויות לקבוצות שפחות מצליחות בשנים האחרונות לחזור לימים הגדולים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully