וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ננו גינזבורג: "המשפחות נשארו באוקראינה, והשחקנים בלחץ נורא"

3.3.2022 / 10:50

בצל המלחמה, פרומיטיי חוזרת לשחק הערב בליגת האלופות ותארח בצ'כיה את קלוז' נאפוקה. המאמן הישראלי מספר על התחושות בקבוצה: "קבענו שעל המגרש שוכחים מכל הצרות, אבל הראש של כולם טרוד כל הזמן"

בווידאו: נזקי הפגיעה בבניין הטלוויזיה בקייב/צילום: רויטרס

אלופת אוקראינה בכדורסל, פרומיטיי, תחזור הערב (חמישי) לפעילות - ותהיה הראשונה לעשות זאת מהמדינה שנמצאת תחת מלחמה. ננו גינזבורג ושחקניו עזבו את דניפרו ועברו לצ'כיה כבר לפני כשבועיים, ו"יארחו" בנימבורק את קלוז' נאפוקה במסגרת שלב הטופ 16 בליגת האלופות.

"המצב לא פשוט והתחושות קשות", מספר המאמן הישראלי בשיחה עם וואלה! ספורט. "חלק מהנשים והילדים של השחקנים המקומיים הצטרפו כאן אליהם, אבל ההורים שלהם והמשפחות המורחבות נשארו מאחור, והם בלחץ נורא. רובם מגיעים מאזור אודסה ומקייב, ובאופן טבעי הראש שלהם טרוד כל הזמן".

ננו גינזבורג. FIBA, אתר רשמי
גינזבורג עונד סרט בצבעי הדגל האוקראיני, השבוע במשחקה של צ'כיה/אתר רשמי, FIBA

תחת הסיטואציה שנכפתה עליהם, יצאו אתמול חלק מהשחקנים להפגנה שקיימו אזרחים צ'כים למען אוקראינה ונגד התוקפנות של רוסיה. "אנחנו מקיימים הרבה שיחות בתוך הקבוצה, ועשינו בינינו הסכם שברגע שעולים למגרש - משאירים את הצרות מאחור, אבל קל להגיד וקשה יותר לבצע".

זה יהיה המשחק הראשון של פרומיטיי אחרי שלושה שבועות של השבתה, ובקבוצה מקווים שקהל מקומי יגיע לתמוך בהם לאור המצב הפוליטי. בתחילת השבוע ניצחו גינזבורג ונבחרת צ'כיה את בולגריה במוקדמות גביע העולם, וההכנסות ממכירת הכרטיסים הוקדשו לאוקראינה. הישראלי ענד סרט בצבעי הדגל - תכלת וצהוב.

פרומיטיי וקלוז' עומדות על מאזן 0:2, והמנצחת תעשה צעד משמעותי לקראת הבטחת מקומה ברבע הגמר. במקום השלישי בבית מדורגת אוניקאחה מלאגה (2:1) ובמקום האחרון נמצאת אוסטנד עם 3:0.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully