וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי תל אביב מריחה פלייאוף: "הוכחנו שאפשר להתמודד עם הגדולות"

2.3.2022 / 6:45

הצהובים קיבלו תיאבון אחרי הניצחון הדחוק על באסקוניה וברקע השעיית הרוסיות: "אפשר לנצח כל משחק". זיו התרגש, השחקנים מרוצים מהשינוי של אבי אבן, אבל האוהדים עדיין מאוכזבים, וניקולה וויצ'יץ' מוצא דרכים חדשות להסתתר מהאש

תקציר: חלק א' של הריאיון עם עודד קטש בתכנית "סערה בממלכה"/ספורט1

1. מכבי תל אביב רשמה אמש (שלישי) את ניצחון היורוליג ה-12 שלה העונה כשגברה בבית 93:94 על באסקוניה במשחק השלמה מהמחזור ה-19. בזכות הניצחון הצהובים יכולים לפנטז שוב על הפלייאוף, גם אם הקבוצות הרוסיות יסיימו את העונה.

זה היה ערב כדורסל מוזר מאוד בהיכל. מכבי פתחה רע את המשחק, אך בעזרת רבע ראשון נהדר של אנטה ז'יז'יץ' וג'יימס נאנלי המצטיין הצליחה להפוך את התוצאה וברבע השני התקרבה להפרש דו ספרתי. המחצית השנייה הייתה רעה יותר עבור הצהובים, אבל דווקא ברבע האחרון החלש שלה העונה היא התעלתה, בתחילה עם ז'יז'יץ', ולבסוף עם קליעות קלאץ' של ג'ון דיברתולומאו וסקוטי ווילבקין וחסימה גדולה של נאנלי, והצליחה לרשום ניצחון חשוב.

נאנלי וז'יז'יץ' סיימו את המשחק עם 21 נקודות כל אחד, כשסקוטי ווילבקין קולע 17 מצידו. "דיברנו הרבה השבוע על חיפוי על חברים לקבוצה", סיפר נאנלי על החסימה הגדולה שלו בסיום, "הרגשתי שהשחקן פנוי לגמרי והצלחתי להגיע אליו, זה מה שמדהים בכדורסל. יש לך הזדמנות לחפות על אנשים. יש הרבה דברים גדולים שקורים בעולם והכדורסל הוא דבר קטן, אני רק שמח לעשות מה שאני אוהב".

אנטה ז'יז'יץ' הוסיף: "זה היה משחק דרמטי עם הרבה עליות וירידות. נלחמנו חזק מאוד, השארנו את הלב שלנו על המגרש, במיוחד ברבע הרביעי. זה ניצחון חשוב בשבילנו, כולם נתנו את הכי טוב שלהם ונצטרך לבנות על זה".

בבאסקוניה באו בטענות בסיום לשיפוט בעיקר על עודף שריקות לטובת מכבי תל אביב, בין היתר לשריקה לעבירה הטכנית לחובת נבן ספאחיה פחות משתי דקות לסיום.

שחקן מכבי תל אביב אנטה ז'יז'יץ' עם סקוטי ווילבקין, יפתח זיו. דני מרון
"השארנו את הלב על המגרש". ז'יז'יץ' חוגג עם ווילבקין וזיו/דני מרון

2. מה שליווה את כל הערב ביד אליהו הייתה המלחמה באוקראינה וההשעייה, הזמנית לפחות, של הקבוצות הרוסיות. ביציעים דיברו לא מעט על האפשרות שמכבי תרוויח מן ההפקר ותיכנס לפלייאוף. כרגע, בהפחתת המשחקים נגד הקבוצות הרוסיות, מחזיקה הקבוצה במאזן של 11 ניצחונות ו-10 הפסדים.

במועדון יודעים שככל הנראה בשבועות הקרובים תיפול החלטה בנושא, ושביורוליג לא יחכו עד לסוף חודש מרץ על מנת להכריע. במכבי יודעים שדווקא עכשיו לוח המשחקים שלהם "מאוורר" יותר, ועד למשחק נגד מילאנו ב-22 במרץ מחכה להם רק משחק אחד ביורוליג, ביום חמישי הבא נגד הכוכב האדום בלגרד. ניצחון בו לצד הדחה של הקבוצות הרוסיות, יקרב את הקבוצה מאוד לפלייאוף.

"כל הסיטואציה עם המלחמה לא נעימה", אמר יפתח זיו בסיום המשחק, "אנחנו רוצים להגיע לפלייאוף בזכות הספורט וההישגים. גם אם לא מוציאים את הקבוצות הרוסיות, אנחנו עדיין בתמונת הפלייאוף. הסיטואציה מוזרה, מה שיחליטו יחליטו, לנו נשאר לעבוד קשה ולנצח משחקים".

ג'ון דיברתולומאו אופטימי מהמחשבה על האפשרות לשחק בפלייאוף נגד קבוצות בכירות ועדיפות על הצהובים. "אני מרגיש שאנחנו יכולים להתמודד עם הקבוצות הגדולות של היורוליג, הוכחנו את זה כבר. נצטרך להראות את העקביות שלנו, כי היו לנו עליות וירידות. אנחנו עדיין במלחמה על הפלייאוף, גם עם הרוסיות בתמונה. אם מישהו בקבוצה לא מאמין שניכנס לפלייאוף, אז שיהיה במקום אחר. יש לנו לוח משחקים סביר עד הסוף, אפשר לנצח בכל משחק".

שחקן מכבי תל אביב ג'יימס נאנלי עם יפתח זיו. דני מרון
פתאום העונה יכולה להיראות אחרת. נאנלי וזיו/דני מרון

3. הניצחון אמש היה הראשון של אבי אבן ביורוליג ביד אליהו. אחרי שתי התבוסות הקודמות שלו במפעל כמאמן נגד באיירן מינכן ואנאדולו אפס, ידעו במכבי כי באסקוניה היא יריבה נוחה יותר, ועדיין התקשו מאוד. אבן נראה פעיל מאוד על הקווים, ורוב הקהל קיבל אותו בצורה סבירה, לצד כמה קריאות נגדו.

"יש לנו כאבי גדילה עם שינויי המאמנים", אומר דיברתולומאו. "אבי מכניס עוד ועוד דברים שלו. עם הזמן נהיה טובים יותר, המשחקים הקודמים הראו שאנחנו צריכים להשתפר. היינו טובים יותר בהתקפה, אבל אנחנו לא יכולים להסתמך על זה שנקלע 90 נקודות בכל משחק". דיברתולומאו מנסה לפתוח דף חדש עם תחת שרביטו של אבן. "אהבתי את יאניס ואת ואסיליס, הם מאמנים נהדרים, אבל אבי נכנס ומכניס את החותמת שלו והאופי שלו, הוא עושה עבודה נהדרת בתוך הקבוצה. נלך צעד אחרי צעד, ההתלהבות שלו והחיוביות שלו מדבקת".

יפתח זיו הוסיף על המאמן החדש שלו: "אבי הביא אנרגיות חדשות. היינו תקועים לתקופה מסוימת, ואז השינוי בעמדת המאמן הגיע. תמיד כשמשנים משהו ועושים דברים חדשים, זה קצת מצליח ונותן אווירה חדשה. ניסינו לנקות את הדברים הלא טובים שלנו, להיות חיוביים. היום הביחד שלנו ניצח את המשחק, שיחקנו אחד בשביל השני כל המשחק".

מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. דני מרון
"הכניס את החותמת שלו". אבי אבן/דני מרון

4. שעה וחצי לפני ההתמודדות, כבר אפשר היה להבין שהאווירה בהיכל תהיה רחוקה מלהיות טיפוסית. הקופות הפתוחות היו מחזה שלא ראו במכבי בשנים האחרונות, ואוהדים רבים שניסו לספסר בכרטיסים שלהם לא הצליחו למכור אותם. בסופו של דבר רק 8,641 צופים היו בהיכל, תוצאה של האכזבה מהתוצאות האחרונות ומהעובדה שהמשחק נערך ביום שלישי.

בשתי הריצות של באסקוניה, ברבע הראשון והשלישי, נשמעו שריקות בוז צורמות מהיציעים, ובמהלך המשחק גם נשמעו אוהדים שקוראים קריאות נגד ההנהלה ונגד ההחלטה לא למנות מאמן במקומו של יאניס ספרופולוס, אלא להשאיר את הקבוצה בידיו של אבי אבן.

חלק מהאוהדים קראו לעבר ניקולה וויצ'יץ', אלא שהקרואטי כלל לא ישב הפעם בפרקט אלא בתאי הצפייה ביחד עם כמה מהספונסרים של הקבוצה.

המנהל המקצועי של מכבי תל אביב ניקולה וויצ'יץ'. דני מרון
משנה מקום משנה מזל? וויצ'יץ'/דני מרון

5. אם במכבי יכולים לקחת משהו חיובי מלבד היכולת של נאנלי וז'יז'יץ' מהמשחק, זה את העובדה שגם ללא קינן אוואנס שעדיין מתקשה לחזור לכושר אחרי הקורונה הצליחה הקבוצה לעבור מבחן קשה כשג'ון דיברתולומאו ויפתח זיו תורמים 8 ו-7 נקודות בהתאמה, והקבוצה שוב מאבדת רק שישה כדורים.

זיו רשם את משחקו הטוב ביותר ביורוליג והתייחס למעמדו בקבוצה. "אני יכול להתקדם ולקבל דקות משמעותיות. לצערי קרו כל כך הרבה דברים בחצי שנה הזאת שפגעו בי ועצרו אותי מלהיות שם. לאט לאט בעבודה קשה ואמונה, אני מקווה שהדברים יסתדרו. עברתי כל כך הרבה דברים, קורונה, פציעות, לא הצלחתי להיכנס לקצב שלי, אבל לא שכחתי לשחק כדורסל. לפעמים יש זיכרון קצר בעולם הספורט. אני יודע מה אני יכול לתת, ומקווה שהמכשולים מאחוריי. לא קל להיכנס פה לעניינים, לא בשנייה הופכים פה לסמל או מושיע. כל אחד בזמן שלו".

דיברתולומאו ששוב היה האקס פקטור, סיכם את החלק שלו בניצחון: "אני לא מרגיש לחץ בסיטואציה הזאת, כל שחקן צריך לשחק על החוזקות שלו, והתפקיד שלי הוא לבוא מהספסל ולשנות את המשחק. זה טבעי לי, ואם אמשיך ככה, אוכל לעזור לנו לנצח משחקים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully