וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסכול בנבחרת ישראל אחרי גרמניה, ביקורת על הקרדיט הגדול למדר

1.3.2022 / 7:27

אחרי איבוד יתרון 15 במחצית השנייה נגד גרמניה וההתרחקות מחלום המונדובאסקט מתקשים בנבחרת לעכל, טימור: "מתסכל מאוד", גינת: "המשחק היה בידיים שלנו". גארד פרטיזן היה רחוק משיאו, מקל סובל משבר. וגם: תמונת הסיכויים להמשך

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

אכזבה גדולה מאוד בנבחרת ישראל אחרי ההפסד אמש (שני) 84:80 לנבחרת גרמניה בהיידלברג. בעקבות ההפסד ירדה ישראל מקום השני בבית ד' של מוקדמות המונדובאסקט עם שני ניצחונות ושני הפסדים, בדיוק כמו אסטוניה, והיא תצטרך להבטיח את מקומה בשלב הבתים השני בחלון הבא שייערך בסוף חודש יוני שם תפגוש את פולין בחוץ ואסטוניה בבית

שחקן נבחרת ישראל רפי מנקו. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
הפסד מאכזב. מנקו/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

בישראל מתקשים להאמין כיצד שמטו יתרון 15 סמוך לסוף הרבע השלישי בעזרת רבע רביעי מפוזר בשני צידי המגרש. ברגעי ההכרעה החטיאו שחקני הנבחרת עונשין מצד אחד, ומהצד השני פספסו שני ריבאונדים בהגנה שנתנו לגרמניה את ההזדמנות לעלות ליתרון ממנו הנבחרת לא חזרה. תומר גינת שוב הוביל את קלעי הנבחרת עם 18 נקודות ו-10 ריבאונדים, ג'ייק כהן הוסיף 12, כמו גם תמיר בלאט שמסר 6 אסיסטים ושון דאוסון קלע 10 משלו.

"מרגישים מאוד מאוכזבים, בשני המשחקים ששיחקנו בחלון הזה יכולנו לנצח, היו לנו כמה נקודות שהמשחק היה בידיים שלנו והתפקשש לנו בסוף. מאוד מאכזב, כל אחד יתרכז במטרות שנשארו לו עד לסיום העונה ונבוא ביוני לחלון הכי משמעותי עד עכשיו בקמפיין הזה ונקווה לעשות את העבודה כמו שצריך כדי להתקדם", סיכם תומר גינת, "כמה איבודי כדור, כמה ריבאונדים בהתקפה, כמה שלשות שהם קלעו, חבל. אלה דברים שמוכרים לנו מהמשחק הראשון גם, חבל שככה זה נגמר, המשחק היה בידיים שלנו בהרבה נקודות וחבל שפקששנו את זה".

בר טימור שרשם משחק טוב עם 6 נקודות, 4 ריבאונדים ו-4 אסיסטים, אמר כי: "שוב מובילים 15-16 והם רצו עלינו עם הדברים הקטנים, ריבאונד התקפה, כמה פעולות אישיות טובות שלהם. נתקענו מול החילופים שלהם. הפסד קשה מאוד. הסוף של הרבע השלישי, במקום לרדת ב-16 ירדנו ב-11, דברים קטנים, היינו צריכים לחכות עד לסוף השעון, ירידה להגנה טובה יותר, שמרנו ממש טוב ברבע השלישי, חבל, זה מתסכל מאוד".

עוד בוואלה!

גיא גודס: "שיחקנו טוב מאוד, בגלל זה אנחנו מאוכזבים"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת ישראל בר טימור מול שחקן נבחרת גרמניה מאודו לו. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
נפלו בדברים הקטנים. טימור/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

בנבחרת קיבלו במשחק השני יכולת טובה מתמיר בלאט ושני משחקים סולידים מבר טימור אבל השניים שהיו אמורים להוביל את הבחורים בכחול לבן, גל מקל וים מדר, לא מילאו את התפקיד. מקל סובל משבר בכף ידו שהתרחשה רק אחרי שנרשם בסגל למשחק ביום ראשון בערב, וצפוי להחמיץ מספר שבועות.

מדר אמנם קלע 12 נקודות במשחק הראשון, אבל גם בו היה רחוק ממיטבו. במשחק אמש לא נכנס למשחק, קלע רק 4 נקודות בכמעט 19 דקות, ובכמה פעולות משמעותיות עצר את משחק הנבחרת. בסוף הרבע השלישי, ביתרון 13, לא ניצל את כל שעון המשחק, והגרמנים הצליחו להוריד את ההפרש ל-11. ברבע האחרון, איבד כדור במומנטום של הנבחרת, כשלאחריו המטוטלת התהפכה שוב.

בנבחרת ניסו להגן על מדר ודיברו על כך שהגיע רחוק מכושר שיא, אחרי מחלה, ואחרי שבתקופה האחרונה לא מקבל דקות משחק באופן קבוע, אך היו רחוקים מלהגן על ההחלטה ללכת איתו בדקות רבות ברגעי ההכרעה. מקס היידיגר, שהובא על תקן גארד שיכול לעזור לנבחרת, שיחק 8 דקות במשחק הראשון ובמשחק השני ללא גל מקל לא על הפרקט, מה שיכול ללמוד על כך שבנבחרת לא בונים עליו יותר מדי לעתיד.

שחקן נבחרת ישראל שון דאוסון מול שחקן נבחרת גרמניה דויד קראמר. האתר הרשמי של פיב"א, אתר רשמי
סיכויי ההעפלה נפגעו. דאוסון/אתר רשמי, האתר הרשמי של פיב"א

צמד ההפסדים לגרמניה מעמיד את ישראל בעמדה בעייתית מאוד בחלום העלייה שלה לאליפות העולם, חלום שכדי שיתגשם תצטרך הנבחרת לשמור כעת על מאזן כמעט נקי. לנבחרת חסר ניצחון אחד, על פולין או אסטוניה, כדי להבטיח את העלייה לשלב הבתים השני, אך כדי להישאר עם סיכוי אמיתי עליה לנצח פעמיים ולעלות עם מאזן 2:4.

בבית המקביל פינלנד נמצאת עם שלושה ניצחונות, סלובניה ושבדיה עם שניים וקרואטיה עם ניצחון אחד בלבד. החלון הבא ביוני ישלח לפחות שתי נבחרות לשלב הבא עם שלושה ניצחונות או יותר, מה שאומר שכדי להגיע עם סיכוי טוב, על הנבחרת להיות בכניסה לבית הבא עם יתרון מסוים. בהנחה שאת גרמניה יהיה לנבחרת כעת קשה לעבור, יצטרכו השחקנים של גיא גודס לעבור שתיים מהבית המקביל, משימה קשה מאוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully