וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השיטה, הפתרון, העיוות: באיזו שיטה תוכרע עונת היורוליג?

1.3.2022 / 11:02

ביטול כל תוצאותיהן של הרוסיות יעניש את אלו שניצחו ויעניק פרס למפסידות. ניצחון טכני במחזורים שנותרו ייתן יתרון לקבוצות שלא משחקות. הסתמכות על אחוזים תייצר מספר הופעות א-סימטרי. וסדרות פלייאין עלולות להיות מכשול לוגיסטי

סערה בממלכה עם עודד קטש, חלק א'/ספורט1

בבוקר שאחרי הרחקתן בפועל של הקבוצות הרוסיות מהיורוליג, עולה השאלה כיצד ישפיעו ההתפתחויות על גורל העונה של קבוצות רבות. לצסק"א מוסקבה, זניט סנט פטרסבורג ואוניקס קאזאן יש עדיין פתח לשוב לפעילות בעוד חודש, אבל הסיכוי לכך נראה נמוך; גם לאור המצב המלחמתי-מדיני שספק אם ישתפר באופן מהותי בקרוב, וגם בשל העובדה ששחקניהן וצוותי האימון שלהן יתפזרו ויעזבו.

התכנון המקורי והראשוני של הנהלת הליגה הוא לבטל את כל תוצאות הרוסיות, ולמהלך כזה תהיה השפעה מיידית ודרמטית על טבלת היורוליג ועל מאבקי הכניסה לפלייאוף. אלא שהוא יוצר עיוות משמעותי: קבוצות שניצחו את צסק"א, זניט וקאזאן (ובראשן מונאקו עם 1:4 ופנרבחצ'ה עם 0:3) מוצאות עצמן נענשות, בעוד אלו שהפסידו מזנקות במעלה הטבלה ועוקפות אותן.

באיירן מינכן עולה מהמקום ה-11 למקום החמישי, מכיוון שעמדה על 3:0 מול נציגות רוסיה, ומכבי תל אביב (3:1) מטפסת מהמקום ה-12 למקום השביעי. באסקוניה, שמדורגת כעת במקום ה-17 והלפני אחרון, תקפוץ במקרה שכזה למקום ה-12 בזכות העובדה שהפסידה בכל ארבעת מפגשיה עם הרוסיות.

ג'יימס נאנלי שחקן מכבי תל אביב מול סרגיי קראסב שחקן זניט סנט פטרסבורג. באדיבות זניט סנט פטרסבורג, אתר רשמי
מכבי תל אביב תרוויח מהסיטואציה? ג'יימס נאנלי נגד זניט סנט פטרסבורג/אתר רשמי, באדיבות זניט סנט פטרסבורג

ישנן דרכים נוספות לביצוע ההכרעה:

* האחת, היא להותיר את תוצאות המשחקים שכבר שוחקו ולהעניק ניצחונות טכניים באלו שעוד נותרו ולא ייצאו לפועל - אך גם היא מעוותת את הטבלה משום שהיא מעניקה פרס חינם למי שלא שיחקו.

* ניתן גם להותיר את תוצאות המשחקים שנערכו, ולא "לגעת" באלו שיבוטלו מעתה ואילך. הטבלה הסופית תוכרע במקרה שכזה על פי אחוזי הניצחונות וההפסדים, בדומה למה שנעשה ב-NBA לאחר הבועה בעונת הקורונה (2019/20). אמנם תרחיש כזה ייצר מצב שבו לא לכל הקבוצות יהיה מספר משחקים שווה, אך הוא זה שיכריע את גורל העונה על המגרש בלבד.

* אפשרות נוספת, שלקוחה גם היא מה-NBA, היא קיום משחקי פלייאין בין הקבוצות שיסיימו במקומות 10-7. שתי המנצחות יתברגו בפלייאוף וישחקו בסדרות נגד היריבות שיסיימו בשני המקומות הראשונים בטבלה. השאלה בנוגע לפתרון זה היא בעיקר לוגיסטית, לאור לוח הזמנים הצפוף, שהפך דחוס עוד יותר בשל דחיות משחקים שגרמה מגיפת הקורונה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully