וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יותר שקרנים מפוטין": ראשי הסופר ליג תחת מתקפה, אופ"א מאיימת

נשיא יובנטוס אמור להכריז על הקמתה המחודשת של הליגה, צ'פרין: "קבוצות שישתתפו לא יוכלו לשחק בליגת האלופות". האנגליות לא צפויות להצטרף

תקציר: פיורנטינה - יובנטוס 1:0/ספורט1

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת ברחבי אירופה על כך שנשיא יובנטוס, אנדראה אניילי, יכריז השבוע על הקמתה המחודשת של הסופר ליג, במהלך פגישת פסדה של מועדוני העל באירופה וראשי אופ"א. בניגוד לפרסום הבוקר (חמישי) בעיתון האיטלקי "גאזטה דלו ספורט", בספרד טוענים שאניילי חזר בו מהרעיון להכריז בפגישה על הקמתה המחודשת של הסופר ליג, אבל הפרסומים על כוונתו לעשות זאת, יחד עם ראשי ריאל מדריד וברצלונה, הובילה למתקפה נגד השלושה באותה פגישת פסגה.

אניילי צפוי לנאום אחר הצהריים ויתייחס לנושא הסופר ליג, גם אם לא יכריז על הקמתה המחודשת הוא יתייחס לחשיבות הקמת ליגה מהפכנית כזו, אבל עוד לפני כן בחר נשיא אופ"א, אלכסנדר צ'פרין, להבהיר את עמדת אופ"א בנושא: "הקבוצות רשאיות לפתוח ליגה ולקחת חלק בתחרויות, אבל שלא יצפו לשחק בליגות המאורגנות על ידי אופ"א (ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג). בהתחלה הם השתמשו במגפת הקורונה כתירוץ, כעת הם משתמשים במלחמה באוקראינה".

בכיר נוסף שהתייחס לרעיון המחודש של הקמת הסופר ליג הוא אבייר טבאס, נשיא "לה ליגה" הספרדית, שתקף את ראשי יובנטוס, ברצלונה וריאל מדריד ואף קרא להם "יותר שקרנים מפוטין". באנגליה, בעקבות כל הפרסומים ואירועי השעה האחרונה, פורסם שהקבוצות האנגליות צפויות לסרב להשתתף בסופר ליג המחודשת וזאת בעקבות לחץ האוהדים בשנה שעברה, שכזכור התפרעו, החרימו ואף הובילו לפיצוץ המשחק בין מנצ'סטר יונייטד לליברפול.

כזכור, בחודש אפריל שעבר נעשה הניסיון הראשון להקים את הסופר ליג ואז הרעיון היה שתהיה זו ליגה סגורה של 12 מועדונים שהשתתפותם מדי שנה בתחרות מובטחת, אלא שאופ"א, ההתאחדויות וראשי הליגות ברחבי היבשת במהרה התקוממו נגד המהלך והובילו לפרישת המועדונים, להוציא את יובנטוס, ריאל מדריד וברצלונה שאף הצליחו באמצעות בית המשפט בספרד למנוע הטלת סנקציות נגדן מצד אופ"א.

על פי הפרסומים, הסופר ליג בפורמט החדש לא תהיה ליגה סגורה, אלא שאליה יוכלו להיכנס כלל מועדוני הליגות הבכירות ביבשת וזאת בהתאם להישגיהם במפעלים האירופיים והמיקום בליגה המקומית. מסתמן כי המטרה היא שמדי שנה יתחרו במפעל 24 מועדונים שונים, כאשר 16 קבוצות יבטיחו את השתתפותן בהתאם להישגיהן במפעלים האירופיים ושמונה הקבוצות הנוספות יעפילו בזכות המיקום בליגה המקומית, אולם טרם ברור כיצד הדבר יתבצע לאור העובדה שגם מפעלי אופ"א, ליגת האלופות, הליגה האירופית והקונפרנס ליג אמורים להתקיים במקביל.

כפי שפורסם בשבוע שעבר, מטרת הסופרליג בפורמט החדש, על אף ששום מועדון לא יזכה לשיריון, היא להבטיח הכנסות שיא מנותני חסות ומזכויות שידור, אלא שבניגוד למפעלי אופ"א המטרה היא שהכסף יועבר ישירות לקבוצות, בניגוד לאופ"א שלמעשה "מתעשרת" על חשבון המועדונים, כך טענו ראשי הסופר ליג בשנה שעברה ונראה כי ידבקו בקו זה גם הפעם.

  • עוד באותו נושא:
  • הסופר ליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully