וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופ"א ופיפ"א החליטו שרוסיה לא תשתתף באף תחרות בינלאומית

עודכן לאחרונה: 28.2.2022 / 23:55

ארגוני הכדורגל הודיעו על סילוק הרוסים מכל המפעלים עד להודעה חדשה, ההתאחדות הרוסית תערער: "מנוגד לכל הנורמות". סנקציות גם בהוקי, סביטולינה הודיעה כי לא תתחרה מול טניסאיות רוסיות ובלארוסיות

תקציר: בוכום - לייפציג 1:0/ספורט1

* פיפ"א ואופ"א ערכו ישיבת חירום בעקבות המצב ברוסיה והחליטו כי קבוצות ונבחרות הכדורגל של המדינה לא ישתתפו בתחרויות מטעם שתי הארגונים. המשמעות היא כי הנבחרת הלאומית לא תשתתף במונדיאל הקרוב ולמעשה לא תיטול חלק בחצי גמר הפלייאוף מול פולין, שהיה אמור להיערך בעוד כחודש. על פי דיווחים בצרפת, פולין תעלה ישירות לגמר - בו היא אמורה לארח את המנצחת בין צ'כיה לשבדיה. בנוסף, נבחרת הנשים של רוסיה הודחה מהשתתפות באליפות אירופה.

* משמעות מיידית נוספת מבחינת ההחלטה של פיפ"א ואופ"א היא כי ספרטק מוסקבה עפה מהליגה האירופית. כתוצאה מכך, יריבתה ר.ב. לייפציג העפילו אוטומטית לשלב רבע הגמר. ספרטק, שהבטיחה את מקומה בשמינית הגמר לאחר שסיימה במקום הראשון בשלב הבתים, הינה הקבוצה היחידה מרוסיה שנותרה במפעלים האירופיים לאחר שבשבוע שעבר זניט הודחה בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית עם הפסד 3:2 לבטיס הספרדית בסיכום שני המשחקים.

* ההתאחדות הרוסית הודיעה על כוונתה לערער על ההחלטה ושוקלת לפנות לבית הדין הגבוה לספורט: "ההחלטה מנוגדת לכל הנורמות ולכללי התחרות, מפלה ופוגעת בספורטאים, ובעיקר במיליוני אוהדים רוסים וזרים. יש להגן על האינטרסים שלהם".

* אלינה סביטולינה הודיעה כי לא תשתתף בטורניר מונטריי במקסיקו, בו הייתה המדורגת הבכירה. האוקראינית הבכירה הייתה אמורה לשחק נגד אנסטסיה פוטאפובה הרוסייה, אבל אמרה שבמצב הנוכחי היא לא תשחק נגד יריבות מרוסיה או בלארוס. עם זאת, סביטולינה/מונפיס כתבה שהיא מביעה את הערכתה כלפי הטניסאים והטניסאיות הרוסיים על כך שיצאו נגד המלחמה וציינה כי התמיכה שלהם היא אדירה.

* באופ"א הודיעו על ביטול שיתוף הפעולה עם חברת הגז הרוסית "Gazprom", שהיא אחת מנותנת החסויות המרכזית של המפעל. תחילה הייתה זו שאלקה מהליגה הגרמנית השנייה שהודיעה על הפסקת שיתוף הפעולה עם ענקית הגז הרוסית, זאת בשל הפלישה של רוסיה לאוקראינה.

* סנקציות גם בהוקי קרח: ההתאחדות הבינלאומית הודיעה על השעיית הקבוצות הרוסיות והבלארוסיות מכל פעילות. בנוסף, ליגת ה-NHL בארה"ב פרסמה הודעת גינוי והבהירה כי היא מפסיקה "לעשות עסקים" עם רוסיה. "הליגה מגנה את הפלישה הרוסית לאוקראינה וקוראת לפתרון שישכין שלום במהירות האפשרית", נכתב בהודעה. "החל מרגע זה, אנחנו משעים את כל הקשרים עם השותפים שלנו ברוסיה ועוצרים את הפרסומים ברוסית ברשתות החברתיות. לא נמשיך לשקול את רוסיה כמקום לקיום משחקים בעתיד. נדאג לשחקנים הרוסים שמשחקים ב-NHL בשם הקבוצות שלהם ולא בשם רוסיה. אנו מבינים שהם ומשפחותיהם מצויים בעמדה בעייתית מאוד".

עוד בוואלה!

פיפ"א הודיעה: נבחרות רוסיה יוכלו לשחק ללא המנון ודגל

לכתבה המלאה
אלכסיי מירנצ'וק שחקן נבחרת רוסיה עם ארטיום דזיובה. רויטרס
נזרקו מהמונדיאל/רויטרס

* שחטאר דונייצק, קבוצתו של מנור סולומון, פרסמה הודעה תקיפה נגד רוסיה: "למדינה שבחרה בדרך המלחמה ומאיימת על העולם בנשק גרעיני, אין מקום בספורט הבינלאומי. רוסיה משתמשת בספורט כדי להפיץ את האידיאולוגיה שלה. ספורט עבור הרוסים אינו מקור לתחרות אצילית, שלווה וידידותית, אלא כלי לקידום רעיונות של הפחדה, הרג והרס. אנו קוראים לכל צמרת הספורט העולמית לתמוך בדרישה זו. אופ"א, פיפ"א, הוועד האולימפי וארגונים בינלאומיים אחרים חייבים להוציא את רוסיה לא רק מהתחרויות, אלא גם משורותיהם".

* אנדריי ירמולנקו, כוכב נבחרת אוקראינה המשחק בווסטהאם האנגלית, תרם 75 אלף ליש"ט לכוחות הצבא של מדינתו בעקבות הפלישה הרוסית. ירמולנקו לא נכלל בסגל קבוצתו למשחק מול וולבס אתמול (0:1) וזכה באצטדיון לשלל מחוות מהאוהדים ומחבריו השחקנים. מאמנו דייויד מויס אמר: "שוחחתי איתו והוא היה נסער, כפי שניתן לצפות. אנחנו מקווים שמשפחתו בטוחה שם".

* הטניסאיות האוקראיניות הוציאו הודעה משותפת, בה נכתב: "אנחנו רוצות להביע את ההפתעה וחוסר שביעות הרצון שלנו מחוסר התגובה לכל המצב של מה שמתרחש במולדת שלנו. זה במיוחד מוזר לנוכח העובדה שבמקרים קודמים של חוסר צדק חברתי והטרדות מיניות, התגובה של ה-WTA הייתה מהירה, ראויה ואמיצה. המדינה שלנו אוקראינה נמצאת תחת מתקפה ברוטלית של מעצמה גרעינית. הטילים והרקטות פוגעים בבתים שלנו, הורגים את אנשינו, משמידים את חיינו. אנחנו דורשים שה-WTA יגנו את הממשלה הרוסית, יוציאו את כל הטורנירים שלהם מרוסיה ויפנו ל-ITF כדי שיעשו את אותו הדבר. אחרי שאמרנו את זה נציין שאנחנו תומכות באופן מלא בעמיתות שלנו מרוסיה ובכל טניסאית דוברת רוסית ואנחנו מבינות שההתקפות האלה נעשות ללא ידיעתן או השתתפותן. אנחנו חושבות שאסור להשתמש בדגל ובשם של רוסיה כמו הוועד האולימפי. לא ניתן להשוות בין שימוש בחומרים אסורים בספורט לאגרסיביות, העלבות, התקפות, שימוש בכוח, רצח ופשעים חמורים יותר משימוש בחומרים אסורים, אלה פשעים נגד האנושות. עצרו את המלחמה, עצרו את האגרסיביות הרוסית, הביאו שלום לבתים שלנו, היו אנושיים".

* הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע כי הוא ממליץ לתחרויות ואיגודי ספורט לא לאפשר השתתפות של ספורטאים רוסים או בלארוסים בתחרויות בינלאומיות. בנוסף, הוועד האולימפי הבינלאומי הודיע על שלילת עיטורי כבוד של המסדר האולימפי שניתנו לוולדימיר פוטין ב-2001 ושל שני עסקנים: דימיטרי צ'רנישנקו ודימיטרי קוזאק.

* מאמן שריף שהודחה בשבוע שעבר מהליגה האירופית, יורי ורנידוב האוקראיני, חזר למולדתו ממולדובה והצטרף לכוחות הלחימה. כזכור, רק לפני חמישה חודשים הוביל המאמן בן ה-56 את אלופת מולדובה לניצחון סנסציוני על ריאל מדריד בברנבאו בשלב הבתים של ליגת האלופות.

* אחרי שמנור סולומון עזב את אוקראינה, גם חבריו הברזילאים משחטאר דונייצק הצליחו לצאת מהמדינה ולהגיע לרומניה. גם המאמן האיטלקי רוברטו דה זרבי עזב למדינה השכנה.

* שחקן מנצ'סטר סיטי ונבחרת אוקראינה אולכנסנדר זינצ'נקו בדרישה לקהילת הספורט העולמית: "תשעו את רוסיה מכל גופי הספורט הבינלאומיים, תחרימו ספורטאים רוסים מכל התחרויות, תפסיקו למכור זכויות שידור של אירועי ספורט לתקשורת רוסית ותאסרו על חברות רוסיות לשמש כחסויות של טורנירים וקבוצות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully