וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שובו של הטיקי טאקה: ברצלונה הגדולה חוזרת?

בקיץ האחרון בארסה נאלצה להתמודד עם העזיבה של מסי ונראתה גמורה. ואז הגיע צ'אבי ששינה את שיטת המשחק, החלוצים החדשים לא הפסיקו לכבוש ודמבלה התחיל להצדיק את הסכומים ששולמו עליו. אלא שההילה המחודשת של המועדון נשענת סביב שחקן אחד שבולט מעל כולם. והוא רק בן 19

תקציר ניצחונה של ברצלונה 2:4 על נאפולי/ספורט1

רק בקיץ האחרון בברצלונה נאלצו להתמודד עם רעידת אדמה של ממש: ליאו מסי, גדול שחקני הקבוצה ואולי גדול השחקנים בכל הזמנים, עזב את הקבוצה אחרי שכבר שוכנע להישאר והקבוצה נראתה אבודה. הפסד רדף הפסד, הקבוצה הודחה כבר בשלב הבתים של ליגת האלופות ורונאלד קומאן לא מצא תשובות. אלא שבנובמבר נפל דבר בבארסה: קומאן פוטר ובמקומו מונה צ'אבי, קשר העבר האגדי שהיה שותף לתקופה אולי הכי גדולה של המועדון כשחקן. צ'אבי ייצב את ההגנה, אבל במועדון ידעו שעם ההתקפה הזו אי אפשר "לצאת למלחמה".

ואז הגיע ינואר. הקבוצה הסתערה על שוק ההעברות והחתימה את אדאמה טראורה, פראן טורס ואובמיאנג. אפילו עוסמאן דמבלה יצא מההקפאה ובמשחק אמש (ראשון) הוכיח מה הוא שווה עם שער גדול וצמד בישולים ב-0:4 המרשים על בילבאו. אז מה הפך את בארסה מקבוצה שבורה לאימת ההגנות באירופה? התשובה היא משולבת: החיזוק האינטנסיבי בשילוב עם שיטת המשחק שהקנה צ'אבי, שיטת לחץ שמזכירה מאוד את הטיקי טאקה בעידן פפ גווארדיולה ומי שמפקפק בכך כדאי שיציץ שוב בשער של לוק דה יונג מאמש, שער שהגיע אחרי חילופי מסירות על שטח קטן ויציאה מלחץ בדיוק כמו בימים היפים.

פדרי ברצלונה. GettyImages
אדריכל ההצלחה. פדרי/GettyImages

כולם מדברים על החלוצים והרביעיות שבארסה מבקיעה, אך שני השחקנים שעשו את השיפור הכי גדול אצל צ'אבי הם דווקא קשרים שמשחקים בעמדה דומה לשלו. הראשון הוא פרנקי דה יונג שמעורב ישירות בארבעה שערים בשבעת המשחקים האחרונים של הקבוצה (יותר מכל 33 המשחקים הקודמים שלו בקבוצה). והשני הוא כמובן פדרי, אותו צ'אבי כבר השווה לאינייסטה וטען שהוא "השחקן הטוב בעולם בעמדה שלו".

אפילו ב"מארקה" המדרידאי התמוגגו מ"אינייסטה החדש" וכתבו: "הוא רק בן 19 והוא כבר השחקן הכי חשוב של ברצלונה ונבחרת ספרד. אתמול, ה"גולדן בוי" (השחקן הצעיר הכי טוב באירופה) היה בלתי ניתן לעצירה ומעורב כמעט בכל ההתקפות של בארסה. הוא השלים 86 מסירות מדוייקות וסך הכול רשם 107 נגיעות בכדור. בדקה ה-78 אפילו אראוחו תפס את הראש במהלך המשחק כאשר פדרי התעלל במיקל בלנסיאגה כשהשתחרר מהלחץ שלו בין הרגליים והוציא התקפה נוספת.

עוד מאפיין בולט אצל בארסה בעידן צ'אבי הוא הרוטציה והעובדה שאין כמעט ממורמרים בקבוצה הזו למרות שהסגל התרחב מאוד. לוק דה יונג למשל, מסממני העידן הכושל של קומאן שספג אינספור השמצות, קיבל הזדמנות אמש כמחליף וכבש את שער הנגיחה הרביעי שלו העונה. ממפיס דפאי, עוד "שחקן של קומאן" חזר אחרי הקפאה ארוכה בגלל פציעה ומיד כבש. היחידים שלא נספרים אצל צ'אבי הם מרטין ברייתוויט שרק לאחרונה חזר מפציעה וריקי פוץ', הכישרון הצעיר שכנראה כבר לא ישתלב בבארסה כפי שרבים ציפו.

נכון, מאבק האליפות נראה אבוד משום שהפער מריאל מדריד הוא כבר 15 נקודות. אבל עם צ'אבי על הקווים והסגל הנוכחי ברצלונה נראית כמו מועמדת בטוחה לחזור בעונה הבאה להיות ברצלונה שכולם התאהבו בה: הקבוצה הכי "סקסית" בעולם. האם בעונה הבאה היא תסתער גם על האליפות וליגת האלופות? כרגע זה נראה כמו תסריט ריאלי במיוחד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully