וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החלום של מיטש היה להצליח עם מכבי באירופה"

24.2.2022 / 9:30

על רקע סימני ההתלהבות המחודשת מכיוון קנדה, חוזר אביב בושינסקי, האיש שהביא את גולדהאר למכבי תל אביב, לתחילת הדרך ("אפילו בתוך המועדון לעגו לו") לפרשת אצילי ("אין שמץ חרטה"), ובטוח לקראת פ.ס.וו (19:45, ספורט4): "ניצחון יהיה זריקת עידוד למוטיבציה שלו הלאה"

תקציר ניצחונה של מכבי תל אביב 0:2 על הפועל חיפה/ספורט1

רכישת ג'ורג'ה יובאנוביץ' בכמעט 2 מיליון יורו, מגעים להשבת ערן זהבי, החלפת מאמנים, סקאוטינג מוקדם אחר זרים ואפילו הנוכחות של ג'ק אנגלידיס כאן כבר שבוע. כל הסימנים מראים שמשהו גרם למיטש גולדהאר לקבל שוב את האטרף למכבי תל אביב. את הטירוף להיות שוב אלוף.

כבר יותר מעשור עבר מאז שאביב בושינסקי הביא את מיטש גולדהאר למכבי תל אביב. זה התחיל בהתחייבות שלו לאלכס שניידר, אותו גם הביא, למצוא מישהו שייקח ממנו את הקבוצה והסתיים עם העברת השרביט לגולדהאר שלא עושה סימנים שהוא רוצה למכור, אלא להיפך.

הערב (חמישי) בגומלין מול פ.ס.וו איינדהובן (19:45,ספורט4), יהיה בושינסקי ביציע עם הבן שלו. יש עדיין רבים שעוצרים אותו בדרך מהרכב לאיצטדיון כדי להודות לו על כך שהביא בעל בית יציב ובעיקר עשיר למכבי תל אביב.

מיטש גולדהאר, חגיגות אליפות מכבי תל אביב 2019. יוסי ציפקיס
"כשלעגו לו זה חירפן אותו". מיטש גולדהאר/יוסי ציפקיס

אביב, גם אתה מרגיש שמשהו קרה למיטש בחודשים האחרונים?

"יש תחושה טובה, בהחלט. לא דיברתי עם מיטש כבר תקופה אבל גם אם כן, לא חושב שהייתי שואל מה קרה כדי לא לפגוע או להגיד משהו לא במקום".

אולי משהו עיצבן את מיטש? אולי הסיפור עם אצילי יושב לו והדליק אותו? אולי הוא התעצבן מזה שחלק לעגו לו על ההחלטה לשחרר את מי שהפך להיות שחקן האליפויות של מכבי חיפה?

"בתחילת הדרך היו כאלה שלעגו למיטש ואמרו שאין לו מושג בכדורגל. היו אפילו אנשים מתוך המועדון שלעגו לו. הוא הרי ביקש בהתחלה רשימות של השחקנים הכי טובים בעולם לפי תפקידים. הוא ביקש לשים את השמות של השחקנים על החולצות אז אמרו שהוא לא יודע מה שמות השחקנים. כשלעגו לו בהתחלה, זה חירפן אותו. הסיפור של אצילי, גם אם לועגים לו שהוא הפסיד כאן הפסד כפול כי גם הפסיד את השחקן וגם חיזק את היריבה, אני חושב שבמקרה הזה אין לו שמץ של רגשי חרטה. מיטש שלם לחלוטין בנושא של אצילי ואת זה אני אומר למרות שלא דיברתי איתו כבר כמה חודשים".

אז מה הסיפור?

"אני חושב שמיטש הוא אדם ששונא להפסיד פשוט. בעונה שעברה הוא הפסיד את האליפות והעונה גם לא הולך מספיק טוב. מכאן באה המוטיבציה שלו. זה מה שמניע אותו. הוא אוהב ספורט ושונא להפסיד. הוא אדם תחרותי באופיו וברור שזה מה שהניע אותו לעשות את המהלכים האחרונים כולל מינוי של מאמן שהיה מאמן נבחרת סרביה ועלי כבר עושה רושם מצוין. בתחילת הדרך הוא הרגיש שמסתכלים עליו כעב"ם. אמרו שהוא לא יודע מה זה נבדל ושמה לו ולכדורגל. אבל המוטיבציה שלו נובעת מהווינריות שלו. הרכש האחרון, חילופי המאמנים והרכש העתידי הם לא תוצאה מלחץ מבחוץ. מה שמשפיע עליו זו התחרות. הוא הבטיח שיביא את מכבי למקום גבוה ובזה הוא רוצה לעמוד".

עוד בוואלה!

ערן זהבי: "אשחק נגד הקבוצה שלי, לא יודע היכן אהיה בעונה הבאה"

לכתבה המלאה
אביב בושינסקי יושב ראש מכבי תל אביב בכדורגל עם הבעלים מיטש גולדהאר. ברני ארדוב
"מה שמשפיע על מיטש זו התחרות". אביב בושינסקי/ברני ארדוב

אתה גם מזהה שיש לו היום מוטיבציה אפילו יותר גבוהה מזו שהיתה לו אחרי האליפויות של אלונה ברקת?

"פה אני נזהר ואומר שעוד מוקדם לקבוע ולעשות השוואות כאלה. קודם כי הוא לא הגיע לכאן עדיין וזה סוג של אינדיקציה. אני מניח שהוא יגיע אם מכבי תעפיל לגמר הגביע או לחילופין אם פתאום מכבי שוב תתמודד באמת על האליפות. אני חושב שמיטש עדיין חי את מגבלות ההשקעה. היו לו רצונות להגיע הרבה יותר רחוק בזירה האירופית. יכול להיות שזה מגבלות הכוח ומגבלות הפייר פליי. האתגר שלו היה להביא את מכבי להיות מועדון לגיטימי באירופה וזה לא בדיוק בקונפרנס ליג".

אז הוא התפכח מהאשליה בליגת האלופות?

"יכול להיות ויכול להיות שהוא נרתע בגלל מה שקרה עם הפייר פליי. היה שלב שהוא חשב שהוא יהיה דייר קבוע בטופ של אירופה. היום הוא לא נמצא שם".

הוא כן רוצה להחזיר לעצמו את האליפות, אבל הוא לא ישתולל לעולם באירופה.

"יש משפט שאומר הרבי אמר לשמוח אבל לא להשתולל. זו בערך הסיטואציה".

לא חשבתי שהוא יחזיר את ערן זהבי כי הערכתי שהוא שואף להתקדם הלאה ולחפש את הדור הבא.

"זה נכון שכאשר הייתי במועדון הנטייה של מיטש היתה לחפש את השחקנים הצעירים. אבל טוב להשאיר את אופציית זהבי באוויר. כשזה יגיע למשא ומתן עם זהבי, זה יהיה משא ומתן מפרך. הוא לא יחזיר אותו בכל מחיר וגם אם הקהל ממש רוצה שערן יחזור כי הוא סמל והוא השחקן הכי טוב שהיה במדינת ישראל, לדעתי, חזרתו תהיה מותנית במשא ומתן מאוד מייגע סביב השכר שלו, אורך החוזה והשתלבות עתידית במועדון אחרי הפרישה. בסוף מיטש הוא איש עסקים שלא מונע מאמוציות יתר".

אתה תופתע אם תשמע שמיטש חיזר אחרי ערן ועשה הכל כדי להחזיר אותו?

"לדעתי הוא לא יחזר ולא ירדוף אחרי אף אחד. מיטש תמיד יתנהל בגישה עסקית ולא אמוציונלית. ככה מיטש פועל והוא מאוד עקשן במשא ומתן. בעולם הנדל"ן אומרים שאסור להתאהב בנכס ועל הסקאלה הזו מיטש תמיד יזהר מלהתאהב בנכס".

ערן זהבי שחקן פ.ס.וו איינדהובן חוגג שער. Soccrates Images, GettyImages
"חזרתו תהיה מותנית במשא ומתן מאוד מייגע". ערן זהבי/GettyImages, Soccrates Images

הוא כאן כבר 13 שנה מאז שהבאת אותו. האמנת שיהיה כל כך הרבה זמן?

"חשבתי שהוא יהיה לתקופה ממושכת. הוא הגיע צעיר, עם יכולת כלכלית ולא היתה סיבה שהוא לא יהיה לתקופה ארוכה. החלום של מיטש היה להצליח עם מכבי באירופה ושהוא יוכל לטוס עם חברים מקנדה למשחקים באירופה".

בהיבט הזה המשחק מול פ.ס.וו מאוד חשוב לו?

"מאוד חשוב. המשחק הזה חשוב לעתיד המועדון. ניצחון על פ.ס.וו יהיה זריקת עידוד לרמת המוטיבציה של מיטש במכבי תל אביב".

עדיין מרגש אותו להיות אלוף בישראל?

"ברור".

אבל הוא עשה את זה כבר חמש פעמים. הוא היה רוצה להיות מספר אחת בכל עונה?

"ברור. הוא שונא להפסיד. אני מכיר את מיטש עוד מהימים שלפני ההתעשרות. זה בן אדם שלא מוכן להפסיד".

אני חייב לשמוע מה אתה אומר על ברק יצחקי אותו מינה מיטש לעמדה כה בכירה במועדון.

"מפתיע אותי. מאוד מפתיע אותי. ואין לי מה להוסיף".

מה הפרשנות להחלטה של מיטש.

"זה מאוד מפתיע אותי ולכן אני לא רוצה לומר דבר".

אתה מעריך שמיטש ירצה להשאיר את מלאדן קרסטאיץ'?

"אני חושב שכן. אני חושב שמיטש אוהב סיפורים על אנשים שבאו ממקומות מסויימים וצמחו כמו קרסטאיץ' שעזב את יוגוסלביה החבולה אחרי המלחמות והלך לשקם את עצמו ואת המשפחה שלו באמצעות הכדורגל בגרמניה".

מאמן מכבי תל אביב מלאדן קרסטאיץ'. אריאל שלום
"מיטש אוהב אנשים עם סיפורים כאלה". מלאדן קרסטאיץ'/אריאל שלום

להבנתך בכל השנים שלו במכבי תל אביב, היה מישהו שפנה אליו וביקש לרכוש ממנו את הקבוצה?

"אני לא חושב שהיה דבר כזה".

ואם יפנו אליו?

"להערכתי הוא לא ימכור. הוא יגיד שמכבי לא למכירה".

יכול להיות שהוא יגיע במכבי תל אביב לגיל של יענקלה שחר במכבי חיפה?

"יכול להיות. לא פוסל את זה. הוא רואה במכבי תל אביב תרומה לישראל. הוא מתחבר למכבי ומאבק באנטישמיות. לחיבור לחיים ספורטיביים, להתנהלות אפרופו אצילי. הוא חושב שהוא תורם לחברה בישראל באמצעות מכבי תל אביב".

מכבי תל אביב זו אחת העסקאות הכי טובות שהוא עשה בחייו?

"אני משוחד בעניין. אני שיכנעתי אותו לעשות את זה לא כי חיפשתי פראייר אלא כי חשבתי שזה מה שהוא צריך לעשות. היה מצב ששניידר התבאס מכל מיני דברים והוא מאוד נפגע כשקיללו אותו. הוא אמר לי שאני הכנסתי אותו לזה ואני צריך להוציא אותו מזה. הרגשתי לא נעים כלפי שניידר כי הוא לא היה מרוצה והמצב גם לא היה טוב בטבלה. כשפניתי למיטש לא עשיתי את זה כי חיפשתי פראייר אחר אלא כי הערכתי שזה מתאים לו. לדעתי מיטש מרוצה מזה שהוא קנה את מכבי תל אביב. הוא עשה דבר טוב מאוד למועדון, לעצמו. גם בהיבט הישראלי וגם בהיבט הקנדי. אני מכיר לא מעט בעלי הון ברמה שלו שמוציאים במדינת ישראל סכומים דומים במקומות אחרים. שכל אחד יעשה מה שהוא חושב שהכי נכון בשבילו. הוא מקבל תמורה עבור הכסף שהוא שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully