וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוואנס חיובי ולא המריא לטורקיה, כהן: "הנבחרת - כדורסל טהור"

23.2.2022 / 15:12

כמו סורקין, גם הרכז לא טס למשחק מול אנאדולו אפס בחמישי (19:30). הפורוורד: "אם יש לי הזדמנות לייצג את ישראל, אעשה זאת"

תקציר: אנאדולו אפס - פנרבחצ'ה 72:86/ספורט1

מכבי תל אביב תפגוש מחר (חמישי, 19:30) את אנאדולו אפס באיסטנבול במסגרת המחזור ה-27 ביורוליג. לשתי הקבוצות משחקים חסרים רבים - אנאדולו מדורגת במקום העשירי במפעל עם 12 ניצחונות ו-12 הפסדים, ואילו מכבי במקום ה-12 עם 11 ניצחונות ו-12 הפסדים. המאמן אבי אבן יערוך את משחק היורוליג השלישי שלו העונה, לאחר שבשניים הקודמים השיג ניצחון חוץ על ז'לגיריס קובנה והובס נגד באיירן מינכן.

הצהובים ערכו היום את האימון המסכם לפני שיצאו לטורקיה, אך מי שלא טס עם הקבוצה הוא קינן אוואנס שהתגלה כחיובי לקורונה והצטרף לרומן סורקין, עליו הודיע המועדון שלשום. מנגד, אנג'לו קלויארו צפוי לשחק למרות שהיה בספק גדול בשל פציעה בקרסול. ג'ייק כהן יטוס עם הקבוצה לטורקיה, ועם החזרה ארצה בלילה שבין חמישי לשישי, יחבור לנבחרת ישראל למשחק הביתי נגד גרמניה בדרייב אין.

על אף פערי הכוחות בין הצהובים לאלופת אירופה, במכבי חולמים על הפתעה ותוכנית המשחק שלהם כוללת שינויים הגנתיים לעומת התקופה של יאניס ספרופולוס במועדון. הצהובים מקווים ליכולת התקפית טובה של השחקנים ואולי להצליח לעשות מה שמספר קבוצות כבר עשו השנה, ולהפתיע את אנאדולו באולמה הביתי, שיהיה מלא עד אפס מקום לאחר שהקבוצה המארחת הודיעה כי כל הכרטיסים נמכרו.

ג'ייק כהן שחקן מכבי תל אביב. דני מרון
לא מפספס הזדמנות לשחק בנבחרת. ג'ייק כהן/דני מרון

לפני ההמראה, ג'ייק כהן התייחס לכך שהוא הוא ישחק פעמיים תוך פחות מיממה: "אני חושב שאלה 48 השעות הכי קשות בקריירה המקצוענית שלי. באליפויות המחוז בקולג' משחקים יום אחרי יום, אז זו סוג של חזרה לימים שהייתי צעיר יותר. הנבחרת משמעותית מאוד בשבילי, זו אחת החוויות הכי טובות שהיו לי כמקצוען. זה כדורסל טהור, כולם רוצים לנצח ואין שום מניע חומרי. אם יש לי את ההזדמנות לייצג את ישראל, אני אעשה זאת. אמרתי לעמי ביטון (מנהל הקבוצה) ולאנשי הנבחרת שאני מוכן לעשות את זה אם זה בסדר מבחינתם, ואני שמח שזה בסדר כי זו הזדמנות נחמדה מאוד. כמה שחקנים יכולים לשחק ביורוליג ערב אחד ולייצג את המדינה שלהם יום לאחר מכן? זה נהדר".

הפורוורד דיבר גם על הסיכויים מול אנאדולו: "אני לא חושב על זה כאילו אנחנו אנדרדוג, אנחנו פוגשים קבוצה טובה וצריכים להתרכז בעצמנו. אם נעשה משחק טוב יהיה לנו סיכוי לנצח, ואם לא - אז כנראה שלא, כי הם קבוצה טובה. נגד אילת עשינו צעד ראשון מוצלח תחת אבי אבן כמאמן, ואנחנו צריכים להמשיך במומנטום החיובי. אני מוכן לשחק, אני לא חושב על זה הרבה. אהיה מוכן לעשות מה שהמאמן יצטרך ממני".

המאמן אבי אבן הוסיף: "צריך לחלק את עניין הלחץ לשניים - ציפיות מבחוץ וציפיות מבפנים. אנחנו באים לכל משחק לנצח, מכבדים את כל הקבוצות וזו בהחלט אחת הקבוצות טובות באירופה בשנים האחרונות. ההתייחסות שלנו היא לציפיות שלנו מעצמנו. אוואנס וסורקין אינם? זה נשמע קלישאתי, אבל אני בוחר להתעסק במי שנמצא. יש פה 12 שחקנים, אין מה להתעסק בזה. נלך לקרב עם מה שיש. אני חייב להגיד על ג'ייק כהן שאני מאחל לכל מאמן שיהיה לו שחקן כזה. זו זכות גדולה, ההיענות שלו היא חוויה. אנחנו רוצים לייצר המשכיות, עשינו חצי משחק טוב נגד אילת, אבל אנחנו צריכים רצף כדי לבנות ביטחון. לגבי המאבק על הכניסה לפלייאוף, הוא טען: "חלק מהיופי ביורוליג הוא שיש שוויון בין חלק גדול מהקבוצות. אנחנו נוסעים למגרש קשה ונפגוש יריבה קשה, אבל הכי חשוב שנבוא לכל משחק כדי לנצח".

עוד בוואלה!

משחק, טיסה ועוד משחק - והכל ב-20 שעות: היממה ההזויה של ג'ייק כהן

לכתבה המלאה
מאמן מכבי תל אביב אבי אבן. אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א, אתר רשמי
התוכנית: שינויים הגנתיים ביחס לתקופת ספרופולוס. אבי אבן/אתר רשמי, אלעד גולדשטיין, עמוד האינסטגרם הרשמי של מכבי ת"א

בשבוע הבא מצפה למכבי תל אביב מחזור יורוליג כפול. ביום שלישי תארח את באסקוניה, כשמאמן הקבוצה לשעבר נבן ספאחיה צפוי להגיע לישראל למרות שנמצא השבוע חיובי לקורונה. ביום חמישי יארחו הצהובים את זניט סנט פטרסבורג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully