וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכבי ת"א לא תיענש על הקריאות לעמוס חרף "התנהגות בזויה ומבזה"

בית הדין העליון דחה את ערעור תובע ההתאחדות בטענה שלא ניתן להעניש על קריאות הומופוביות מהיציעים "בהיעדר הוראה חקוקה בתקנון"

תקציר: מכבי תל אביב - מכבי נתניה 2:2/ספורט1

בית הדין העליון דחה את ערעור ההתאחדות לכדורגל והותיר על כנו את הזיכוי של מכבי תל אביב בעקבות הקריאות ההומפוביות של אוהדיה לעברו של שוער מכבי נתניה, דני עמוס, במהלך המשחק בין הקבוצות בחודש שעבר.

השופט בדימוס אמנון סטרשנוב, אב בית הדין, פסק היום כי "בהחלטתנו אין לדחות את הערעור, אין בשום פנים ואופן כדי לקבוע או לאשר כי מדובר ב'התנהגות הולמת' של הקהל, ההיפך הוא נכון - מדובר בהתנהגות בלתי ראויה, בזויה ומבזה, אך לכלל עבירת משמעת ובהיעדר הוראה חקוקה בתקנון ההתאחדות - אין היא מגעת".

דני עמוס שוער מכבי נתניה. ברני ארדוב
מכבי תל אביב לא תיענש על קריאות אוהדיה נגדו. עמוס/ברני ארדוב

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, טען בערעורו על זיכוי מכבי תל אביב כי "מדובר בהתנהגות שאין להשלים איתה, אסור להישאר אדישים אליה ובוודאי שאסור לתת לה גושפנקא במסגרת החלטה משמעית", אולם אב בית הדין הבהיר כי "קריאות זהות או דומות לאלה לא נאכפו עד היום על ידי ההתאחדות לכדורגל ועולה כי לא הוגש עד היום ולו כתב אישום אחד בגין קריאות שכאלה. טוב יעשה אם תעשה חשיבה על ידי קברניטי ההתאחדות באשר לסטנדרט ההתנהגות הראוי שיש לאמץ במגרשים, כפי שנקבעו בתקנוני פיפ"א ואופ"א", ולמעשה המליץ לבצע שינוי בתקנון כך שניתן יהיה להעניש גם על עבירות הנוגעות בדבר אפליה.

השופט בדימוס סטרשנוב גם התייחס לכך ש"שירי שואה" הובילו לפסיקות בבית הדין והבהיר: "ביטויים כמו 'מכבי שואה' או 'נאצים' מהווים עבירה של התנהגות בלתי הולמת של קהל אוהדים גם אם אין לכך הוראה מפורשת בתקנון. הננו סבורים כי אין הנדון דומה לראיה, שכן שם היה מדובר בביטויים המבזים את העם היהודי, שאין חולק כי הם מהווים עבירה, בעוד שאין המצב כך בענייננו בו מדובר בקללות וקריאות גנאי על רקע אישי".

כזכור, בחודש שעבר תובע ההתאחדות החליט להעמיד את מכבי תל אביב לדין בעקבות הקריאות ההומופוביות של אוהדיה לעברו של דני עמוס, שוער מכבי נתניה, אלא שהצהובים זוכו מהסיבות ש"לקרוא למישהו הומו זה לא עלבון" וכן מפני שבית הדין צריך להעניש על קריאות גזעניות ותו לא כדי לא לייצר מדרון חלקלק שיוביל לאישומים ולהרשעות כמעט על כל שיר שנשמע ביציעים, אלא שעו"ד רשף בחר לערער על ההחלטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully