וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חגיגה באדום: בילבאו התפוצצה בדרבי עם 0:4 על ריאל סוסיאדד

האדומים לבנים השיגו את הניצחון הכי גבוה בדרבי מאז 1959 והתקרבו לצמרת. אובמיאנג כבש שלושער ב-1:4 של ברצלונה על ולנסיה. בטיס השלישית ניצחה 1:2 את מאיורקה

תקציר: ברצלונה - נאפולי 1:1/ספורט1

אחרי שחוותה לראשונה את הליגה האירופית, ברצלונה חזרה היום (ראשון) לליגה הספרדית והביסה 1:4 את ולנסיה בחוץ. סביליה השנייה נותרה מרחק שש נקודות מריאל מדריד בעקבות 1:1 מאכזב אצל אספניול. בטיס השלישית ניצחה 1:2 את מאיורקה ואת הערב חתם הדרבי הבאסקי החם שבו אתלטיק בילבאו חגגה עם 0:4 גדול על ריאל סוסיאדד.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן ברצלונה חוגג שער. Aitor Alcalde, GettyImages
שערי בכורה בברצלונה. פייר אמריק אובמיאנג/GettyImages, Aitor Alcalde

ולנסיה - ברצלונה 4:1

התוצאה אמנם לא משקפת זאת, אולם במחצית השנייה ברצלונה סבלה לא מעט בהגנה. למזלה, ב-45 הדקות הראשונות היא שלטה לחלוטין ועלתה ליתרון של שלושה שערים, שהספיק כדי לשרוד גם את הדקות הקשות ולצאת עם ניצחון שהשאיר את הבלאוגרנה במקום הרביעי בטבלה, כאשר צ'אבי סופר כבר תשעה משחקי ליגה ללא הפסד.

בהופעתו הראשונה ב-11 במסגרת הליגה, פייר אמריק אובמיאנג כבש שלושער בכורה במדי בארסה, שהציגה כדורגל קבוצתי מצוין במחצית הראשונה, וגם עוסמאן דמבלה המושמץ השתתף בחגיגה עם בישול לפרנקי דה יונג. קרלוס סולר וחבריו לקבוצה המארחת הפעילו את כל הלחץ האפשרי ולא ויתרו למרות הפיגור, אבל זה לא הספיק בעיקר כי דווקא כשהיה נראה שוולנסיה מסוגלת להשלים קאמבק, הגיע השער הרביעי שסגר עניין לטובת בארסה. תחילה השער נרשם לפדרי, אך בהמשך הוא הוענק לאובמיאנג כי הכדור הוסט מהגב שלו בדרך לרשת. העטלפים נותרו עם שתי נקודות מ-21 האחרונות.

זהו ניצחון החוץ הכי גבוה של ברצלונה בליגה מאז ה-1:6 על סוסיאדד במרץ 2021, וכעת פניה לגומלין נגד נאפולי בליגה האירופית, כאשר ביום ראשון הבא תחכה לה יריבה קשה בליגה, בדמותה של אתלטיק בילבאו.

עוד בוואלה!

אתלטיקו מדריד חזרה לנצח, שער מרהיב ללואיס סוארס באוסאסונה

לכתבה המלאה
שחקן ברצלונה פרנקי דה יונג חוגג שער. רויטרס
גם הוא השתתף בחגיגה. פרנקי דה יונג/רויטרס

מהלך המשחק

דקה 19: גאבי הכניס מסירת עומק טובה לפראן טורס, שהעביר רוחב לאובמיאנג, אך החלוץ הגיע שנייה מאוחר מדי.

דקה 23: גול, 0:1 לברצלונה! ג'ורדי אלבה שלח כדור ארוך מצוין לעבר אובמיאנג, שלא התבלבל מול ממארדשווילי ובעט לרשת העליונה.

דקה 32: גול, 0:2 לברצלונה! שוב מסירה נפלאה של אלבה, הפעם בהקשתה לדמבלה שהתגנב מאחורי ההגנה ומסר לפרנקי דה יונג, שהקדים את השומר שלו והמשיך את זה לרשת.

פייר אמריק אובמיאנג שחקן ברצלונה חוגג שער. רויטרס
ניצחון החוץ הכי גבוה העונה. אובמיאנג והסלטה/רויטרס

דקה 37: גול, 0:3 לברצלונה! דמבלה מצא את גאבי בכדור עומק, הקשר העביר רוחב לאובמיאנג והחלוץ השלים צמד.

דקה 41: סולר כבש והחזיר את ולנסיה למשחק, אבל שופטי המסך מצאו כי הכדור יצא מתחומי המגרש בתחילת המהלך, והשער נפסל.

דקה 52: גול, ולנסיה מקטינה ל-3:1. בריאן חיל הגביה משמאל, וסולר ברח למינגסה המחליף כדי לנגוח פנימה חופשי לחלוטין.

שחקן ולנסיה קרלוס סולר חוגג שער עם בריאן חיל. JOSE JORDAN/AFP, GettyImages
ולנסיה חזרה, אך לזמן קצר בלבד. סולר וחיל/GettyImages, JOSE JORDAN/AFP

דקה 59: סולר חיפש את השער השני בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, למזלה של ברצלונה הוא פספס במעט את המסגרת.

דקה 63: גול, 1:4 לברצלונה! טורס לא הצליח להשתחל לרחבה בכדרור, אבל הכדור הגיע לפדרי ששחרר טיל ופגע באובמיאנג, שהבקיע את הרביעי מבלי שהתכוון לכך ממש.

דקה 70: סולר כמעט הבקיע מהקרן, טר סטגן התעשת ברגע האחרון כדי להדוף מעל המשקוף.

ז'ול קונדה שחקן סביליה. Eric Alonso, GettyImages
שתי הרחקות, מול שתי הקבוצות של ברצלונה. ז'ול קונדה/GettyImages, Eric Alonso

אספניול - סביליה 1:1

תיקו רביעי בחמישה מחזורים לאנדלוסים, שמאבדים גובה במרדף אחר ריאל מדריד. סביליה לא הפסידה לאספניול מאז ינואר 2017 וכבר הובילה משער של רפא מיר בדקה ה-36 אחרי עבודת הכנה נפלאה של פאפו גומס בצד שמאל, אבל סרג'י דארדר נגח את השוויון בדקה ה-50 אחרי הרמה של אוסקר חיל וסידר לאספניול עוד תיקו, כמו בדרבי מול ברצלונה שגם בו מצא את הרשת. המארחת יכלה להימנע ממשחק ליגה שישי ללא ניצחון, אבל לא ניצלה את יתרונה המספרי ב-14 הדקות האחרונות, לאחר שז'ול קונדה ספג אדום שני העונה (הקודם נגד ברצלונה) וזאת כשבארבע העונות הראשונות שלו בבוגרים (בורדו וסביליה) לא ראה אפילו אדום אחד במשחק ליגה. סביליה לפחות קיבלה בחזרה את חסוס נבאס בן ה-36, ששותף כמחליף אחרי פציעה שהשביתה אותו במשך שלושה חודשים וחצי.

וויליאן ז'וזה (מימין) עם וויליאם קרבאליו שחקני בטיס חוגגים. Fran Santiago, GettyImages
השאיר את בטיס במקום השלישי. וויליאן ז'וזה חוגג עם וויליאם קרבאליו/GettyImages, Fran Santiago

בטיס - מאיורקה 1:2

מאז ההפסד הביתי 2:0 לוויאריאל, בטיס השיגה מקדמה בחצי גמר הגביע עם 1:2 אצל ראיו, חזרה לנצח גם בליגה ורשמה 2:3 ברוסיה מול זניט בליגה האירופית. הערב היא התקשתה מול היריבה מהתחתית שהגיעה אחרי שני ניצחונות, אבל ידעה לאסוף את שלוש הנקודות. סרחיו קנאלס חזר ממחלה ובישל למגן השמאלי אלכס מורנו בדקה ה-25, ודאט מוריץ' הקוסוברי נגח את השוויון בדקה ה-75, אבל אחרי שמונה דקות וויליאן ז'וזה המחליף הכריע מהנקודה הלבנה בעקבות נגיעת יד ברחבה.

שחקני אתלטיק בילבאו חוגגים. Juan Manuel Serrano Arce, GettyImages
חגיגה בסאן מאמס. שחקני בילבאו בטירוף/GettyImages, Juan Manuel Serrano Arce

אתלטיק בילבאו - ריאל סוסיאדד 0:4

אתלטיק בילבאו לא שכחה את ההפסד בגמר הגביע מול ריאל סוסיאדד ולא ניצחה את יריבתה מאז אוגוסט 2019. אלא שהערב הגיעה הנקמה של האדומים לבנים, שסוף סוף סיפקו לקהל החם שלהם סיבה לחגיגה מול היריבה השנואה מולה הם מעדו במשחקי הבית הקודמים. המחצית הראשונה הייתה אגרסיבית ושקולה. בילבאו קיבלה הזדמנות נהדרת לעלות ליתרון אחרי שדויד סילבה נגע בכדור בידו, אבל רמירו הציל את הפנדל של איקר מוניאין. אלא שבמחצית השנייה בילבאו הגבירה את הלחץ והשיגה קרנות שהניבו לה שערים. דני ויויאן ניצל קרן ושבר את הקרח בדקה ה-68 עם נגיחה מדוייקת לפינה הרחוקה וכעבור 4 דקות אויאן סאנסט ניצל קרן נוספת כדי לבעוט מהאוויר פנימה. סוסיאדד חיפשה את התגובה, אבל נעקצה עם שער של איניאקו וויליאמס (80) ואיקר מוניאין כיפר על החמצת הפנדל עם השער הרביעי של בילבאו בתוך 20 דקות (88). בילבאו מנצחת 0:4 את היריבה המרה לראשונה מאז אוקטובר 1959 ועל הדרך נדבקת לחבורת הצמרת ולפתע היא רק חמש נקודות מהמקום הרביעי.

ככ

המחזור יצא לדרך בשישי עם 1:2 של אלצ'ה על ראיו וייקאנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully